Ga naar inhoud

goedkope video-kaart


Aanbevolen berichten

[quote:5485b47539="computer_nerdo"]maar dan ben ik opzoek naar een goedkope video-kaart en dan ben ik uiteindelijk alsnog behoorlijk duur uit doordat er ook nog een beeldscherm van 150 euro bij moet :o[/quote:5485b47539] Dat is waar, maar als je een Radeon 9000 op die oude 15" laat lopen dan vind ik dat persoonlijk weggegooid geld. mijn advies is dus doorsparen en dan een nieuwe monitor en videokaart kopen.
Link naar reactie
Je bent voor een monitor en (fatsoendelijke) videokaart (bijv Radeon9000) altijd wel een 250 euro kwijt. (dan tel ik 150 euro monitor en 100 euro Radeon9000) En ik zou dus minstens die Radeon 9000 kopen, en als je daar het geld niet voor hebt zou ik nog wat langer w888. Dan kun je later bij een eventuele moederbord upgrade je videokaart meenemen. Dat is bij een G2MX wat minder praktisch.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Er zijn nogal wat problemen met het PCChips 810LMR mobo en AGB boards. Zie http://radel.inet.net.nz/m810lmr.html Voornamelijk de AGP ondersteuning van het mobo is niet zo best. Mijn zoon heeft een K7 junior van Gistron en we hebben heel wat ellende gehad voor we daarop een werkende videokaart geïnstalleerd hadden. Een oude TNT2 van 32 mb werkte zonder problemen. Maar Aopen GF4mx, sis Xabre, club3d GF4MX allemaal niet. Uieindelijk is het een Hercules Radeon 9000 geworden, PCI dat wel... Maak afspraken met je leverancier dat je mag ruilen als het niet werkt.
Link naar reactie
De Radeon 7500 is een DirectX 7.1 kaart, Radeon 9000 DirectX 8.1, dus met nieuwe functionaliteiten als pixelshader. Verder is de Radeon 9000 eens stuk sneller. Dat verklaart het prijsverschil. 128 Mb of 64 Mb maakt bij de huidige spellen niet zoveel uit. Een uitgebreide test vind je op [url=http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html]Tom's Hardware Guide Graphics Cards[/url]. Prijsvergelijken kan goed bij [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49]Tweakers net[/url]. Maar ik wil nogmaals benadrukken dat de AGP-ondersteuning van je moederbord niet goed is, veel kaarten doen het gewoon niet, terwijl anderen geen problemen geven. Dat ligt niet alleen aan het soort kaart, de chipset, maar óók aan het merk. Daar kan je niets aan doen, voor zover ik weet is het géén kwestie van de juiste driver installeren, de hardware is gewoon niet goed :cry: .
Link naar reactie
Mijn originele PC was ook een K7 junior. Nu heb ik alleen de CPU nog (zie sig) Ik heb nooit problemen gehad met de AGP sloten. Ik ken de volgende videokaarten die vlot op het mobo hebben gedraaid of nog steeds draaien: Powercolor Geforce 2TI Leadtek Geforce 4TI 4400 Geforce 2MX400 Deze werk(ten/en) allemaal perfect. Zou zowiezo voor de R9000 gaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...