Ga naar inhoud

Asus Ti 4200 welke?


Aanbevolen berichten

[quote:ccb5dfe6e7="Red Dragon"]Ik ben het met Muse eens. 768mb heeft weinig zin in dat systeem. mitst je zoals Muse al aangeeft 3D bewerkingen gaat doen. maar ja. dan kan je ook beter een Quadro kopen ipv een Radeon :) ik zou gewoon 512mb houden en de radeon 9500 aan gaan schaffen. extra 256mb is weggegooid geld als je alleen games speelt en ander normaal gebruik.[/quote:ccb5dfe6e7] Voor UT2003 maakte het toen wel uit. Met 256 MB had ik een hoop geswap. Met 512 is dat over. Ik dacht het SDRAM geheugen wordt gebruikt om textures op te slaan. Loopt het geheugen dan niet te snel vol met zo'n turbo kaart? P4 1,7 Ghz 512 MB SDRAM GF2 P4B mobo
Link naar reactie
UT2003 is een van de weinige spellen die wat heeft aan meer dan 256mb. Er zijn op dit moment geen games die meer dan 512 nodig hebben. de texture word overgens niet opgelagen in het interne geheugen en je hoeft je ook niet druk te maken dat je 512mb ineens vol gaat lopen omdat je nu een snellere kaart gaat aanschaffen. nogmaals mijn advies: Geen extra geheugen, Wel een Radeon 9500 pro suc6 met je keuze
Link naar reactie
[quote:11ffa1f407="Red Dragon"]UT2003 is een van de weinige spellen die wat heeft aan meer dan 256mb. Er zijn op dit moment geen games die meer dan 512 nodig hebben. de texture word overgens niet opgelagen in het interne geheugen en je hoeft je ook niet druk te maken dat je 512mb ineens vol gaat lopen omdat je nu een snellere kaart gaat aanschaffen. nogmaals mijn advies: Geen extra geheugen, Wel een Radeon 9500 pro suc6 met je keuze[/quote:11ffa1f407] Waar worden de textures dan opgeslagen? Ik dacht dat het videogeheugen gebruikt werd voor T&L (bij GF1).
Link naar reactie
Texture word opgeslagen in het video geheugen van de videokaart zelf. in sommige gevallen word het via de AGP poort ook opgeslagen in het interne geheugen maar nooit zoveel dat je aan 256mb te kort komt. Overigens word Texture niet echt opgeslagen maar is tijdelijk aanwezig in het videogeheugen. alleen op het moment dat de kaart het nodig heeft. als alle texture zou worden opgeslagen zou je wel heel erg veel ruimte nodig hebbeb :)
Link naar reactie
[quote:d887e253eb="Red Dragon"]UT2003 is een van de weinige spellen die wat heeft aan meer dan 256mb. Er zijn op dit moment geen games die meer dan 512 nodig hebben. de texture word overgens niet opgelagen in het interne geheugen en je hoeft je ook niet druk te maken dat je 512mb ineens vol gaat lopen omdat je nu een snellere kaart gaat aanschaffen. nogmaals mijn advies: Geen extra geheugen, Wel een Radeon 9500 pro suc6 met je keuze[/quote:d887e253eb] Als ik er 1 kan bemachtigen: :cry: DigiTimes weet ons te melden dat de grote aanvoer van de Radeon 9500 Pro voor de consument voorlopig niet merkbaar zal zijn. Dat wil zeggen de losse kaartverkoop, want de OEMs hebben een grote hand op de huidige aanvoer van de Radeon 9500 Pro weten te leggen. De kaart is voor de grote pc-fabrikanten zoals Dell en HP zeer aantrekkelijk door de uitstekende prijs/prestatieverhouding, aangezien de 9500 Pro tweehonderd dollar goedkoper is dan de 9700 Pro en in sommige gevallen beter presteert dan de duurdere broer. Het is vooralsnog niet bekend wanneer de Radeon 9500 Pro in grote aantallen beschikbaar zal zijn als losse kaart voor de consument, maar ondanks dat het volgende kwartaal al de opvolgers van de huidige topkaarten zullen verschijnen - de R350 en de RV350 - zal ATi voorlopig de Radeon 9500 Pro blijven produceren. Zeker omdat het bedrijf met deze kaart de concurrentiestrijd tegen nVidia met open vizier kan aangaan, hoewel de kaart dus nog niet op grote schaal in de losse verkoop te vinden is. Daardoor blijft ATi aan haar agressieve marketingstrategie houden, door onder meer twintig procent korting te bieden aan haar retailers. nVidia kan hierop natuurlijk niet achterblijven en antwoordde als volgt: Facing the price competition, Nvidia responded by lowering the prices of its NV18 and NV28 chips in China by more than 10% at the end of November, which it expects will open up the market segment because of ATI's Radeon 9500 PRO shortage. bron: tweakers.net
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...