Ga naar inhoud

nVidia vs. ATI


Aanbevolen berichten

Wat ik mij afvraag is het volgende. De gemiddelde computeraar is of pro Nvidia of pro ATI, de rest maakt het allemaal niet veel uit. Maar wat maakt ATI zo bijzonder tegenover nVidia? Zijn ze echt beter of net iets goedkoper. Ik bedoel: nVidia maakt geweldige chipsets, briljante drivers, ze komen goed over op de klant, teveel om op te noemen. Dit alles tegen aanvaardbare prijzen (tenminste, dat vind ik) Ik nodig alle ATI fans uit om hun favoriet eens te promoten......ben benieuwd.
Link naar reactie
Ik heb geen voorkeur, het is tijd afhankelijk. Ik koop gewoon de kaart die het beste bied op dat moment voor het bedrag wat ik wil spenderen, of dit nu ATI, nvidia, Matrox, S3 of wat dan ook maakt mij niet uit. Op dit moment is ATI echter de kaart die het beste bied voor je geld. als ik vandaag nog een videokaart zou gaan kopen was het een ATI Radeon 9700 pro. Echter over een maand of 3 kan ik hier weer heel anders op antwoorden
Link naar reactie
[quote:d5a67a9fbf="Bosje"]Kleur en [b:d5a67a9fbf]Prijs/prestatie verhouding[/b:d5a67a9fbf]. (=nvidia gaat richting zakken vullen)[/quote:d5a67a9fbf] Zo gaat dat toch met iedere fabrikant die een defacto monopolie-positie heeft ? Intel vs AMD Microsoft vs de rest ... 3dFx vs de rest ... Mocht straks Ati de nieuwe 'grote jongen' worden (als de FX een 'mislukking' wordt dan is die kans best aanwezig) dan verwacht ik na een tijdje (als ze net zo'n voorsprong kunnen opbouwen als nVidia had/heeft) hetzelfde gedrag (ie : minder nieuw spul, hogere prijzen, e.d.).
Link naar reactie
He Red Dragon Daar geloof ik dus niets van he. Volgens mij koop jij nu geen videokaart omdat je dan een Ati zou moeten kopen :-) Tot de radeon 9700 gaf Ati geeft mooier beeld en is NVidia is sneller. Ik speel nauwelijks snelle shooters (vind tikkertje met wapens maar saai), maar hou wel van mooie graphics (mag dan bestig op 30 fps). Dus heb ik tot nu toe altijd Ati kaarten gekocht (radeon 32 sdr, radeon 7500, radeon 8500LE) (en daarvoor 3dfx 3 3000 en matrox g200) Mocht de gforce fx mx straks voor de verandering een uitstekend ebeeldkwaliteit leveren, dan zou ik de overstap naar nvidia wel willen overwegen, want ik ben het eeuwige gekloot met drivers van Ati wel zat (al lijkt dat zo langzamerhand wel iets te verbeteren)
Link naar reactie
[quote:b109682291="Roarman"]He Red Dragon Daar geloof ik dus niets van he. Volgens mij koop jij nu geen videokaart omdat je dan een Ati zou moeten kopen :-) [/quote:b109682291] Dat is niet helemaal waar, ik koop nu geen kaart omdat de Radeon 9700 pro niet merkbaar veel sneller was in mijn systeem, ik had hem 3 weken getest weet je nog? Enige wat ik erg indrukwekkend was was dat ik alle games met Aniso Level 8 en fsaa 4x kon spelen 1024x768x32 en alle detail op MAX. Het kan best zijn dat ik geen GeForce FX koop (ik ga hem wel weet testen uiteraard) maar dat ik wacht op de R350.
Link naar reactie
Ik ben het denk ik eenz met slashead... de 3dfx kaart doet het tenminste !!!! Kun je niet van die gforce zeggen...... Maar mij maakt het geen bal uit of het nu ATI of NVIDIA is, als de drivers maar correct werken en als de kaart maar goede performance heeft.. zoals de RADEON9700PRO. Nu nog zien wat de FX gaat worden en wat de rv350 gaat doen...
Link naar reactie
Ik denk dat als 3DFX niet failliet was gegaan dat ze nu nog steeds volop in concurrentie met Nvidia en ATI waren. Ik ben trouwens toch wel een beetje pro ATI. Dat van die drivers, je moet gewoon het geduld nemen en ze fatsoendelijk installeren, heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ook zit ATI nu heel goed in het budget gedeelte met de Radeon 9000/9100. Voordat Nvidia dat weer terug veroverd heeft........ Ik zie nu ook steeds meer nieuwe PC's met de Radeon9000 verschijnen. Alles beter als een Geforce4MX... :wink:
Link naar reactie
[quote:aa742ebbca="De Geest Van Oirlo"]Alles beter als een Geforce4MX... :wink:[/quote:aa742ebbca] Ik ben blij met mijn GF4MX 440 hoor :P , ik heb mijn Athlon 700 weer nieuw leven ingeblazen. Achteraf had ik misschien liever een ATI genomen. Maar dat is achteraf.... Ik zie nu ATI dezelfde vlucht maken als AMD 2 jaar terug. Door extra concurrentie wordt de consument er vaak beter van dus: volhouden ATI!!!
Link naar reactie
Met dat verschil dat Ati niet zo'n klein marktaandeel had als AMD had/heeft. Ze waren alleen nooit zo aanwezig op de retailmarkt, maar ze hadden wel een groot marktaandeel. In de OEM-markt waren ze altijd wel aardig vertegenwoordigd, hoeveel pc's ik niet bij bekenden heb gezien die een Ati kaart hadden! Ook in de laptop van m'n vader zit een mobile Ati Rage :) Momenteel richten ze zich ook heel actief op de retailmarkt en verslaan ze nVidia met een veel betere prijs/kwaliteitsverhouding. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...