Ga naar inhoud

Kan XP niet installeren


Aanbevolen berichten

Als ik Windows XP professional wil installeren dan geeft ie aan dat mijn grafische kaart en modem niet werken onder XP. Ik heb een Asus V8420: Geforce 4 Ti 4200. Op die doos staat zelfs dat ie wel onder Xp moet werken. En voor mijn modem heb ik de juiste drivers. Ik kon XP eerst wel installeren met een andere grafische kaart. Die zat bij mijn pc. Een geforce 2 mx 400 met 32 mb. Maar deze grafische kaart heb ik verkocht. Mijn probleem is dus dat als ik XP ga installeren dan gaat ie opnieuw opstarten en dan komt het XP opstartscherm en dan wordt het beeld ineens zwart en doet mijn pc niks meer. Ik heb het ook met Windows 2000 professional. Ik heb trouwens een AMD Athlon thunderbird 1 Ghz met 512 mb sdram. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt. Gr. Michel.
Link naar reactie
probeer anders eens in je huidige windows versie, eerst je videokaart te verwijderen + drivers, zet dan je beeldscheradapter op standaart beeldschermadaper zodat je terug de monitor stekker op je mobo moet gebruiken (of bracquet in agp slot) en installeer dan xp nadat dan alles goed is gegaan probeer dan eens je videokaart te installeren.
Link naar reactie
Nee hij bedoeld om je video kaart in te stellen als normale standaart vga kaart (doe dit in de veilige modus van windows) Ik moet zeggen ik heb dan de asus v9280 ti4200 128md ddr en onder xp wil hij nog wel se moeilijk zijn om te installeren maar gooi die drivers van asus gewoon weg en gebruik de nieuwste nvidia detonator drivers (achteraf had ik liever voor een msi ti4200 gekocht) Groetjes en suc6
Link naar reactie
ik bedoelde wel om je monitor aan te sluiten op je moederbord en indien dit niet gaat , doe zoals hierboven vermeld en inderdaad geberuik de nvidea detonator drivers, niet dat ze zoveel beter zijn of die van fabriekanten maar de detonator drivers zullen minder of geen conflicten vroorzaken met XP, die kaart is hoe dan ook compatibel met XP, gforce ti kaarten zijn allemaal bijna hetzelfde van gelijk welk merk gewoon de opties verschillen en af en toe de chipset. Maak wel dat je vorige drivers van asus volledig verwijderd zijn anders heb je een conflict.
Link naar reactie
Doe de win xp cd rom erin, stel vervolgens in het bios in dat ie van de cdrom moet booten, wacht tot hij uitgeladen is en doe dan een windows repair (toets R). Als je in de repair console bent (ziet eruit als dos) toets dan - fixmbr en - fixboot Ik heb ook eens vreemde problemen gehad met mijn videokaart en/of geluidskaart, na dit werkte alles weer, heel vreemd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...