Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Door datgene wat Gerben beschrijft, zien de karakters er bij lagere resoluties wat wollig uit. De enige echt scherpe resolutie is dus de native resolutie. Bijn een 15" LCD is dit doorgaan 1024x768 en bij een 17" 1280x1024. Laatste resolutie is op een CRT scherm "uit verhouding", maar bij een LCD scherm niet. Wat betreft de leesbaarheid bij lagere resoluties: dit verschilt per monitor, maar zoals ik als zij is de leesbaarheid redelijk, alleen ziet alles er wat wollig uit. Je bent in de praktijk dus feitelijk op die hoogste resolutie aangewezen. Overigens zien filmpjes en games er bij lagere resoluties bij mij gewoon prima uit. Maar is de LCD een volwaardige CRT vervanger? Wat mij betreft wel wat betreft beeldkwaliteit, contrast, geen geflikker, geen straling, laag verbruik. Voor de die-hard gamer niet, want hogere respons-time en minder resoluties die echt scherp worden weergegeven. Verder is de kleurechtheid bij CRT vaak wat beter. Ben je dus die-hard gamer of Film/foto freak, zoek het dan voorlopig bij CDR. In alle andere gevallen is de LCD de juiste keuze wat mij betreft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...