Ga naar inhoud

Welke agp videokaart voor een perfecte tvout uitgang?


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een agp video kaart die een perfect beeld op mijn televisie geeft. Ben van plan om een computer naast mijn tv te zetten en in plaats van een monitor, mijn televisie te gebruiken als monitor. Op dit moment heb ik een gforce2 mx400 met tvout op mijn tv aangesloten maar dit beeld is niet perfect. 800 bij 600 en de letters zijn wazig te lezen. Nu zoek ik naar een video kaart die scherp beeld geeft van 1024 bij 768 op de tv. Het liefst een gforce 4 kaart. Wie kan mij advies gegeven. Bijvoorbaat dank,
Link naar reactie
Hallo move, Red Dragon heeft helaas :cry: helemaal gelijk. Ik heb namelijk een Toshiba 5200-801 laptop met GF4 GO460 en tv-out. Toch als ik deze aansluit (met resouties vanaf 640-480 tot 1600-1200) op een televisie (Philips Matchline 82cm breedbeeld met 100 Hz) krijg ik altijd hoe dan ook korrelige tekst. Het enigste wat je kan doen is de font-grootte aanpassen naar een groter formaat. Je hebt dan meer kans om de tekst fatsoenlijk te lezen. Wat wel heel goed gaat is videobeelden op tv kijken, want daar is het beeld niet te grof voor. Als je trouwens film wilt kijken vanaf je pc op tv moet je in je de afstand van pc tot tv in je achterhoofd houden. Als deze voorbij de grens van zo'n 5m gaat kun je het beste een MPEG kaart erbij aanschaffen ongeacht welke videokaart je nu hebt en hoe duur die ook was. Deze stuurt namelijk een vele malen sterker videosignaal uit de tv-out dan welke videokaart dan ook. Ik heb zelf een DXR3 van Creative, maar je kunt ook een Realmagic Hollywood+ kopen (kost ongeveer 50 euro). Je kunt natuurlijk het beste eerst kijken hoe je signaal er op de tv uitziet. Hopelijk ben je nu iets wijzer geworden. Groeten, Paul.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...