Ga naar inhoud

Wanneer profiteer je precies van Directx 9.0?


Aanbevolen berichten

De een zegt dat je profiteert van de nieuwe Directx 9.0 zolang de software het maar ondersteunt ongeacht welke videokaart je hebt. De ander zegt dat je er alleen maar wat aan hebt als je beschikt over een gloednieuwe videokaart. Wat is nu eigenlijk waar? Heb je alleen wat aan Directx 9.0 als je beschikt over zo'n nieuwe kaart zoals een Radeon 9700 Pro? Of heb je er met een al wat oudere kaart ook nog profijt van? Ik heb een GeForce 4 MX 440. Niet dat die zo oud is maar ik heb gehoord dat hij niet verder komt dan Directx 8.0. Wie kan mij vertellen hoe het nu eigenlijk echt zit?
Link naar reactie
In principe heb je in eerste instantie er alleen maar wat aan als je over een grafische kaart beschikt die daar ook wat mee kan zoals de Radeon 9500/9700. Verder houdt DirectX 9 meer in dan alleen maar toevoegingen op grafisch gebied. Bekijk daarvoor de DirectX 9 info op microsoft. Alleen duurt het wat langer voordat al die andere functies functioneel worden. Het kan geen kwaad om het te installeren, maar een "must have" is het ook niet op dit moment.
Link naar reactie
[quote:207696c20e="Upke"]Ja ok, maar fouten uit direct X 8 zitten hier natuurlijk weer niet in? Hoop ik?[/quote:207696c20e] In directX 9 zitten weer andere bugs zoals onlangs stond op www.tweakers.net. Ik zou geen DirectX 9 instaleren als je geen DirectX 9 kaart heb, je schiet er niets mee op een DirecX 8.1 is vrijwel zonder bugs.
Link naar reactie
jullie hebben gelijk dat je er aleen van profiteert als je directx9 kaart heb. ik heb een ti 4200. Ik dacht van directX9 gaat hij een beetje beter presteren maar nee hoor. eerst haalde ik bij de bencmark 10660 na de inslallatie van directX9 10636. en als je het eenmaal geinstalleert heb is het moeilijk weer te uninstallen.
Link naar reactie
[quote:1be530c760="arthurdiependaal"]eerst haalde ik bij de bencmark 10660 na de inslallatie van directX9 10636.[/quote:1be530c760] oewww.... 24 punten minder.... draai maar elke dag eens een 3dmark bijvoorbeeld. elke dag heb je dan een andere score.... :-? heb het zelf ook eens geinstalled, maar heb met DX9 wel mn hoogste score gehaald. (check mn sig maar) //Red Dragon: deinstalleren werkt niet helemaal super..... bij mij kreeg ik hem er niet af.. alleen na een clean install was ik er van af... :oops:
Link naar reactie
[quote:2ed1555687="turbulence"] //Red Dragon: deinstalleren werkt niet helemaal super..... bij mij kreeg ik hem er niet af.. alleen na een clean install was ik er van af... :oops:[/quote:2ed1555687] Ook niet met de De-install software die in de FAQ staan ?! :-? Daarmee zou het zo moeten kunnen namelijk. Goed dat ik het weet want dan zet ik een waarschuwing in de FAQ tzt.
Link naar reactie
heb volgens mij 2 verschillende tools gebruikt... 1tje van guru3d, en 1tje van google ergens weg d8 ik.... maar beiden waren deinstallers volgens mij... de 1e zei dat ie dx9 niet kon verwijderen, omdat ie DX niet op de windows cdrom kon vinden (die moet je erin doen, omdat ie dan eerst 9 deinstalleerd, en daarna 8 oid van de win cd pakt) en de2e zei dat het gelukt was, echter resultaat zie paar posts terug
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...