Ga naar inhoud

Geen menu in Age of Mythology


Aanbevolen berichten

L.S. Als mijn zoon Age of Mythology opstart wordt het spel wel geladen maar zijn er geen letters te zien in het menuscherm. Nu hebben wij al het spel geruild voor een nieuw exemplaar en ook de videokaart is vervangen want de vorige had de geest gegeven binne de garantie termijn gelukkig, we hebben nu een NVIDIA GEFORCE3 Ti200. De pc is een pentium III op 1 Ghz. Ik heb de resolutie ook al aangepast, maar kan die binnen het spel uiteraard niet aanpassen want ik zie niks in het menu. Ik had dit ook onder spelletjes kunnen posten, mar het lijkt me meer een probleem van de vidiokaart. Ik ben benieuwd naar een reactie Groet Coos
Link naar reactie
Dank voor je reactie, Windows ME, de driver zal wel de standaard driver zijn, maar ik weet niet waar ik de naam ervan kan vinden. Het gekke is dat toen we het spel pas hadden het menu wel verscheen maar op een gegeven ogenblik niet meer en we hebben het noit meer terug kunnen krijgen. Diverse maeln het spel opnieuw geinstalleerd en we hebbn het alleen mij Age of Mythology niet bij andere spelen. Coos
Link naar reactie
Sub0 Dank voor de tip, ik heb het spel geopend in de safe video mode, maar het resultaat is hetzelfde, dwz geen text in het menu van AOM Red Dragon, Voor de zekerheid voordat ik een essentieel onderdeel van m'n pc om zeep help, de videokaart bevind zich in : START, INSTELLINGEN, CONFIGURATIESCHERM, SYSTEEM, tabblad APPARAATBEHEER, beeldschermadapters. Klopt dat? Want wat in de FAQ staat is mij net te summier. Groet Coos
Link naar reactie
[quote:2fe0faa971="Coos"] Red Dragon, Voor de zekerheid voordat ik een essentieel onderdeel van m'n pc om zeep help, de videokaart bevind zich in : START, INSTELLINGEN, CONFIGURATIESCHERM, SYSTEEM, tabblad APPARAATBEHEER, beeldschermadapters. Klopt dat? Want wat in de FAQ staat is mij net te summier. Groet Coos[/quote:2fe0faa971] Dat is correct. Beeldschermadapter = videokaart
Link naar reactie
Het zou natuurlijk ook aan Windows kunnen liggen ;) En aan de videokaart iig niet, als je het mij vraagt... Want als je goed gelezen had, was het ook al met de defecte kaart ;) Deze is omgeruild voor een nieuwe(GF3Ti200) en het probleem bestaat nog steeds. Een schone windows installatie lost dit probleem waarschijnlijk op. Gr, RuuD
Link naar reactie
[quote:941a5abe81] nog een opmerking over de FAQ, als je mij kan vertellen wat er anders ging dan kan ik de FAQ verbeteren [/quote:941a5abe81] Ik had in SYSTEEM de videokaart verwijderd en startte de pc opnieuw op maar toen werd hij gewoon weer geinstalleerd, ipv dat ik de vraag kreeg om de standaard VGA videokaart te installeren. Toen toch maar (hier begon het zweten) de detonator gedraaid en daar werd gevraagd om allereerst in het configuratiescherm bij software de drivers te verwijderen. Toen werd wel bij het opstarten de standaard VGAvideokaart geinstalleerd en kon ik de nieuwe Nvidia drivers installeren. Hierna moest ik wel weer de resolutie opnieuw aanpassen maar alles werkte toen weer naar behoren. Dus de FAQ moet in dit opzicht aangepast worden. Verwijderen drivers videokaart: START, INSTELLINGEN, CONFIGURATIESCHERM, SOFTWARE, scrollen tot je de videokaartdriver tegenkomt en die verwijderen. Als ik het mis heb lees ik het wel. Ik ben bang dat als ik windowsME opnieuw installeer dat ik alles wat ik ooit op mijn pc heb geinstalleerd kwijt raak. Hoe dit te doen zonder dat dat gebeurd zou ik graag lezen. Op mijn pc staat een "RETTEN" file op de D-drive(=gedeelde C-drive), die als waarschuwing geeft dat de pc in de originele staat teruggebracht gaat worden zodra dit gestart wordt. Groet
Link naar reactie
Ik zou zeggen, backup alleen het hoognodige, want al je installaties moet je toch opnieuw doen, omdat de registerwaardes allemaal weg zijn bij een clean install. Dus backup alleen belangrijke documenten (map mijn documenten) en eventuele savegames van spellen. Die kopieer je naar D: en dan kun je via Dos dat retten.exe opstarten, maar dat staat duidelijk in de handleiding.
Link naar reactie
[quote:dddb3658f2="Coos"] Dus de FAQ moet in dit opzicht aangepast worden. Verwijderen drivers videokaart: START, INSTELLINGEN, CONFIGURATIESCHERM, SOFTWARE, scrollen tot je de videokaartdriver tegenkomt en die verwijderen. Als ik het mis heb lees ik het wel. [/quote:dddb3658f2] Ik heb geen WinME, wel Win98 en Win2K en WinXP vandaar dat ik niet precies wist hoe het met ME ging, ik nam aan dat het daar het zelfde ging als onder Windows98se. Ik had de FAQ al iets anders gemaakt, zoals het nu staat zou het moeten werken. echter zal ik jou opmerking ook toevoegen in een volgende update.
Link naar reactie
Aan Muse Daar was ik al bang voor, er zijn wel vaker installaties niet lekker gegaan en ik heb al eerder gedacht om ME opnieuw te installeren maar zag op tegen het werk. Verder hebben we dit probleem alleen met AOM, ik heb al eens bij MS gekeken, maar daar stond nog niets ivm dit probleem. Dus ik ben bang dat een nieuwe installatie ook geen soelaas zal bieden. Aan Red Dragon De verwijderingsprocedure werd mij opgegeven door de detonator, dus als je de FAQ aanpast kun je misschien volstaan met zeggen dat men de stappen moet volgen die in detonator gegeven worden, want die hebben mij er succesvol doorheen geleid. Groet
Link naar reactie
YES YES YES Het is gelukt. We zijn nog maar eens een keer naar de MS site gegaan en daar stond bij de engelse support de oplossing van ons probleem. Zo te zien aan het aantal stappen en acties die je kon of moest nemen is het weer een typisch Microsof(t) product, maar in elk geval was er de oplossing voor ons probleem aanwezig. In de tussentijd heb ik toch ook maar weer mooi mijn videokaart drivers vernieuwd en da's ook nooit weg. Allen dank voor het meedenken, en het aandragen van mogelijke oplossingen. Groet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...