Ga naar inhoud

Welke voeding voor mijn microATX kast met Geforce4 TI4200?


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem: Vorige week heb ik mijn nieuwe TFT monitor (IBM T710) binnengekregen. Aangezien mijn ‘oude’ monitor (IBM E74) nog uitstekend functioneert wil ik graag beide schermen op mijn pc aansluiten. In mijn pc zit een Geforce256 DDR met een analoge uitgang en een DVI uitgang. Helaas ondersteund deze kaart geen dual monitor, dus zal ik deze moeten vervangen. Na enig zoeken is mijn oog gevallen op een ASUS Geforce4 TI4200 (misschien is dit een beetje overkill voor mijn pc, maar dat doet er nu even niet toe). Op de website van ASUS, en andere fabrikanten, staat dat deze kaart een voeding van zo’n minimaal 300watt nodig heeft. In mijn pc zit echter een 185watt voeding, dus dan zal ik ook de voeding moeten vervangen. Ik ben nu al 2 weken opzoek naar een geschikte voeding voor mijn pc, maar heb nog niets kunnen vinden. Mijn kast is namelijk een micro-ATX kast waar een voeding met de maximale afmetingen van 11cm x 15cm x 9,5cm (lengte x breedte x hoogte) in past. Volgens mij is dit te klein voor een gewone ATX voeding (vooral de lengte is een probleem) maar dat weet ik niet zeker. De micro-ATX voeding met het meeste vermogen die ik tot nu toe ben tegengekomen is 235watt en dat is dus ook niet zo veel. Wat moet ik nu doen? Gewoon proberen of mijn 185watt voeding deze kaart trekt of een 235watt voeding kopen? Of past er in mijn systeem misschien wél een gewone ATX voeding? Mijn systeem: IBM Netvista 2284-70G Atlon 1Ghz. 640mb SDRAM IBM 120GXP 60gb Soundblaster Live! Geforce256 DDR 3com 10/100 NIC en natuurlijk een DVD-speler en een burner Oh ja, ik heb via de search weinig kunnen vinden over dit probleem, veel topics spraken elkaar tegen.
Link naar reactie
Voedingen zijn inderdaad vaak een probleem in die kleine kastjes. Hou ook rekening met warmteproblemen, de afvoer van warmte is ook vaak niet zo bijster. Je zou een andere kast kunnen nemen met daarin wel een gewone voeding. Ik ben ook eens bezig geweest met zo'n kastje. Daar kon toen wel een normale voeding in, maar dan kon er geen cdrom meer in, of daar had ik een stuk af moeten zagen...
Link naar reactie
-Neem in ieder geval een stille voeding. <25 is stil -Denk aan merken zoals enermax en Q-tec. Neem 350 of meer (tot 400) -Kijk ofdat er 30A op de 5v lijn staat. als je een kast wilt kopen. -Koop een chieftec of antec met 4 x 5.25 drives of meer. ik raad je de bigtowers af, je houdt echt een zee aan ruimte over (heb je dat nodig in een pc?)
Link naar reactie
Je moet het gewoon even proberen. Kijk even bij mijn specs (zie ondertitel) daar zit ook een Ti4200 in en dat alles draait met een 200 Watt voeding. Ik dacht zelf dat dat nooit zou lukken, maar die voedingen uit Aldi pc's zijn blijkbaar zo slecht nog niet :wink: Bij jou kan het krap worden, maar ik weet niet wat je verder specs zijn? Ik heb wel een mATX kast, maar er zit een ATX voeding in. Enige verschil met een ATX kast is het feit dat mijn kast wat minder hoog is, verder zijn het normale afmetingen.
Link naar reactie
ikzelf heb het nog nooit gedaan of geprobeerd maar het lijkt me wel mogelijk om je voeding extern te zetten, koop dan gewoon een voeding van 300 of 350 watt en bevestig deze op, naast, ... je kast, maak er desnoods een mooi kastje rond of metalen omhulsel zodat het zicht ook wat te doen is. Wat je ook kan doen is als je een voeding koopt gewoon het omhulsel er afsmijten en zo de onderdelen naast elkaar tegen een wand van je kast plaatsten (zorg dan wel voor extra casefans. Hoe dan ook je zal moeten knutselen.
Link naar reactie
[quote:49275de885="Black Shadow"]Past een micro-ATX bordje in een gewone ATX-kast? Als dit het geval is(lijkt mij wel ;) ), raad ik je aan een Chieftec te kopen. Deze kosten zonder voeding rond de 90 Euro(d8 ik) en met voeding rond de 130(???) [/quote:49275de885] Micro-ATX past er ook in inderdaad. Maar ehm, wil deze persoon wel een nieuwe kast? Haal er bij beide opties 10 euro af dan heb je een goede prijs voor die Chieftec's... :wink: [quote:49275de885="Salv"]-Neem in ieder geval een stille voeding. <25 is stil -Denk aan merken zoals enermax en Q-tec. Neem 350 of meer (tot 400) -Kijk ofdat er 30A op de 5v lijn staat. [/quote:49275de885] Q-tec is toch echt iets heel anders als Enermax. Q-tec is vrij standaard low-budget spul. Niet slecht misschien, maar Enermax en Antec maken toch fraaier spul. Wel duurder helaas. De Antec Truepower voedingen zijn aan te raden: pure power :wink: Hoezo trouwens tot 400? Heb zelf een Antec TruePower 550 (+5V/40A). Inderdaad 550 Watt.
Link naar reactie
[quote:6d0c3e63e8="rombaft"] Wat je ook kan doen is als je een voeding koopt gewoon het omhulsel er afsmijten en zo de onderdelen naast elkaar tegen een wand van je kast plaatsten (zorg dan wel voor extra casefans. Hoe dan ook je zal moeten knutselen.[/quote:6d0c3e63e8] Een paar rubberen handschoenen en een aardlekschakelaar zijn dan ook wel handig :lol: Dat kan je proberen, maar de lengte van de voeding wordt hier niet minder door omdat de printplaat doorgaans even lang is als de voeding (en de lengte was 't probleem). Er is meestal een spanningsverschil tussen de koellichamen in de voeding en de behuizing van de voeding, oftewel die koellichamen staan onder spanning. Toch wel een gevaarlijke situatie als je de voeding 'open' laat functioneren.
Link naar reactie
Ik heb vanmiddag mijn Asus V9280/TD binnengekregen en het werk :D Het blijkt dus dat mijn 185watt voeding het toch allemaal trekt. Wat mij met deze videokaart wel opvalt is dat de letters op mijn TFT scherm iets minder scherp lijken. Als ik de letters van heel dicht bij bekijk dat lijkt het net alsof sommige pixels rondom de letters donkerder/lichter knipperen. Is dit een bekend probleem en/of is hier misschien iets aan te doen? Of is het misschien gewoon even wennen.
Link naar reactie
Je gebruikt XP? Misschien staat je ClearType optie uit? Ik weet niet waar het te vinden is in XP, want ik heb geen TFT-monitor, maar ik weet wel dat het in XP zit. En wat maakt het uit hoe warm je voeding/systeem word? Zolang het maar stabiel is, dat vind ik het belangrijkste, en bij mij is alles stabiel, ook bij overklokken :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...