Ga naar inhoud

verschil tussen lcd en tft


Aanbevolen berichten

[quote:5e3b07a3bf="hny"]niet echt het verschil gevonden tussen tft en lcd. [/quote:5e3b07a3bf] Dat kan kloppen(minofmeer) [quote:5e3b07a3bf="hny"]Iiyama heeft tft en lcd schermen. [/quote:5e3b07a3bf] Dat klopt niet(kwa onderscheid) ;) Alle gekheid op 1 stokje: LCD is de aanduiding van het algemene principe(van rekenmachinedisplay tot computerbeeldscherm)-passief én actief-; TFT is het aansturingsprincipe voor actieve LCD-beeldschermen. (zeg ik het zo goed?)
Link naar reactie
ok, ik begin het te snappen. Het is dus zoals ik voorheen dacht. 'n tft scherm is dus 'n LCD scherm maar LCD hoeft geen tft te zijn. (bijv. de LCD displaytjes van mobiles heeft niets van doen met tft) Mag ik het zo zeggen? En wat ik heb gezien bij Iiyama is waarschijnlijk slechts 'n ongelukkige type aanduiding. Iiyama AS4316UTC LCD 17 Bl/Silver, DVI-D en Iiyama AS4332UTBK 17TFT USB nu nog 'n bevestiging ;-)
Link naar reactie
Mobieltjes hebben tegenwoordig ook (deels)actieve displays(i-mode enzo); voor de vergelijking is de ouderwetse rekenmachine beter. Je kunt het zien als je een passieve display tegen het licht houdt: alle tekens/aanduidingen zitten er al in maar staan aan of uit. ed: Nu zit ik dus Common plane en passief door elkaar te halen :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...