Ga naar inhoud

Welke videokaart raden jullie mij aan?


Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een pc kopen, maar ben qua videokaart er nog niet uit. Een ding staat vast, het moet een twin-view zijn. Ik ga er namelijk twee 19" monitoren op aansluiten. Mijn broer heeft een tweetal jaren geleden een G-Force 2 met twin-view gekocht, weet iemand misschien of er gedurende die tijd een betere videokaart met twin-view op de markt is gebracht en wat die kost??? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Tja dat ligt er een beetje aan wat je verder met je pc wil doen. Wil je naast 2 monitoren ook nog goed (3D) gamen? Of gaat het alleen om 2D (lees tekstverwerken, surfen, dvd kijken) beeld? Oh en wat is de rest van ja pc? Een Matrox is voor het aansturen van 2 beeldschermen het beste, maar voor gamen minder... anders wordt het denk ik een Ati. Graag wat extra info en dan kunnen we hier op 't forum een beter advies geven!
Link naar reactie
Ik heb zojuist naar twee computerzaken gebeld. De volgende videokaarten kunnen twee monitoren aan + tv-out. Asus V8420 GeForce 4 Ti4200 128 MB TV-out € 217,- Asus V8440 GeForce 4 Ti4400 128 MB TV-out € 269,- Gigabyte ATi Radeon 9000Pro 64 MB TV-out/DVI/Retail € 121,- Gigabyte ATi Radeon 9500 64 MB TV-out/DVI/Retail € 218,- Matrox Parhelia PH-A128R 128 MB DVI/TV-out/Retail € 467,- (beetjeduur) Aangezien de GeForce 4 kaarten 128 mb zijn lijkt me dit een betere keuze. Wel werd me verteld dat Geforce 4 beter is met spellen en de Ati beter is met dubbel scherm en tv-out. Klopt dit? Weten jullie of er een groot verschil zit tussen deze twee GeForce 4 kaarten (prijsverschil van 52 euro)?
Link naar reactie
De Radeon 9000 is inderdaad beter met TV-out en aansturen van 2 schermen. als je games niet belanrijk vind dan zou ik voor de Radeon 9000 gaan. anders voor de ti 4200. de ti 4400 is iets sneller dan de Ti 4200 maar of je dat 59 euro waard is moet je voor jezelf zien. zit je vast aan deze shop? of kan je elders ook shoppen? zoals hier: www.tweakers.net/pricewatch wat is nu eigenlijk je budget? en hoe belangrijk vind je games?
Link naar reactie
:D Jongens, bedankt voor jullie advies. Wat betreft mijn budget zit ik te denken tot 240 euro. Dus volgens jullie kom ik uit op een ATI Radion 9000pro of 9500. Is het niet een nadeel dat deze 'maar' 64 mb zijn? De GeForce kaarten zijn namelijk 128 mb. Hoe belangrijk ik games vind? Leuk om eens te doen, maar ben absoluut geen gamer. Klopt het trouwens dat ik op heb kunnen maken dat NVIDIA beter is dan Asus?
Link naar reactie
NVidia is de maker van de 'chips' (GeForce 4 ;) ) en Asus is gewoon een duur :x merk wat videokaarten maakt. Ik zou hem gewoon op i-net bestellen: www.tweakers.net/pricewatch De meest verkochte is [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/46268]deze[/url], een Club3D ATI Radeon 9500 Pro. De prijs ligt rond de 230 Euro :wink:
Link naar reactie
64mb maakt voor een "Casual Gamer" als jij niets uit. de winst die je haalt met een Ti 4200 128mb is niet dat je 128mb hebt ipv 64mb maar de architectuur van de Ti 4200 is beter dan die van de Radeon 9000. de Radeon 9500 is weer andere koek. die is weer sneller dan de ti 4200. Als ik zo naar je budget kijk en naar wat je er mee wilt zou ik voor een Radeon 9500 (non-pro) od Radeon 9500 pro gaan. Of als je wat minder kwijt wilt de Radeon 9000pro
Link naar reactie
Wanneer verwijnt het fabeltje nu eens dat meer geheugen automatisch meer snelheid betekend?? De standaard ti-4200 met 64mb is zelfs sneller geklokt dan de standaard ti-4200 met 128mb. En mensen verglijken een Radeon 9500 (pro) met 64mb met een ti-4200 met 128mb en denken dan automatisch dat de 128mb kaart sneller is. Maar het zijn 2 totaal verschillende kaarten !! Er zijn zelfs gf4mx kaarten met 128 mb te koop, nou mooi dat je dan helemaal de fout in gaat als je die kaart koopt ipv een Radeon 9000 met maar 64mb (als voorbeeld) Mensen, kijk dus naar de specs van de kaart en ga op de bekende site eens wat reviews lezen. Meer geheugen is leuk, maar betekend niet automatisch een goed\snelle kaart !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...