Ga naar inhoud

Wie heeft er ervaring met Medion tft -scherm?


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met een Medion tft-scherm? En wie weet in welke winkel ik eventueel een Samsung syncmaster 152 T met speakers kan kopen. Liefst in de buurt van Rotterdam. Echt in een winkel bedoel ik dus, niet op internet, want ik wil hem direct kunnen controleren op defecte pixels. Mij is verteld door sommige internetwinkels dat ik het scherm niet terug mag sturen als er defecte pixels op zitten en dat vind ik jammer. Zo`n monitor is best prijzig en ik wil er dus wel een hebben zonder defecte pixels. Als dit niets word dan wil ik eventueel een Medion proberen. Alvast bedankt voor de reacties, Lara[/b]
Link naar reactie
samsung ruilt hem al om bij 1 dode pixel... maat van mij heeft die best geteste Samsung ook (type nr ff kwijt) en had 1 dooie pixel, weekje later ofzo, stond post op de stoep met splinternieuwe TFT.. zou persoonlijk niet voor medion gaan, zit je meestal weer vast aan standaard dooie pixel waarde die zij instellen, wanneer ie retour mag, dus pas bij 10 ofzo... zit je net met je 9 pixels.... :evil:
Link naar reactie
Ik heb een 15" tft Medion van de Aldi van mei02. Deze doet het perfect. Super beeld voor een hele lage prijs. Ook de kwaliteit van de "kast" is mooi. Absoluut geen dode pixels...., In dec.02 heeft mijn schoonvader ook een Medion 15" tft van de Aldi aangeschaft. De zilvere uitvoering. Super mooi. Ook hier geen dode pixels! :wink: Let wel, beide monitoren worden dagelijks intensief gebruikt! EEN GOEDE KEUS!!!!!!!!
Link naar reactie
[quote:b5e4c65454="turbulence"]samsung ruilt hem al om bij 1 dode pixel... maat van mij heeft die best geteste Samsung ook (type nr ff kwijt) en had 1 dooie pixel, weekje later ofzo, stond post op de stoep met splinternieuwe TFT.. zou persoonlijk niet voor medion gaan, zit je meestal weer vast aan standaard dooie pixel waarde die zij instellen, wanneer ie retour mag, dus pas bij 10 ofzo... zit je net met je 9 pixels.... :evil:[/quote:b5e4c65454] Achteraf ligt het er wel aan waar hij zit en ik had 2 in het midden. Verder goeie service idd. Als het mogelijk is koop dan een scherm die je van te voren kunt zien of maak een afspraak dat je hem kan terugbrengen als hij niet bevalt. Dit stukkie kwam ik tegen in de C!T: http://www.pixelpolicy.tk
Link naar reactie
[quote:f65db1b1bc="turbulence"]samsung ruilt hem al om bij 1 dode pixel...[/quote:f65db1b1bc] Fijn om dit te lezen, want ik heb ook een Samsung (171N) besteld :D . Ik hoop dat ze zich daar dan ook aan houden, want hun offiële pixelpolicy is anders (citaat uit email: Wij hanteren klasse II). Concreet betekent dit het volgende (wederom citaat uit andere email): "Een 15 inch display met een resolutie van 1024 x 768, bestaat uit ca. 2,4 miljoen cellen. Bij dergelijke aantallen is het vrijwel onmogelijk iedere afzonderlijke cel perfect te laten functioneren. De nieuwe ISO-13406-2 normering heeft hieromtrent duidelijke richtlijnen opgesteld en daarmee de kwaliteit van LCD’s meetbaar gemaakt. Hierdoor zijn garantievoorwaarden onderling beter te vergelijken en duidelijker voor de klant. Door de keuze voor een bepaalde normering, verplicht de fabrikant zich te houden aan de richlijnen die die normering met zich meebrengt. De uiteindelijke pixelfoutenklasse wordt bepaald door het aantal pixelfouten en het soort pixelfout." Er stond nog een mooi diagram in deze email, maar die blijft met "plakken" helaas niet overeind. Klasse II wil echter zeggen dat er een aantal fouten toelaatbaar zijn, in klasse I geen enkele pixelfout. Pixelfouten kunnen overigens zijn: constant oplichtende pixels, constant zwarte pixels en defecte subpixel (= constant rood, groen of blauw oplichtend of zwart) Ik ken maar één merk tot nog toe dat zero dode pixels garandeert: CTX.
Link naar reactie
Pixelfoutenklasse Fout 1* Fout 2** Fout 3*** I 0 0 0 II 2 2 5 III 5 15 50 IV 50 150 500 * constant oplichtende pixel ** constant zwarte pixel *** defecte subpixel, constant rood, groen of blauw oplichtend of zwart Hierbij voor de geïnteresseerde, alsnog het schema. Dit komt er op neer dat bij klasse II er dus meer twee fouten 1 en/of 2, en/of 5 fouten 3 mogen zijn voordat je een beroep kunt doen op garantie. Ik zie in de voorbeeldfunctie dat de cijfertjes weer niet netjes onder elkaar staan, maar ik denk dat het zo toch voldoende duidelijk is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...