Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met het draaien van hoge FSAA's en AF's in de ATI DirectX 9 tech demo's en in de 3DM2K3 " Mother Nature" test op mijn CLUB3d Radeon 9500PRO. In de Tech Demo's krijg ik extreem veel artifacts als ik de FSAA op 4x of hoger zet (Best Quality settings). Ik dacht dat dit normaal was maar ik begon te twijfelen toen: Ik ook artifacts kreeg bij de "Mother Nature" test (zowel in de benchmark als in de demo); Volledig onleesbare grijze balk onderin (die met die FPS counter enzo) en zwarte vierkantjes o.a. op de rug van de schildpad. Dit alleen bij een FSAA van 4x of hoger. Die problemen in de Tech Demo's had ik al voordat ik begon over te klokken maar 3DMark2k3 kwam pas uit nadat ik de grenzen van m'n Radeon core/mem had uitgetest met Warp's BIOS flash. Alle andere spellen en benchmarks die ik heb lopen trouwens nog steeds prima met hoge FSAA's en AF's. Terugflashen naar de originele BIOS helpt niet. Ik zit te denken om de Radeon9500PRO te RMA'en. Ondanks dat ik wel overgeklokt heb kan ik dit voor mijn gevoel wel verantwoorden aangezien ik de problemen met de ATI DirectX9 Demo's al veel eerder had. Maar als andere mensen ook dezelfde problemen ervaren dan wacht ik liever nog een tijdje af in de hoop op een fix. Iemand??? 8)
Link naar reactie
  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    103

ALs je alleen artifacts krijgt als je FSAA en AF activeert zou ik eerder denken aan een driver probleem dan een overklok probleem, aan de andere kant belast je de videokaart natuurlijk wel veel meer met FSAA en AF geactiveerd, maar ja dat doe je met 3dmark '03 zonder FSAA en AF ook al :) Ik krijg zelf ook soms Artifacts. en dan extreem veel. echter dan reboot ik en is het weg, en komt het ook niet meer terug, ik gebruik zelf Catalyst 3.1 en DirectX 9 dus het zelfde als jij. Ik denk niet dat het aan de kaart ligt bij mij omdat het bij 3dmark e.d. niet gebeurt. misschien dat het toch iets is met de catalyst 3.0 en 3.1 drivers :-?
Link naar reactie
Uit navraag op andere fora blijkt dat rare artefacts bij de Ati Tech Demo's (vooral bij de "hatching" demo met dat stilleven) wel normaal is bij hoge FSAA&AF. Blijft dus over de rare zwarte vierkantjes en de onleesbare grijze balk onderin bij de 3dM2k3 "Mother Nature" test bij hoge FSAA's, vooral in de Demo modus (met geluid). De ene keer alleen problemen met die balk en de andere keer een volledige schaakbord over m'n hele scherm... :-? Ik wacht denk ik maar tot eind maart of zo met RMA'en tot er driverupdates/DirectX9.1/3dmark2k3patch zijn uitgebracht. En misschien dat er nog meer DirectX9 demo's uitkomen...Ik baal hier wel van... :cry: Maar ach, alle reallife applicaties doen het perfect dus en dat is toch wel het belangrijkste 8)
Link naar reactie
Ik heb Alles op "Performance" gezet en alles aan 4X 16X wat er maar hoog ingesteld kon worden heb ik gedaan. 3DMark03 test : 1170 Punten. Frame rate : onder de 10fps, heel vaak 1fps zien staan. Ik heb:1,4 Ghz AMD 512mb ATI 9500Pro 128mb MSI K7T266Pro moederbord 80 Gb HD DirectX 9.0 Catelist 3.1 XPPro + Sp1 + update's En geen fouten in die nature demo gezien, mijn Alt+Printscreen wou niet werken dus kan je het niet laten zien dat het niet zo was. Ik zou denken dat de oudere moederborden gewoon enorm tegenstribbelen met die nieuwere video kaaren.?? Succes Groeten, NoNoAD
Link naar reactie
Nou, ik heb ook een beetje rondgevraagd op andere fora (rage3d, futuremark) en andere mensen hebben hetzelfde probleem dus het schijnt een driverprobleem te zijn. Ik krijg het trouwens ook op 1600*1200 met 2x AA maar dan ook in Game 2. Maar op een laagste resolutie doet 6x AA het prima. Dus deze "artifacts" krijg ik alleen bij erg zware belasting van de memory. Ik ga er toch vanuit dat het een driverprobleem is dus ik hoop dat de volgende release met de oplossing komt. [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=4475]hier[/url] komen ze met de volgende lijst: [size=9:5c632f3454] -Running the game Combat Flight Simulator 3 with 4x Anti-Aliasing enable results in texture corruption being displayed. This issue occurs under Windows XP with the RADEON™ 8500. The current workaround is not to use Anti-Aliasing -Enabling extended desktop mode and setting the display resolution to 1024x768 32bpp results in the game Aquanox and Star Trek Armada 2 failing to respond. This issue occurs under Windows XP with the RADEON™ 9000 installed. The current workaround is to either disable extended desktop mode, or trying a different resolution -3Dmark2003 GT4 runs a little slower than expected on certain chipsets where AGP writes are disabled. A future CATALYST™ will resolve this and provide a higher benchmark score -[b:5c632f3454]3DMark2003 has some minor corruption on the RADEON™ 9500 and RADEON™ 9700 series cards when running in Anti-Aliasing modes. This however does not impact scores[/b:5c632f3454] -Star Wars Jedi Knight 2 may hang when using High Quality setting in the video quality selector. This is a known issue for the RADEON™ 7500. Try lowering your video quality slider -Myth III may crash when enabling TRUFORM for the RADEON™ 9500 and RADEON™ 9700 series cards. The current workaround is to not use TRUFORM at the current time [/size:5c632f3454] En RD, jij stelde dat het onmogelijk is om te RMA'en als je alleen maar bij 3dM2k3 problemen hebt; ik denk dat je de meeste verkopers vrij gemakkelijk kunt overtuigen als je het gedegen brengt (hier bedoel ik natuurlijk liegen niet mee)... 8)
Link naar reactie
[quote:4cc2e14933="Baxcorp"]Nou, ik heb ook een beetje rondgevraagd op andere fora (rage3d, futuremark) en andere mensen hebben hetzelfde probleem dus het schijnt een driverprobleem te zijn. Ik krijg het trouwens ook op 1600*1200 met 2x AA maar dan ook in Game 2. Maar op een laagste resolutie doet 6x AA het prima. Dus deze "artifacts" krijg ik alleen bij erg zware belasting van de memory. Ik ga er toch vanuit dat het een driverprobleem is dus ik hoop dat de volgende release met de oplossing komt. [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=4475]hier[/url] komen ze met de volgende lijst: [size=9:4cc2e14933] -Running the game Combat Flight Simulator 3 with 4x Anti-Aliasing enable results in texture corruption being displayed. This issue occurs under Windows XP with the RADEON™ 8500. The current workaround is not to use Anti-Aliasing -Enabling extended desktop mode and setting the display resolution to 1024x768 32bpp results in the game Aquanox and Star Trek Armada 2 failing to respond. This issue occurs under Windows XP with the RADEON™ 9000 installed. The current workaround is to either disable extended desktop mode, or trying a different resolution -3Dmark2003 GT4 runs a little slower than expected on certain chipsets where AGP writes are disabled. A future CATALYST™ will resolve this and provide a higher benchmark score -[b:4cc2e14933]3DMark2003 has some minor corruption on the RADEON™ 9500 and RADEON™ 9700 series cards when running in Anti-Aliasing modes. This however does not impact scores[/b:4cc2e14933] -Star Wars Jedi Knight 2 may hang when using High Quality setting in the video quality selector. This is a known issue for the RADEON™ 7500. Try lowering your video quality slider -Myth III may crash when enabling TRUFORM for the RADEON™ 9500 and RADEON™ 9700 series cards. The current workaround is to not use TRUFORM at the current time [/size:4cc2e14933] [/quote:4cc2e14933] Duidelijk lijkt me, het ligt dus aan de drivers. even wachten op de Catalyst 3.2 :) Wel mooi dat Beyond 3d deze lijst heeft gemaakt. [quote:4cc2e14933] En RD, jij stelde dat het onmogelijk is om te RMA'en als je alleen maar bij 3dM2k3 problemen hebt; ik denk dat je de meeste verkopers vrij gemakkelijk kunt overtuigen als je het gedegen brengt (hier bedoel ik natuurlijk liegen niet mee)... 8)[/quote:4cc2e14933] Reken daar maar niet op, ik verkoop zelf pc's 8) Maar je kan het altijd proberen natuurlijk, Nee heb je, Ja kan je krijgen.
Link naar reactie
[quote:6aa58311bf="Red Dragon"]Het nadeel van drivers is dat ze alleen voor de Radeon 9800 zijn. ik moest mijn radeon 9700 handmatig als radeon 9800 instaleren. Ik heb ze even getest: http://service.futuremark.com/compare?2k3=382823 Ik heb me systeem niet eens optimaal staan en nu al 4800 punten met 3dmark '03[/quote:6aa58311bf] het enige verschil met de score in je sig is de FSB. Als je die nu ook op 160 zet kunnen we eerlijk vergelijken...Of wachten op Cats 3.2...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...