Ga naar inhoud

Nieuwe monitor onscherp


Aanbevolen berichten

Ha, ik heb m'n nieuwe beeldscherm binnen ([url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=77868]zie dit topic[/url]), maar hij is onscherp. Het is een 19" Iiyama Visionmaster PRO 454 en dat is de scherpste monitor die er is volgens "tom's hardware guide", maar hij is helemaal niet scherp. Dat kan natuurlijk komen doordat ik een POV Geforce 4 Ti4200XP heb, waarvan de 2D kwaliteit van de eerste serie super slecht was. En ik heb een van de eerste :( (denk ik nou) Of wat kan er anders nog zijn? :roll:
Link naar reactie
[quote:38f311c298="De Geest Van Oirlo"]Heb je de refresh rate wel goed staan?? (85Hz) Dat scheelt ook een behoorlijke hoop.[/quote:38f311c298] De refreshrate veranderen maakt niet uit. Ofdat ik hem op 85Hz zet of 100Hz. Volgens de gebruiksaanwijzing is de mooiste stand 1280x1024 @ 120Hz maar ik kan hem ook niet op 120Hz zetten. [quote:38f311c298="Wim Sturkenboom"]KVM-switch ertussen? Verlengkabel ertussen?[/quote:38f311c298]Nee ik heb er geen verlengkabel of switch tussen zitten. Gewoon de standaard meegeleverde kabel. [quote:38f311c298="Fr4ggie"]ALs je inderdaad de 1e revisie hebt zou ikj hem terugsturen naar eynstein en vragen om de nieuwste revisie.[/quote:38f311c298] Ja ik denk toch dat het de kaart is. Ik ga ff naar Eynstein mailen/bellen (morge) Kleine lettertjes zijn heel wazig en het lijkt alsof ze dubbel zijn. In de hoekjes is het beeld het wazigst en in het midden het minste wazig :-? :roll: :cry:
Link naar reactie
Ja, ik heb de goeie driver gedownload van de Iiyama site en geinstalleerd. Met de instellingen van het scherm zelf krijg ik het ook niet scherper. Het gekke is dat in het midden van het scherm het beeld wel scherp is maar de randen en in de hoekjes is het wazig. Hoe kom ik erachter ofdat ik de 1ste of 2de versie van m'n kaart heb? :-?
Link naar reactie
[quote:1eccbe3977="hjs"]Niet toevallig een adapter, gsm, box of ander groot magnetisch veld naastje monitor staan?[/quote:1eccbe3977] Ja, er staat een 16 kanaals mengpaneel en digital effects processor tegenaan, maar voor zover ik weet zitten daar geen magnetische onderdelen in. Ik zal de hele zooi is weghalen en dan degausen... [edit] ...het heeft niet geholpen. De 3D is overigens perfect. In games, bijv. UT2003, is het beeld wel haarscherp. Alleen de 2D is kl##te :cry: [edit] Bij een wit oppervlak, zoals dit forum, is het beeld rechts mooi wit en links vuil wit. Net alsof er links een laag vuil op het scherm zit, maar dat is niet, want ik heb het al een keer schoon gepoetst :P
Link naar reactie
[quote:5d8652eae6="Blaswerk"]Blijft hij bij een andere refresh rate ook alleen aan de linker kant wazig of wordt dat vlak dan groter of kleiner? zo ja dan ligt het aan je monitor....[/quote:5d8652eae6] Als ik m'n beeld smaller of breder maak, gaat het wazige gedeelte niet mee. Het is dus m'n beeldscherm. :cry: Thnx! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...