Ga naar inhoud

Waarom werkt mijn AGP 2X niet?!


Aanbevolen berichten

Kheb een tijdje geleden ook op dit forum gepost over mijn video kaart. Hij doet t nu volgens mij alleen heb ik nu een volgend probleem. Mijn video kaart loopt alleen op AGP 1X terwijl videokaart en moederbord beide AGP 2X ondersteunen. Ik heb in het bios AGP 2X op 'enabled' gezet, maar nog steeds geen resultaat. Dit zijn mijn specs: 1000 mHz Pentium III processor 256 Mb SDRAM Aopen MX33 moederbord met Via chipset (weet niet welk type) 3D Club Radeon 9000 Pro 128 Mb DDR ram Award BIOS v4 PS. Ik heb ook alle nieuwe drivers geprobeerd (moederbord en videokaart, ook heb ik de nieuwste versie van het bios voor mijn moeder bord R1.04)
Link naar reactie
[quote:490a818ed6="Bockempiep"]Als het in de BIOS op 2x staat zal het wel zo zijn :-?[/quote:490a818ed6] Nee, dat denk ik niet. Dat betekent alleen dat de Bios instelling okay is. Het slot heeft een instelling en de kaart. Meestal moet je de AGP drivers (als die er zijn nog laden). Dat was tenminste mijn ervaring met mijn K7S5A moederbord. Somsook nog nieuwere videokaart drivers. Succes.
Link naar reactie
Ik weet niet hoe nieuw en goed het moederbord type is. Zelf heb ik een Gigabyte 5AX moederbord die ook AGP 2x zou ondersteunen. Dat heb ik zelf nooit aan de praat gekregen. Er waren wel allerlei hulpprogrammaatjes voor dus uiteindelijk is het mij gelukt: maar toen bleek de boel heel erg instabiel te worden. Tja, toch maar weer terug naar 1X.
Link naar reactie
[quote:1b5d6417d9="Wizz15"]SiSoft Sandra heb ik niet, en ik weet zeker dat hij niet op 2X staat want mijn 3D Mark 2001 SE score is wel heel erg laag (rond de 1000 :-? ). En hoe moet ik dat nu doen met die AGP drivers? Ik heb de nieuwste vandaag geinstalleerd maar hij doet t nog steeds niet. Kunnen jullie hier wat meer over vertellen? Thnx.[/quote:1b5d6417d9] Je hebt de nieuwste geinstalleerd zeg je. Maar wat dan? Heb je het over Sisoft sandra of over VIA AGP drivers?
Link naar reactie
[quote:8b27e254b9="Wizz15"][Hoe kwam je dan aan die aparte programmatjes? En die lage 3D Mark 2001 SE score, ligt dat nou aan die AGP 1X?[/quote:8b27e254b9] Via de helpdesk van de videokaart fabrikant (Matrox). Als je met 3DMark 1200 krijgt en het zou 5000 worden dan is het verschil een factor 4. De lage score komt volgens mij niet door de AGP 1x. Dan zou ik een verschil van 1,5 tot 2 verwachten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...