Ga naar inhoud

Alle DVI - CRT dongels hetzelfde?


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje. Ik had een connect3d 7500 ati kaartje. Deze gaf na 3 maanden de geest. Dit kwam vaker voor volgens de winkelier (60% van de ATI kaarten). Omdat de reparatie na 6 weken nogal lang ging duren, heeft hij me een vervangend kaartje gegeven. Het was een sample die hij nog had liggen. Een Supergrace 8500 radeon kaart. Hij had er de DVI-CRT dongel niet bij gedaan, want die had ik nog. Echter met mijn DVI-CRT dongel geeft hij geen enkel beeld :( Ook niet als ik alleen een monitor met de dongel aan de DVI poort hang :( Mijn vraag is nu de volgende: Kan elke dongel DVI-CRT bij elke willekeurige kaart gebruikt worden of zijn er per kaart verschillende dongels? Is dit een bekend probleem en weet iemand een oplossing. O'ja de leverancier beweert dat hij de dongel er wel bij had gedaan, maar hij zat niet in de doos.
Link naar reactie
Die Dongles zijn product onafhankelijk. Hij hoeft alleen maar de 5 analoge pinnetjes de DVI-uitgang door te geven. Het zal dus wel aan de kaart of aan de drivers liggen. Overigens vind ik het absurd te veronderstellen dat 60% van de Ati-kaarten terug moet. Lijkt me dat dat eerder aan de winkelier ligt dan aan ati (slaat ie de kaarten soms op in een zwaar statisch geladen of extreem vochtige ruimte?) Als Ati 60% van zijn kaarten weer terug krijgt was het bedrijf al lang over de kop. Ik heb al een redelijke serie Ati-kaarten gebruikt en heb zat problemen gehad (met drivers) maar nog nooit met de hardware, die is altijd perfect in orde.
Link naar reactie
Heb al meerdere drivers geprobeerd, maar dat bracht gelaas geen enkele verlichting. Ook het proberen van diverse bios'en bracht geen verlichting, sterker nog een enkel andere bios werkte op de kaart. :( Weet je ook welke 5 pinnetjes hij doorverbind? Ik dacht ook dat hij een signaal aan de kaart gaf om de poort om te schakelen naar een andere modus?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...