Ga naar inhoud

welke kaart voor een P II 233 ?


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb een vraagje... PC van mijn zoon: - Pentium II 233, - 96 MB - 20 Gb HD - Traxdata 8x4x32 - SB AWE64 GOLD - Terratec Cinergy 400 TV-card (stereo) - S3 ViRGE-DX/GX PCI (375/385) 4 MB - - ASUS Mobo heeft zowel AGP als vrije PCI slot De vraag is als volgt: Mijn zoon wil graag enkele spellen spelen die het systeem (ik denk doordat de graphic-card 'te slap' is en oa geen directX 8 ondersteund) niet aankan. Dus ben ik op zoek naar een zo goedkoop mogelijke kaart die nog op dit systeem draait waarmee mijn zoon op zijn minst het spel "Red Ace Squadron" en Disney's Goofy Skateboarding kan spelen....en tevens het beeld mbt TV-kaart verbeterd...... Graag suggesties......... Bij Voorbaat Dank, ME & zoon
Link naar reactie
Op de website van de fabrikant van het spel staat dit: Red Ace Squadron supports Direct3D compatible cards with the following chipsets: * 3Dfx Voodoo 3, 5 * Rage 128, Rage 128 Pro, Rage Maxx, Radeon * Matrox G400, G450, G550 * Nvidia Riva TNT, TNT2, Vanta, GeForce, Quadro, GeForce 2, GeForce 3 * S3 Savage 3D, Savage S4, Savage2000 * PowerVR Kyro, Kyro 2 Maar ook dit: Comments * The following video cards unfortunately do not meet the minimum requirements to play the game - Power VR PCX2, Matrox G100, Matrox G200 Rendition Verite v1x00, SiS 6326, Nvidia Riva 128, S3 Virge, ATI Rage Pro, Voodoo 1, Voodoo 2. Probleem is dat de processor een beetje traag is voor de kaarten uit het eerste lijstje. Maw, je kunt er wel een "vlotte kaart" induwen, maar als de proc de gegevens te traag aanlevert, dan loopt het nog beroerd.
Link naar reactie
hoi Captain_Kansloos, Tja zoiets dacht ik al ...maar ik vond op [url]http://www.crazypc.nl/ bij de videokaarten => overige ...het volgende.. S3 Savage 8MB PCI PCI vga kaart Met 12 maanden garantie voor Euro 26,00 en S3 Savage 8MB AGP AGP vga kaart Met 12 maanden garantie voor Euro 20,00 Volgens het lijstje dat jij gaf zouden deze het dus wel kunnen doen... is het voor dit geld dan toch niet in elk geval een laatste upgrade mogelijkheid voor het systeem...? Ben benieuwd naar je mening.. ;) ME[/url]
Link naar reactie
Misschien dat je beter een Nvidia Riva TNT kunt kopen. Die presteert volgens mij beter dan die S3 kaart. In mijn PII 350 @ 402 zit ook zo'n kaart (een Diamond V550 met 8mb mem). Ik zou in ieder geval een AGP kaart kopen. Ten eerste scheelt dat weer een PCI slot wat je voor iets anders kunt gebruiken, maar vooral de doorvoersnelheid over die bus is hoger zodat de prestaties in principe beter zijn... Anders zou ik eens wat benchmarks zoeken met die TNT en die S3 kaart... [edit]ff gedaan: zoek in google op [b:8316d6b913]benchmark TNT S3 savage[/b:8316d6b913] Probleem is alleen dat je niet weet welke versie van de savage het precies is... Want de Savage 4 presteert beter dan de TNT, terwijl de TNT de savage 3D weer verslaat... Vooral [url=http://www.hwupgrade.com/skvideo/video_cards_comparison/index5.html]deze link[/url] is interessant, omdat daar de snelheden bij diverse processoren weergegeven zijn. Overigens denk ik dat je voor weinig geld wellicht een prima 2e hands kaart op de kop kunt tikken...
Link naar reactie
Eddey, Voor de link en info...dus eigenlijk komt volgens die link op een P II 233 de VooDoo 2 als beste uit de bus ...probleem is waar vind je ze nog? ..btw ..is dit nix ..? zal wel niet :cry: 3DFX Voodoo 4 4500 AGP videokaart Euro 30,00 .. bij Dixons Eeens kijken of de url mij lukt :roll: [url]http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Computers&menucat=Computers%5FRandapparatuur&subcat=Computers%5FRandapparatuur%5FVideokaarten&scindex=%2D1&subsubcat=Computers%5FRandapparatuur%5FVideokaarten%5F3D%5Fkaarten&prid=0007020283[/url] Ik ben in elk geval dankzij jullie een ietsje wijzer geworden... CU, ME
Link naar reactie
Nee, geen VooDoo 2, kijk maar naar m'n eerdere post: [quote:923a05ca56="Captain_Kansloos"]Comments * The following video cards unfortunately do not meet the minimum requirements to play the game - Power VR PCX2, Matrox G100, Matrox G200 Rendition Verite v1x00, SiS 6326, Nvidia Riva 128, S3 Virge, ATI Rage Pro, Voodoo 1, [b:923a05ca56]Voodoo 2[/b:923a05ca56].[/quote:923a05ca56]
Link naar reactie
Het is een Voodoo [b:a754b884d7]4[/b:a754b884d7] kapitein ;) [quote:a754b884d7="ME_tje"]Voor de link en info...dus eigenlijk komt volgens die link op een P II 233 de VooDoo 2 als beste uit de bus ...probleem is waar vind je ze nog? [/quote:a754b884d7] Volgens mij is de TNT juist net wat sneller dan die VooDoo2 toch? Of zie ik iets over het hoofd? VD2 tegen TNT 640x480 --- 62.45 vs 63.82 800x600 --- 55.11 vs 65.56 1024x768 --- - vs 47.29 Alleen die VooDoo SLI kan hem op die hoogste resolutie verslaan... Overigens staat een VooDoo 4 niet in het lijstje van ondersteunde kaarten voor dat spel (zie de eerste post van Captain_Kansloos): Voodoo 3, 5. Versie 4 staat daar niet tussen...
Link naar reactie
[quote:022566d853="Eddey"]Het is een Voodoo [b:022566d853]4[/b:022566d853] kapitein ;)[/quote:022566d853] Hij had het over de link waarin de Voodoo 2 de beste combinatie zou zijn. Mijn reactie daarop was dat de Voodoo 2 wellicht theoretisch het beste is, maar dat betreffende spel ondersteund 'm niet. Vandaar. Idd is de kaart bij Dixons een Voodoo 4.
Link naar reactie
bij vraag en aanbod op tweakers.net [url=http://www.tweakers.net/aanbod/cat/49?Sortering=Prijs&Query=&Time=&DB=a]Hier[/url] Staat nog welles wat leuks. bv: [url=http://www.tweakers.net/aanbod/78462/all]Asus V7100 GeForce2 MX400 32MB voor 30 euro[/url] Zit je goed qua driver support enzo ;) En er staan redelijk wat kaart TEAB zoals [url=http://www.tweakers.net/aanbod/78519/all]Creative TNT2-ULTRA[/url] als je die nu kan krijgen voor 15 a 20 euro heb je ook een mooie kaart. Maar pas op, er zitten ook kaarten tussen die redelijk lijken (tnt2 m64 bv) maar welke dus eigenlijk een beetje zonde van het geld zijn. (hoewel, voor weinig zijn ze wel leuk voor jouw systeem)
Link naar reactie
[quote:0f43b9b605="Bosje"]zou GEEN TNT M64 nemen. Ik neem aan dat je zoon games speelt en deze kaart vindt ik niet zo goed. Opzichzelf doet ie het aardig 32MB. Maar deze kaart gaf problemen bij de SIMS. Geforce2MX erin gedaan en toen geen problemen meer met SIMS Verder EENS met suggestie HJS[/quote:0f43b9b605] Dat zeg ik toch? Ze lijken leuk maar zijn het niet, bv de tnt2 m64 :-? okay ik zeg voor weinig, maar dan bedoel ik HEEL weinig ;)
Link naar reactie
Mensen, Fijn dat er hier een beetje gereageerd wordt op vragen. daarvoor oprecht bedankt... vooral dat lijstje van de Captain is handig.. Natuurlijk weet ik dat ik op mijn euro's moet letten ...maar ik zou gewoon graag pceetje van zoon een laatste beeldupgrade geven en uiteraard zo goedkoop mogelijk 20 tot 40 euro ...valt niet altijd mee... na 2 dagen het net afstruinen vond ik weer iets : - Sapphire Rage 128 Ultra, 32Mb, Retail - euro 36.00 - XFX nVidia TNT2 M64, 32Mb SDram, AGP - euro 39.00 dit alles bij [url]http://shop.informatique.nl/[/url] Ik weet goedkoop is anders ..maar volgens dat lijstje zouden deze kaarten oa RAS aankunnen.....en als dit het enige is dat nog mogelijk is voor die oude P II 233...tja... zal nog wel een week duren voordat ik echt weet of ik het uberhaupt doe...kwestie van zoeken en zeker weten dat het werkt.... Thnx Guys ;) ME
Link naar reactie
hjs, ik had die link wel gevolgd maar ...eigenlijk niet echt iets ertussen gevonden ..nu na beter kijken vind ik : AGP 2x videokaart, 16 MB, met de bekende TnT chip van Nvidia (van de welbekende GeForce series) aan boord. Een van de eerste 3D accelerator kaarten waar je daadwerkelijk een spel mee kunt spelen. 12 euro + 3 euro voor verzenden ....en volgens de manufacturer-site kan ie op een P II 233 met Win 98 dus ...ik zal die gozer maar eens mailen...hoewel ik altijd een beetje huiverig ben met 'second hand goods' bedankt dat je de moeite nam mij er nog eens op te wijzen ...als het lukt horen...jullie het wel..... Cheers, ME
Link naar reactie
30 euro voor een gf2mx is ook niet verkeerd hoor (zie link boven) dat is net zoveel als je bereid was voor een M64 te betalen, en deze kaart is echt wel sneller. Tip, kijk of er iemand in de buurt is welke wat te koop heeft. Op dit forum is er bv ook een te-koop hoek, op het forum van hardware.info ook en zo zijn er nog wel meer sites. Wie weet kom je een kaart tegen welke in de buurt zit en dan kun je even langs om de kaart werkende te zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...