Ga naar inhoud

CRT BETER DAN TFT VOOR GAMES?


Aanbevolen berichten

//computer_nerdo [quote:596a605e6b]alleen ik denk niet dat ie beter is maar hij zal ook niet slechter zijn [/quote:596a605e6b] jij "denkt" wel vaak dingen ofniet? De meeste tft monitoren zijn slechter voor gamen dan CRT het ligt er echter wel aan welke spellen je speelt. Een strategy game (c&c etc) kan prima op een tfp monitor worden gespeelt (mits de ms rond de 20-25 ligt) Speel je echter fps moet je heel erg letten op de ms van de monitor (hoe lager hoe beter) In de afgelopen C!T staan 2 tft monitoren die hier speciaal op gestest zijn. Ik weet niet wat je budget is maar wil je een goeie tft monitor hebben voor fps shooters dan kost het je wel een goeie 100€ of meer! Grtz joost
Link naar reactie
Met het oog op response time en het feit dat CRT vele resoluties scherp kan weergeven, durf ik rustig te stellen dat het gemiddelde CRT scherm geschikter is voor games dan het gemiddelde LCD scherm. Daar hoef je geen expert voor te zijn om die conclusie te trekken. En aangezien hier de nadruk ligt op het gamen, zou ik zeggen, koop een goed CRT scherm. Een 19" CRT is ongeveer 18" zichtbaar. Iets groter nog dat 17" LCD dus.
Link naar reactie
precies. Latencie, daar moet je op letten. Een TFT (Thin transitor film) is nu nog niet geschikt genoeg voor gamen. Je hebt wel modellen die een hogere refreshrate aankunnen maar die zijn dan ook snel €800,- Dus koop nu nog even een CRT (platte beeldbuis) dan kan je over een paar jaar aan de TFT (overdreven maar die dingen zijn niet voor games) Zie deze pagina's voor meer info: TFT: http://www.hardware.info/artikelen.php?id=44 CRT: http://www.hardware.info/artikelen.php?id=39
Link naar reactie
[quote:432b4d24c3="Juggernaut"][quote:432b4d24c3="cHiLlaH"] Ik weet niet wat je budget is maar wil je een goeie tft monitor hebben voor fps shooters dan kost het je wel een goeie 100€ of meer! Grtz joost[/quote:432b4d24c3] I denk ik mis een 0,... een tft scherm voor 100€,... wat is dat dan,... 5"?[/quote:432b4d24c3] Haha,inderdaad ja. 100 Euro dan wil ik er wel een stuk of 10 hebben!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...