Ga naar inhoud

rappe Radeon met 128mb, vivo en dvi?


Aanbevolen berichten

Hi all, Ik ben aan t orienteren voor een nieuwe grafische kaart. Deze moet 128 Mb DDR hebben, DVI, vivo en hij moet draaien onder Windows 98SE. Ik heb al een Sapphire Atlantis 9000 kaart gezien, maar ik wil graag een wat snellere kaart; ik moet er weer een paar jaar mee doen... Wie heeft advies of nog beter: ervaring met zo'n kaart die ik zoek? Alvast bedankt! Arjan
Link naar reactie
Hee 'buur', bedankt voor je reaktie (ik kom uit K'boogerd :wink: ) Ik heb eind vorig jaar de pinnacle pctv geprobeerd - wat een afgang!! De enige goede manier om een beetje knap video/tv te kijken/capturen kan imho wel met AGP maar niet met PCI... Dan nog liever maar een wat tragere kaart (of wachten wat ATI de komende tijd op de markt gaat brengen) Arjan
Link naar reactie
Denk dat je moet kijken naar een ti-4200. ik heb een ti-4200 met al die eigenschappen. (aopen aeolus) die kaarten zijn nog rond de 200 euro. (dacht even alleen aan een radeon omdat je zelf dat type noemde) In Hoorn zelf hoef je niet te zoeken, dat wordt online zoeken. Ik heb de mijne bij www.eynstein.nl vandaan, hier [url=http://www.eynstein.nl/a/2557.html]181 euro[/url] (aopen 204 en leadtek 220 euro daar)
Link naar reactie
[quote:4ff3c6159e="Nick1812"]Hee 'buur', bedankt voor je reaktie (ik kom uit K'boogerd :wink: ) Ik heb eind vorig jaar de pinnacle pctv geprobeerd - wat een afgang!! De enige goede manier om een beetje knap video/tv te kijken/capturen kan imho wel met AGP maar niet met PCI... Dan nog liever maar een wat tragere kaart (of wachten wat ATI de komende tijd op de markt gaat brengen) Arjan[/quote:4ff3c6159e][quote] Er gebeurt hier een klein wonder.Ik kijk TV (op mijn beeld scherm)prima beeld.IK capture , ook prima beeld.En dat allemaal met een Pinnacle PCTVpro .(pci natuurlijk).Heb dus ook de Matrox gehad (alles in I ). Nadeel dat je alles in I keer moet vervangen als je iets anders wilt .Vandaar mijn overgang wederom naar een TV kaart.Maar als je toch op die manier wil werken dan zou ik de AIW 9700 nemen(mijn god wat een geld, mijn Matrox Ph is er niets bij :)
Link naar reactie
Da's toevallig: ik had toen exact 1 dag de Matrox Parhelia in combinatie met een Pinnacle om dezelfde reden. De Parhelia was wat mij betreft z'n geld niet waard vanwege de problemen met FS2002, Windows XP (ik gooi zowat nog liever m'n PC het raam uit) en de benodigde zwaardere voeding. Zelfs met alleen t hoofdscherm in gebruik, (1/3 van wat de Matrox Ph kan) presteert m'n huidige Asus V7700 Deluxe nog stukken beter (Geforce 2 GTS voor de volledigheid) In die configuratie deed de Pinnacle LETTERLIJK anderhalf uur om de kanalen te scannen en toen ik eenmaal beeld had was een scrollende aftiteling totaal onleesbaar!! No thanx, dezelfde avond zat t 'spul' weer terug in t doossie... Het wordt dus of een Geforce ti4400/ti4800SE MET video-in en multimonitor ondersteuning maar ZONDER de betere beeldkwaliteit van ATI, of ik kies voor n 9700 (pro), stop m'n Asus in PC2 en dan zal ik die steeds apart moeten opstarten om TV te kijken. Of inderdaad nog heel ff wachten... m.vr.gr, Arjan
Link naar reactie
Ik heb een Gigabyte GA-7VRXP met AMD 2000 en 512 Mb DDR CAS2 geheugen. Eind deze maand koop ik MSI K4 mobo want dat Gigabyte ding bevalt me aan geen kanten. Problemen met ATA133 controller, trackball, stabiliteit en verder een zeer matige support. (Standaard antwoord bij problemen in de trend van: "Hee, wat gek.... Bij ONS werkt het wel hoor!!!" en dan kun je het verder zelf uitzoeken) Ik heb voor de rest een Avance desktop model PC-case met helaas maar 250W voeding. Avance is bovendien zo 'slim' geweest om een afwijkend formaat voeding te plaatsen, dus een andere voeding met standaard afmetingen gaat niet passen en zelf kunnen ze voor deze kast geen zwaardere voeding leveren :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...