Ga naar inhoud

nVidia vs. ATI


Aanbevolen berichten

[quote:cf61c97adb="De Geest Van Oirlo"]Ik bedoel met dat: Alles beter als.............. Dat je beter een ATI Radeon 9000 (voor vaak evenveel geld) kan hebbe dan een Geforce4MX. Overal verslaat ATI nvidia op prijs/prestatie. Meestal is t zelfs zo dat ATI voor een betere prijs nog meer prestatie biedt.[/quote:cf61c97adb] Op het móment heb je gelijk. Maar op het moment duurt het ff te lang voor dat Nvidia iets nieuws heeft uitgebracht, als die Geforce FX nog in 2002 uitgekomen was had nvidia nu de kaarten in handen gehad. Ati heeft op het moment de beste kaarten in handen: - De Radeon 9000 pro is sneller dan de Geforce 4 MX460 - De Radeon 9500 pro is soms zelfs sneller dan een ti4600 (zeker met Aniso ed aan). - De Radeon 9700 en Pro zijn op het moment een klasse apart. (voor heel even dan nog). Deze is gewoon verreweg sneller dan de ti4600. Een jaar gelden was dit hetzelfde geval. Nvidia had de gefore 3 ti500 en toen kwam ati met de 8500 serie. Ati was toen ook weer (iets) sneller dan Nvidia. Zo gaat het telkens, de laatst uitgebrachte kaart van de 2 merken is telkens sneller dan die van het andere merk. Toch moet ati wel oppassen, de 9500 pro is een geweldige kaart voor dat geld, maar is/was wel heel slecht leverbaar :( Dat was ook zo met de 9700 pro, de snelste kaart hebben is 1, maar dan moet je ze wel aan de man kunnen brengen. (nu zitten in de meeste IBM/Compaq/Dixons pc's Nvidia kaarten) Als zo de Geforce FX komt in verschillende smaken en de prijzen wat gaan zakken dan zal nvidia weer de beste kaarten hebben.. so on so on.. :) Drivers maken niet zoveel meer uit heb ik het idee, de nieuwe ATi drivers zijn net zo goed als de Nvidia drivers. :) (btw: ik heb zelf een Ti4600)
Link naar reactie
[quote:f21e151f69="De Geest Van Oirlo"]Voordat Nvidia de middemoot (nu de Radeon9000/9100, dan de 9500/ Ti) in de hand heeft zijn we ook weer verder. Of er moet een uitgeklede versie van de FX komen die het net zo goed doet als de 9500pro enz. Ik denk dat ATI het grootste gedeelte van de tijd wel de middemoot zal houden.[/quote:f21e151f69] die uitgeklede GeForce FX komt er ook, zoals je kan lezen in de GeForce FX topic en [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=80850]deze topic[/url] deze "uitgeklede" versie, de NV31 (en misschien NV34), zal worden aangekondig op [url=http://www.cebit.de]CeBit 2003[/url] welke gehouden word eind maart in Hanover. als de GeForce FX in Feb/maart te koop is en de NV31 april/mei is nVidia wel heel erg laat met hun concurentie voor de Radeon 9500/9700.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...