Ga naar inhoud

IIyama LS 704 UT


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een budget scherm. Heb zelf thuis al een IIyama visionmaster 404 staan, ben hier zeer tevreden over. Nu zie ik vaak de IIyama LS704UT staan. Prijs tussen 175 en 190 euro. Heeft iemand ervaring met dit scherm? Komt het door de KHz(70) dat dit scherm relatief goedkoop is? Meeste schermen hebben hier 96 of 97 KHz staan. Hans
Link naar reactie
[quote:ad67f4419d="hans loois"]Komt het door de KHz(70) dat dit scherm relatief goedkoop is? Meeste schermen hebben hier 96 of 97 KHz staan.[/quote:ad67f4419d] Dit heeft te maken met de bandbreedte van het beeldscherm; maw de optelsom van schermresulutie en refreshrate. Dat Iilyama scherm waar je het over hebt draait bv. prima 1024x768@85Hz (al zal dat ver tegen de limiet aan zijn) Neem je een hogere resolutie (bv. 1600x1200 als ie dat al haalt) dan keldert de refreshrate. De 70 of 96/97 Khz slaat dus niet direct op de refreshrate van het scherm, maar heeft er wel mee te maken. Ik heb [url=http://www.belinea.com/include/vergleichemonitore.asp?lang=0&sprachid=101&landid=81&monitorids=241,381]hier[/url] bijvoorbeeld mijn monitor (Belinea 103055) naast z'n goedkopere broertje gezet. Dat is dus 96 vs. 70Khz. Je ziet meteen dat mijn monitor tot 1600x1200 gaat (ik geloof @75Hz) de ander gaat maar tot 1280x1024. Reken er wel op dat ie qua refreshrate op die resolutie onder de 85Hz komt.
Link naar reactie
Eigenlijk vind ik dat ook wel hoor. TFT is mooi plat maar sommige hebben een kijkhoek waar je moe van wordt. Je moet zo precies voor die dingen gaan zitten. Wij hebben er geen, ken ook maar 2 mensen die er een hebben. Er zittenbest wel wat nadelen aan die dingen. De prijs is niet echt leuk en verder zou je ook kunnen zeggen dat er nog steeds veel fouten worden gemaakt ivm dooie pixels. Mijn volgende scherm wordt wel een TFT dat zeker, maar ik hoop dat mijn compaq S720 het nog ff houdt. Twee weken geleden heeft onze Eizo van ´23 (van de internet pc) het begeven. Hoe lang gaat een gewone monitor eigenlijk mee? Ik heb nog nooit een monitor gehad van nieuw tot dood. ik krijg namelijk altijd mijn vaders afdankertjes. Niet dat het slechte schermen zijn, ze zijn altijd een jaartje of 3 oud maar qua grootte niks te klagen. Meestal zijn het mooie >'17 :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...