Ga naar inhoud

Videokaart probleem of beeldscherminstelling


Aanbevolen berichten

Mijn suggestie is DirectX 9.0 installeren en de laatste stuurprogramma's van NVIDIA downloaden en installeren. Veelal verhelpt dit alle problemen. Zo niet, plaats dan gerust hier een nieuwe reactie. DirectX 9.0 van Microsoft kunt u vinden via [url=http://www.microsoft.com/windows/directx/default.asp]deze[/url] link en de laatste NVIDIA stuurprogramma's kunt u vinden via [url=http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09]deze[/url] link. Lees altijd voor het plaatsen van dit soort bericht de FAQ door die in deze categorie te vinden is.
Link naar reactie
Ik heb Need for Speed III er ook eens bijgepakt, en in mijn testconfiguratie met DirectX 8.1 (standaard geïnstalleerd bij Windows XP) en de retail NVIDIA drivers gaf NFS3 inderdaad 'blokkerige' effecten. Echter met het installeren van DX9.0 en de laatste videokaart drivers waren alle problemen opgelost. Maar of het DirectX was die het probleem gaf, weet ik niet. De videokaart drivers lijken mij logischer.
Link naar reactie
Ben, Bedankt voor je reactie. Ik heb de Windows DX 9.0 gedownload en geinstalleerd maar dat hielp niet veel. Nu ben ik de driver van NVIDIA aan het downloaden (41.09_win2kxp) maar is dat wel de goede? Ik bedoel, ik ging naar de download area en het downloaden begon spontaan, zonder keuzemogelijkheid. Is wel goed? En beste computer-nerdo. Het beeld is heel erg, erg , erg blokkerig.Maar de vergelijking met andere spelletjes uit die tijd kan ik niet maken want ik speel en speelde nooit geen spelletjes
Link naar reactie
Hoezo worden ze niet door Windows XP geaccepteerd? Kan je iets meer details geven. Bijvoorbeeld, heb je wel administrator rechten (waarmee je stuurprogramma's mag installeren)? Een andere suggestie die ik zo kan bedenken is de schermmode in het spel aan te passen (bijv. in te stellen op een lagere instelling zoals 800x600 of 640x480). Probeer anders in het spel de details wat omlaag te schroeven, misschien vraagt het spel gewoon wat te veel van de videokaart (dat kan soms rare effecten geven).
Link naar reactie
[quote:7cd4aad478="Tobiaski"]Ik bedoelde dat de drivers niet door XP geschikt worden geacht om door XP 'digitaal ondertekend' te worden ("Bericht naar MS zenden over dit probleem" enzo). Ik heb overigens wel administrator rechten en het veranderen van de resolutie van mijn beeldscherm heb ik al(tevergeefs) geprobeerd.[/quote:7cd4aad478][quote:7cd4aad478] Laat bill gates maar lullen met zijn niet digitaal ondertekend.Niet iedereen is zo gek om een handtekening ter goedkeuring van Bill tevragen .Gewoon install :) [/quote:7cd4aad478]
Link naar reactie
je hebt toch die driver 41.09 ook voor windows xp, je zei dat ie automatisch begon te downlouden, wel heb je misschien de versie binnengehaald voor de oudere windows versies, en zoals red dragon al eerder zei, die directx 9.0 zal je probleem zeker niet oplossen, ik ben zelfs niet van plan om die directx 9 te installeren in de toekomst aangezien mijn videokaart die toch niet ondersteunt, tenzij er in een spel uitdrukkelijk word gevraagd om directx 9 toch te installeren.
Link naar reactie
Mooi zo, weer een probleem opgelost door het lezen van de FAQ, dat zouden meer mensen moeten doen. Problem solved Case closed. p.s. Rombaft, lees de FAQ eens, 29.42 drivers is beter voor een GeForce 2 dan de 41.09, als je hier niet mee eens bent post dan even in het [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75916&start=60]FAQ verbeter topic.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...