Ga naar inhoud

"budget" videokaart kiezen


Aanbevolen berichten

Voor m'n nieuw samen te stellen systeem ben ik op zoek naar een goede videokaart. Op m'n huidige systeem heb ik een Matrox G450 met 16 mb ddr ram en tv-out. Deze werkt perfect De matroxkaart vind ik voor m'n tweede systeem te duur daarom heb ik bij de leverancier van m'n toekomstige pc wat andere kaarten uitgezocht. VGA AGP Club3D ATI Radeon 7000 64M DVI Euro 52,00 VGA AGP Club3D Kyro ST4000 64M TVOut Euro 50,00 VGA AGP Club3D TNT2 M64 32MB TVOut Ret Euro 38,00 VGA AGP Club3D SIS 315 64MB Euro 32,00 VGA AGP Abit MX400 64MB Euro 50,00 Videokaarten zeggen me helemaal niets, vandaar dat ik hier om hulp vraag. M'n systeem wordt een AMD Athlon XP 2000 (budget)systeem met 265 mb DDR geheugen op een GigaByte 7VAX KT400 SB mobo, monitor ben ik nog niet uit. TV-out zit naar alle tevredenheid op m'n Matrox videokaart, die heb ik dus niet echt nodig. Op het moment speel ik niet echt games, misschien in de toekomst wel. Wie kan me hierbij helpen?
Link naar reactie
[quote:9606624e64="brown_qteyez"]Ik denk dat ik bij zo'n systeem wel een ti 4200 zou zetten... maar als je tog geen spellen speelt raad ik je een radeon 8500 aan... als je niet genoeg geld hebt, een 9000 ik zie dat je budget zo rond de 50€ is, ik zou nog even sparen.. anders is het zonde van zo'n snel systeem ........ :D[/quote:9606624e64] Ik ben het met brown...... eens. Maar als je een TI4200 wil zou ik toch eerder voor de RADEON9500 gaan. Deze is sneller dan de TI4200 en bijna net zo duur. De videokaarten die jij (lizzard) hierboven hebt staan zijn niet eens es mijn systeem waardig.
Link naar reactie
[quote:43180c39c8="De Geest Van Oirlo"][quote:43180c39c8="brown_qteyez"]Ik denk dat ik bij zo'n systeem wel een ti 4200 zou zetten... maar als je tog geen spellen speelt raad ik je een radeon 8500 aan... als je niet genoeg geld hebt, een 9000 ik zie dat je budget zo rond de 50€ is, ik zou nog even sparen.. anders is het zonde van zo'n snel systeem ........ :D[/quote:43180c39c8] Ik ben het met brown...... eens. Maar als je een TI4200 wil zou ik toch eerder voor de RADEON9500 gaan. Deze is sneller dan de TI4200 en bijna net zo duur. De videokaarten die jij (lizzard) hierboven hebt staan zijn niet eens es mijn systeem waardig.[/quote:43180c39c8] We hebben het hier over een budget kaart van rond de €50. Geen Ti's van €150/€250. //Lizard, als ik jou was zou ik €30 bij sparen en die ATI Radeon 9000 kopen van ongeveer €80. Die andere kaarten die je noemde zijn niet echt het geld waard :wink:
Link naar reactie
Volgens mij is Bockempiep de enige die ziet dat de topic starter een "budget" kaart wil en op dit moment nog weinig games speelt. Als je weinig games speelt en een je Matrox kaartje wilt upgraden zou ik voor een Radeon 7000, 7200 of 7500 gaan. (afhankelijk van je budget) heb je iets meer te besteden ga dan voor een Radeon 9000 deze heb je al voor zo'n 90 euro dit ivm het feit dat je in de toekomst wel wat meer games wilt spelen.
Link naar reactie
VGA AGP Club3D GF4 MX440 64DDR TVOut SE Euro 56,00 Ik heb deze ook nog gevonden.... komt dat meer in de richting? Ik vind 84 euro uitgeven voor een VGA AGP Club3D ATI Radeon 9000LE 64DDR D erg veel geld. Het gaat om een tweede systeem, en ja, ik wil natuurlijk een goed systeem dat even vooruit kan, maar allerlei features kopen die ik nooit gebruik vind ik ook weer zonde.. Het gaat er overigens niet om m'n Matrox kaart te upgraden. Die haalde ik er alleen bij om te laten weten welke kwaliteit ik gewend ben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...