Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn videokaart stiller krijgen?


Aanbevolen berichten

De videokaart is juist vaak het grootste probleem. Er komt in de normale situatie nauwelijks verse lucht langs. De warmte blijft makkelijk onder de kaart hangen, en wordt dus ook nog eens gerecirculeerd. Helemaal als je nog andere pci kaarten er vlak onder hebt zitten. Het simpelweg verplaatsen van die kaarten kan al aardig schelen.
Link naar reactie
[quote:eefce4974f="weert114"] Ik zou zo'n Zalman setje kunnen proberen. In principe wil ik wel het originele koellichaam van de Leadtek erop laten zitten. Dat vind ik wel een gaaf uiterlijk hebben eigenlijk. [/quote:eefce4974f] Ik had eerst een Geforce 4 ti 4400 van leadtek en ik weet hoeveel herrie die kan maken, ik heb nu dus een Radeon 9700 met die zalman cooler erop. het ziet er nog stoerder uit en is heel erg stil. nogmaals, echt een aanrader!!. zo ziet mijn kaart eruit: [img:eefce4974f]http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif[/img:eefce4974f] Ik heb 3 pabst 12db 80mm fans in me case en alles blijft op een goeie temperatuur. Ik heb onder mijn Zalman cooler en overigens Artic Silver III koelpasta gedaan. overigens heb ik mijn Northbridge fan ook verwijdert van me moederbord en deze vervangen voor een zalman pasive northbridge fan, ook een aanrader. [quote:eefce4974f="weert114"] Het is echt ongeloofelijk hoeveel herrie zulke kleine dingetjes nog maken! Wist trouwens niet dan een videokaart zo warm kon worden.[/quote:eefce4974f] Kleine fans maken vaak meer lawaai dan grote fans heb ik gemerkt. de leadtek en de northbridge waren de grote boosdoeners bij mij. Videokaart word vaak warmer dan een CPU. 60+ temp is vrij normaal.
Link naar reactie
Ik vind het er erg mooi uit zien in mijn pc., ik heb echter geen raampje, belangrijkste vind ik dat me pc nu erg snel is en erg stil :) Soyo heeft wel een aantal mooie zwarte moederborden met paarse PCI sloten, ik heb destijds een KT266a plankje van hun gehad, ziet er erg mooi uit: check deze KT400 plank van soyo: [Url=http://www.soyousa.com/images/products/800x600/kt400set800.jpg]Klik hier[/url] Jammer genoeg hebben ze geen nForce 2 plankjes :(
Link naar reactie
Da's idd wel een mooi bord ja! Kijken waar die te koop zijn,of ze goed zijn en niet té duur. De aansluitingen zitten wel anders zo te zien,vandaar dat losse plaatje. Denk als je een gewone standaard kast hebt je aan zo'n plaatje ook niet veel hebt. Volgens mij kun je daar niet zomaar de achterkant uitbreken. Heb trouwens wel meer borden gezien waar de aansluitingen anders van zaten. Je hebt je Radeon wel een flink eind geoc't ja! Als die Zalman dan nog goed koelt zal het wel goed zitten. Een Ti4600 zal wel niet veel warmer worden dan een Radeon 9700 neem ik aan.
Link naar reactie
[quote:ad0342040b="weert114"]Da's idd wel een mooi bord ja! Kijken waar die te koop zijn,of ze goed zijn en niet té duur. De aansluitingen zitten wel anders zo te zien,vandaar dat losse plaatje. Denk als je een gewone standaard kast hebt je aan zo'n plaatje ook niet veel hebt. Volgens mij kun je daar niet zomaar de achterkant uitbreken. Heb trouwens wel meer borden gezien waar de aansluitingen anders van zaten. [/quote:ad0342040b] Ik heb zelf een dergelijk bord gehad met een KT266A chipset ook van Soyo dus, die was wel erg duur (200 Euro) maar wel erg mooi. je moet gewoon even zoeken bij www.tweakers/pricewatch. Echter zou ik wachten tot Soyo met een KT400A of Nforce2 chipset moederbord komt. Mijn Soyo was stabiel en erg goed, er zat een een stuk voor je kast bij zodat de aansluitingen gewoon pasten. [quote:ad0342040b="weert114"]Je hebt je Radeon wel een flink eind geoc't ja! Als die Zalman dan nog goed koelt zal het wel goed zitten. Een Ti4600 zal wel niet veel warmer worden dan een Radeon 9700 neem ik aan.[/quote:ad0342040b] De Radeon 9700 word warmer dan een Ti 4600, zeker weten, ze zijn beiden 0.15 micron en de Radeon 9700 heeft zo'n 110 miljoen transitors de ti 4600 een stuk minder, slechts 63 miljoen om precies te zijn. Ik heb hem nu gewoon op de PRO waardes gezet en kan daar alles stabiel mee doen. kortom op jou Ti 4600 moet die cooler no prob wezen
Link naar reactie
[quote:cbe822c55e="Red Dragon"]nog een opmerking over de koelkracht van de Zalman ZM80A-HP net mijn radeon 9700 overgeklokt: Radeon 9700 default: 275core 270mem(540DDR) Mijn OC: 345 Core 325mem(650DDR) Geen vastlopers, geen artifacts, geen probleem voor de Zalman cooler: Score: 13536 http://service.futuremark.com/compare?2k1=5823380[/quote:cbe822c55e] vreemd is dat wel vindt ik... als ik mijn score ernaast zet met mn gf4, dan zie je dat ik in de cpu gevoelige tests in 3 tests sneller ben, echter met een boel anderen loop je makkelijk bij mij weg.... en toch is de score hoger? :-? het is toch een 3d test, en je loopt me er een paar keer goed uit, echter zijn mijn punten net iets hoger...
Link naar reactie
Tja, jou CPU is een stuk sneller, en je FSB is extreem hoog, ook heb jij een sneller moederbord (Nforce2 vs KT333). dat zie je direct in de CPU gevoelige tests. Als jij mijn kaart had haalde je met gemak 15.000 punten. Hoeveel elke test qua punten waard is weet ik niet, helaas tellen volgens mij de CPU gevoelige tests even zwaar mee. wel weet ik dat alleen de 4 game tests mee tellen en de andere tests niet. dus t/m de Nature demo bepaald de score. Ik krijg deze week 512MB OCZ PC3500-LE cas 2 binnen, ik hoop dan met mijn unlockte AthlonXP 2200+ een lekker hoge fsb te gaan laten draaien en cas 2 uiteraard, misschien dat ik dan nog iets verder kom.
Link naar reactie
[quote:7d70ed2a78="turbulence"]ow... dus je score wordt alleen maar vanuit de 1e tests berekend.... hmm, waarom doe ik dan in hemelsnaam al die tests ook... ok, is wel leuk hoge score halen, maar het is voor mij meer een testproggie om te kijken of ik niet te hoog oc'ed heb...[/quote:7d70ed2a78] Juist, daarvoor gebruik ik hem ook en om die reden is het dus wel van belang om ALLE tests te draaien, de 8 light test is bijvoorbeeld heel erg zwaar (draait bij mij ook niet vloeiend) deze laat een onstabiel systeem meteen crashen. ALs je je systeem echt wilt testen moet je 3dmark2001 in een loop van zo'n uur lang laten draaien. Hoe dan ook, mijn radeon 9700 draait met de zalman cooler stabiel op een hogere snelheid dan de PRO dus ik ben dik tevreden. 8)
Link naar reactie
Misschien beetje raar dit maar vraag me af waarom jullie allemaal zoveel fans en coolers hebben. Ik heb een chieftec scopio kast hier zit 1 standaard fan in (sidepanel) verder heb ik er een spire 22DB (low noise) inzitten. Ik hoor mijn pc wel een beetje maar absoluut niet storend. Hij wordt ook niet warm 20-25 graden in de kast 35-40 graden cpu Systeem: AMD: 2400 DVD brander CD brander 512 ddr Radeon 9700 pro (standaard cooler) (gigabyte) en een 120 GB harde schijf mobo is asus a7nx8 deluxe Dus nogmaals ik zie hier verhalen over 4 tot 6 casefans. Lijkt mij nogal overbodig... Grtz
Link naar reactie
Beetje offtopic maar ja. de meeste die 4 a 6 casefans hebben klokken er ver over zoals Turbulence.. Als jij gaat overklokken kom je veel eerder tegen een hitte limiet aan dan iemand met zoveel fans. Ik heb zelfs slechts 3 fans. 1x 12db Pabst fan op mijn 2x40GB raid config (dat word warmer dan jou 120gb) 1x 12db pabst die op mijn Radeon 9700 blaast, er zit tenslotte geen active fan op die kaart (zie in deze topic de foto) 1x 12db pabst outtake, om de warme lucht uit mijn pc te blazen. ik hoor ze alle 3 niet. 12db is heel erg weinig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...