Ga naar inhoud

TV out op MX460 werkt niet (?)


Aanbevolen berichten

Het is mij niet gelukt om een zinvol beeld uit de TV-out te krijgen. Ik krijg of een zwart beeld (geen TV signaal) of een licht blauw of een geel beeld met en zonder strepen. Het betreft een Aopen MX460 kaart met 2xVGA en Vivo. TV codec is Philips 7108. Ik heb geprobeerd de tips op te volgens zoals die omschreven staan in de FAQ, maar enige dat echt verschilt is de gebruikte driver versie. Ik gebruik dus de 30.82 versie. Ik kan wel beeld krijgen op de 2e vga poort. ALs ik een video kabel aansluit dan wordt ook de juiste video poort gevonden. Hoewel de FAQ zegt dat je volledig opnieuw moet opstarten (wat ik meermalen heb gedaan) is de detectie op zich okay. Zonder kabel dus geen succesvolle detectie. Wat mij opvalt, is dat op mijn systeem onder Eigenschappen van beeld, dat voor de 2e monitor de VGA standaard monitor de standaard keuze is. Dat is een beetje vreemd voor een TV-uitgang. Of niet? Ik ziet dit niet terug in de FAQ dus kennelijk is dit punt niet belangrijk. Als ik standaard TV selecteer als monitor (dat is dus wel mogelijk) dan zie ik feitelijk geen verschil. Als ik me verder verdiep in de instellingen dan valt het me op dat bij de resolutie aanpassing ik geen frequentie van 25 of 50 Hz kan instellen. De laagste frequentie is 60 Hz. Dat lijkt mij niet okay voor een Pal instelling, of begrijp ik nu iets niet? Iemand suggesties wat ik kan doen om de boel werkend te krijgen. Oh ja, zojuist TVtool gedownload, deze laat een soort van testbeeld zien. Dus dat lijkt te werken?
Link naar reactie
TVtool lijkt in de TV mode en resolutie 640x480 redelijk te werken. Bij gebruik van Dual-view is het beeld op mijn VGA monitor bruikbaar. In de resolutie 800x600 is het of beeld niks of niet goed zichtbaar. Hoewel het mij een beetje verbaast, wordt standaard het beeld niet getoond. Het testbeeld laat zien dat TV out wel werkt. TVtool wil niet hebben dat Twinview wordt gebruikt. Feitelijk is het beeld klonen de manier die in de FAQ genoemd wordt. Maar dat blijkt bij mij niet te werken. De handleiding meldt niet dat ik de TV-out als gewone TV moet instellen onder Beeld-Eigenschappen. DUs daar hoef ik niet te zoeken(?). Ik heb dus een probleem met mijn Nvidia driver? Als de driver wel zou werken, dan is Twinview voldoende?
Link naar reactie
[quote:9977fe5835="Red Dragon"]Ik heb helaas weinig ervaring met TV-out, daarvoor moet je bij Slashhead wezen, echter denk ik dat het wel een goed idee is om een keer de 41.09 drivers te proberen ipv de 30.82 die je nu gebruikt.[/quote:9977fe5835] Ik heb een poging ondernomen die te installeren. Maarre dat gaat dus niet lukken. Als ik op instellingen van Beeld-Eigenschappen klik, hangt mijn hele computer. Symptomen dat er wat misgaat zijn er te over: Na verwijderen van de oude drivers wil Windows ME de oude MX460 30.82 drivers terugzetten. DIt gaat niet lukken want de bestanden zijn er niet. Vervolgens wil die de standaard driver terugzetten, en na een herstart nog eens en nog eens ... Dus netjes verwijderen van de oude drivers is kennelijk niet mogelijk. Ik probeer zometeen versie 31.00 of 30.82 maar weer terug te zetten.
Link naar reactie
Heb je de "detenator destroyer" uit de FAQ al eens geprobeerd? Ik wist niet dat Windows ME drivers zonder te vragen instaleerde, ik dacht dat Windows XP dat alleen maar deed, maar ja ik heb sowieso al een hekel aan win ME, ik heb liever Win98se en helemaal liever WinXP. maar dat is een ander verhaal. ik zou zeggen probeer de "detonator destroyer" en instaleer nogmaals de 41.09 drivers
Link naar reactie
Wat voor kabel gebruik je eigenlijk. Ik neem aan dat je een splitter gebruikt die je op de ViVo van je videokaart aansluit? Is dit een S-video of een composiet splitter? Hoe stel je de tweede monitor in, als kloon? In principe is het niet nodig om de tweede monitor als TV te installeren. Voor correcte DVD weergave wil het wel eens noodzakelijk zijn om te wisselen van primair/secundair. Dit houdt in dat je de TV instelt als primaire beeldscherm. Ik heb heel vaak meegemaakt dat een correcte werking van de TV uitgang niet in alle drivers vanzelfsprekend is. Ik zou mij in eerste instantie beperken tot de Vendor drivers die op je CD staan, i.v.m. de WDM ondersteuning die je nodig hebt voor ViVo.
Link naar reactie
[quote:94649a2b3b="Red Dragon"]Heb je de "detenator destroyer" uit de FAQ al eens geprobeerd?[/quote:94649a2b3b] Ja, gedownload bij guru3d. Alleen werd van dat programmaatje niet zoveel wijzer. Ik moest onder Configuratiescherm-Software de drivers verwijderen, dus wat het programmaatje nou echt doet, vind ik een raadsel. En na de herstart is toch niet alles verwijdert van de mx460 en de standaard VGA laat zich niet installeren,
Link naar reactie
Okay weer een stapje verder maar nog steeds een fraai lichtblauw scherm, dat wel. Versie 41.09 is voor mij niet bruikbaar, het systeem loopt vast als ik de beeldscherm instellingen wil wijzigen. Versie 42.01 lijkt daarentegen wel te werken. Maar nView levert na selectie van Kloon en na een moeizame selectie van PAL (i.p.v. NTSC) nog steeds geen beeld. Dit omdat kennelijk S-VHS minder apparaat instelmogelijkheden kent, na aansluiten composiet kabel gaat het wel. Maar ja, nog steeds geen bruikbaar beeld. Zonder kabel kan ik verder niks instellen. Dus er wordt netjes een kabel herkend. Eerst terug naar 30.82. Het verwijderen van de oude drivers heb ik nu wat anders gedaan. ME gedraagt zich nu wat netter: Eerst Detonator-40.41-Fix, daarna Dd. Na een aantal keren herstarten lijkt de boel netjes verwijdert. ALleen wel 2 beeldschermpjes in Apparaatbeheer ...
Link naar reactie
Op de WDM functionaliteit na herstelt systeemherstel waarschijnlijk de oude installatie: IE6 en Winproducer worden netjes verwijdert. Een nieuw herstelpunt gemaakt en nog eens alles verwijdert. Er blijven tenminste een aantal nvidia specifieke mappen en DLL's (3) staan. Die ook maar verwijdert. Een .HLP bestand blijft ook nog over, maar die lijkt me niet schadelijk. Op dit moment versie 41.07 geïnstalleerd (met dus dat bekende lichtblauwe scherm op TV-out) en de WDM 1.16 drivers. Dit werkt nu, alleen wil Movie Maker dit als NTSC inlezen en ik biedt een PAL signaal aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...