Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om via de PC DVD's op de tv af te spelen. Ik heb dan dus een kaart met tvout nodig. Is het dan ook zo dat de grafische kaart beeld op zowel het pc scherm als de computer moet kunnen geven?(iets met een dual functie of zo?). Verder een Geforce2 of 4 met 64 Mb geheugen. Daarnaast is de prijs van belang(< 100 euro!). Heeft iemand suggesties? Hans.
Link naar reactie
Voor 100 euro krijg je inderdaad geen geweldige TVout.Mischien een oude Matrox G400 of 450.Maar natuurlijke moet je dan 3d inleveren.Trouwens de ATI Radeon 7500 had ook wel een redelijke TV out.Niet tevergelijken met de 9700 of de Matrox Prh.. maar wel een goed alternatief.2 hands ook wel tekrijgen onder de 100 euro. Trouwens met die MPeg kaartjes kun je volgens mij geen DVX files afspelen
Link naar reactie
Ben ik niet mee eens. M'n Radeon 8500 met TV-Out produceert super. Ook kan ik vergelijken met een Mpeg-kaartje van een vriend van me (met doorlussen van Videokaart naar dat Mpeg-kaartje). Als je goede TV-Out wilt -> Radeonkaart nemen. Ik heb nu de Radeon 8500 die goed in 3D meekomt en goede 2D heeft met goede TV-Out (goede allround-kaart). Echter z'n opvolger nu is de Radeon 9000. Tevens heb je meteen hardwarematige ondersteuning Directx 8.1 wat die Nvidia's chipjes niet allemaal kunnen zeggen, hetgeen resulteerd in mooie weergave van bepaalde spellen, als daar Directx8.1 aangesproken wordt. Kortom: 1. Wil je goed TV kijken + goede allround (2D en 3D-gaming)- Radeon 2. Ga je alleen maar spellen spelen -> Geforce 4 Ti's nemen. En de prijs: 100 - 120 EURO en levert goed beeld op (TV en monitor). Groet, Aswin
Link naar reactie
Of een betere TV kopen. Neen, ben niet eens met de stelling dat ATI's TV-Out niet goed zou zijn en spreek uit eigen ervaring. Tuurlijk heb je altijd baas boven baas (ATI Radeon 9700 Pro) Maar wanneer leren jullie het nou 's ? Geef advies op maat :-) *lol* Deze draad werd gepost met een budget van 100 EURO ! Die 9700 Pro is veel duurder (4x zowat). Spreek mijn "Nvidia's TV-out is bagger" maar 's tegen dan ! Kom maar ?
Link naar reactie
Overigens wel te vermelden dat men doet vermoeden dat de Radeon 9000 (pro) de opvolger is van de Radeon 8500. Maar als we goed naar de testen kijken, komt dat niet overeen. De Radeon 8500 presteert namelijk beter dan de Radeon 9000 (pro). --------------------- De ATi Radeon 8500 behaalde op het testsysteem een score van 8095 punten. De Radeon 9000 Pro haalt ruim 1100 punten minder met een score van 6946. Als we de statische 3D Mark 2001 SE data van beide kaarten naast elkaar leggen wordt duidelijk op welke gebieden de Radeon 9000 Pro heeft moeten inleveren: In de singletexturing-test ligt de Radeon 9000 Pro al behoorlijk achter op de Radeon 8500, ondanks dat ze dezelfde kloksnelheid hebben. In de multitexturing-test is de Radeon 8500 twee keer zo snel als de 9000 Pro. Hier wordt duidelijk wat de aanpaste pixel pipelines van de Radeon 9000 met de texturingprestaties doen. De prestaties zijn daarentegen wel beter dan de GeForce4 MX 460, die ruim vierhonderd MTexels minder doet per seconde dan de ATi Radeon 9000 Pro. Op het gebied van Pixel Shading laat de Radeon 9000 Pro wel wat moois zien, door de Radeon 8500 met 10 fps te verslaan. Met de Advanced Pixel Shadertest weet de Radeon 8500 weer net boven de Radeon 9000 uit te komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...