Ga naar inhoud

Opeens lijntjes door het beeld, monitor defect?


Aanbevolen berichten

Toen ik bezig was een mailtje te typen, kwamen er opeens allemaal lijntjes door het beeld en flikkerde het beeld af en toe. Ik vermoedde dat mijn videokaart de boosdoener was (POV Radeon 8500), dus heb ik deze vervangen door een andere (Asus GF2 Pro). De lijntjes bleven echter Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier dus NIET over die twee lijntjes die horen bij dit type beeldbuizen (monitor in kwestie is trouwens een Iiyama Vision Master Pro 411). Het hele beeld is gevuld met flikkerende lijntjes. Ik heb het beeld ingesteld op 1024x768 bij een frequentie van 85Hz. In mijn hardwareconfig is niets veranderd, ik zat gewoon te typen toen 'het onheil geschiedde'. Opmerkelijk is dat de lijntjes fijner worden bij een hogere resolutie, dus bij 800x600 zijn ze grover dan bij 1024x768. Zou het tijd zijn om gebruik te maken van mijn on-site garantie, of zou het ook op een andere manier op te lossen zijn? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Mijn P3 700, AtiRage 128 en ACERV771 heeft ook al eens dit soort kunstjes laten zien. Ik heb toen wat nieuwe drivers en DiectX8 er op gezet en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Wel heb ik bij dat scherm(die AcerV771) een verticale lijn over het scherm lopen, dit is echter alleen zichtbaar bij een donker scherm, dus ik zit er niet zo mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...