Ga naar inhoud

readon9000 met niet werkende demo's


Aanbevolen berichten

Ik een nieuwe video kaart gekocht t.w. een 3D prophet 9000 128MB van hercules. Nu doet zich het volgende probleem voor dat de meegeleverde demo’s soms spontaan niet meer werken, vooral als ik dolphins probeer (werkt helemaal niet) en deze laat daarna de andere ook niet meer opstarten. Drivers verwijderen en opnieuw installeren werkt totdat ik dolphins weer opstart. Nu de nieuwste drivers geïnstalleerd en juist forget it geen een werkt er meer, voor de rest werkt de kaart foutloos, alle games draaien goed. Het is niet van levens belang maar wat kan dit nu zijn? Toch een driver probleem? WinXP – 512MB – AMD 1400 :(
Link naar reactie
[quote:02ae667164="computer_nerdo"]windows xp is niet zo'n goed spellen OS ik denk dat dat er wel iets mee te maken heeft[/quote:02ae667164] :lol: waar staat dat geschreven dan???? er is een test tijdje geleden geweest, en ik geloof dat na win98, windows XP het beste OS was voor games..... ik heb zelf win XP Pro, en heb helemaal geen enkel probleem met spelen van games.... en wat versta je onder niet werken?? omschrijf het eens wat duidelijker, zo moeten we gaan raden.. geeft ie een foutmelding? geeft ie alleen het startscherm.. opent ie de game helemaal niet??? en je hebt de drivers wel geherinstalleerd, maar heb je de game ook al eens geherinstalleerd??
Link naar reactie
[quote:dc4514ef07="computer_nerdo"]windows xp is niet zo'n goed spellen OS ik denk dat dat er wel iets mee te maken heeft[/quote:dc4514ef07] Waar haal je deze onzin vandaan? Ik draai al ongeveer 1,5 jaar WindowsXP Pro en heb nooit problemen met games. Lees anders deze topic eens: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=71512&highlight=os+games [b:dc4514ef07]//Lone[/b:dc4514ef07] Je zegt dat je de nieuwste drivers hebt geinstaleerd, welke bedoel je daarmee? Catalyst 3.0 drivers ? of anderen?
Link naar reactie
Dan kunnen die mensen in de straat of niet overweg met Windows XP en hebben dan waarscheinlijk verkeerde drivers geinstaleerd. Of die mensen in de straat hebben oude pc's Of die mensen in de straat spelen games uit 1998 en daarvoor. (tja en dat wil niet echt werken op WinXP) Met een betrekkelijk eenvoudige pc en recente games en de juiste drivers moet windowsXP totaal geen probleem vormen. Dat die mensen bij je in de straat problemen hebben zegt meer over hun dan over windowsXP.
Link naar reactie
Windows XP is de beste van het slechtste wat bill ons tot nu toe heeft nagelaten nog nooit heeft een computer zolang gedraaid bij mij zonder herinstallatie. Het ligt zeker niet aan XP want alle spelen draaien foutloos het is duidelijk een driver probleem. Ik heb eerst de drivers van de cd geïnstalleerd en alles werkte foutloos totdat ik de demo dolphins opstartte. Er verscheen alleen een logboek met een foutmelding dat ik of geen juiste active x of geen juiste video kaart had. Beide heb ik dus wel. Hierna werkten de andere demo’s ook niet meer en kreeg ik ook alleen maar een logboek met foutmelding te zien. Opnieuw installeren van de demo’s leverde geen verbetering op. Daarna de drivers van ati geïnstalleerd en weer dezelfde fout met dat verschil dat meteen niets meer werkte, die 3.0 versie is volgens mij ook alleen voor de readon 9500 en 9700 en ik heb een 9000 versie. Vervolgens de nieuwste drivers van de hercules site geïnstalleerd (3DPRS_2KXP_780.exe) en alles werkt weer op dolphins na. Misschien is die demo gewoon niet goed. Maargoed alles werkt nu weer goed en ik laat het maar zo, maar als ik vaak iets koop dan moet het ook gewoon 100% werken en helaas is dat bij computers niet altijd zo. Gewoon diep adem halen en weer verder knutselen.
Link naar reactie
De catalyst 3.0 drivers zijn nu ook voor de Radeon 9000 zoals staat in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=75962]FAQ[/url] )(je weet wel die topic die je moet lezen voordat je wat post maar die niemand leest) mijn advies is dowload de Catalyst 3.0 (7.81 drivers) via de FAQ en deinstaleer eerst de oude drivers grondig. vervolgens download en instaleer je de demo's van ATI opnieuw.
Link naar reactie
Alles gedaan wat je zei alle demo’s werken maar bij opstarten van dolphins slecht dit bericht This demo requires hardware support on N-patches. The grapics processor and/or driver in this system do not meet these requirements. If the graphics processor is an ATI READON 8500 or newer, please visit ATI .COM to download the latest drivers. If you do not have directX 8.1 or newer installed, visit MICROSOFT.COM/DIRECX This aplication will now exit aan beide voorwaarden wordt wel voldaan. wel 1 verbetering de rest blijft gewoon wel werken, het blijft toch vreemd.
Link naar reactie
Ik had precies hetzelfde probleem met die demos en de Radeon 9000 Pro, alleen was dat op een partitie van Windows 95 geupdate naar 98 SE. Ik dacht dat het aan de videokaart lag maar dat was niet zo, want toen ik de demos probeerde op mn eigen partitie werkte alles perfect. Mijn partitie had ik volledig geformatteerd en alleen de nieuwste drivers geinstalleerd. Ik denk dus dat die videokaart van je niet je eerste is, en dat er nog resten van andere drivers van je andere videokaart zijn achtergebleven. Dat is namelijk het geval bij de partitie van mn vader (Win98 SE).
Link naar reactie
ALs je de drivers hebt weggehaald onder WinXP zoals geschreven staat in de FAQ dan moeten alle oude resten weg zijn, dat is 1 ding wat zeker is. N-pacthes is moet de Radeon 8500 zonder problemen kunnen gebruiken met de Catalyst 3.0 drivers, raar dat ie dat niet oppakt. Kan je in de eigenschappen van de drivers geen N-patches uit en aanzetten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...