Ga naar inhoud

Desktopresolutie veranderd niet mee


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje op een Compaq Presario 1200 notebook. Als ik de schermresolutie instel op 1024X768 dan veranderd de desktopresolutie niet mee. Je moet dan met je muis naar het uiteinde van het scherm gaan om de rest van het beeld te zien. Het scherm is opzich klein en een resolutie van 1024X768 wordt niet echt aangeraden maar ik wil toch kijken wat ik het prettigst vind. Ik weet wel dat het mogelijk is. De videokaart is overigens een Trident Cyberblade i1 8 MB shared. Kan iemand mij vertellen hoe ik hem toch normaal op 1024X768 kan laten werken?
Link naar reactie
Als ik mijn scherm op 1024X768 instel dan is een deel van het normale beeld niet zichtbaar. De taakbalk zie je bijvoorbeeld niet. Als je dan je cursor naar beneden beweegt tot onderaan het scherm dan schuift het beeld op waardoor je de taakbalk wel ziet. Je moet als het ware door je scherm heen scrollen. Dit zal waarschijnlijk wel aan de videodrivers liggen denk ik, maar ik kan ook geen andere vinden.
Link naar reactie
heb je niet het beeldscherm ver buiten de randen ingesteld staan? ik weet niet of dat nog met moderne schermen kan maar dit heb ik wel es gehad met m'n oude schermpje die het overigens prima doet. maar terug naar het probleem, heb je behalve de resolutie ook iets in advanced (wat bij windows 98 in het zelfde schermpje staat als resolutie) aangepast?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...