Ga naar inhoud

Asus Ti 4200 welke?


Aanbevolen berichten

[quote:29e4fa6b9f="hjs"]koop geen ti-4200, Ga voor een Radeon 9500 Pro. Bijna net zo snel als de ti-4600 in normaal gebruik, maar flink sneller bij gebruik van anisofilteringen en\of FSAA. En niet veer duurder dan een ti-4200. ong 240 euro bij eynstein.nl bijvoorbeeld.[/quote:29e4fa6b9f] Is hij snel genoeg om UT2003 te draaien? P4 1,7 Ghz 512 SDRAM
Link naar reactie
IK ben het met HJS eens. Ga voor de Radeon 9500 pro. echt een top kaart voor weinig geld. blaast de GeForce 4 ti 4600 in veel benchmarks van de tafel af en is nog goedkoper ook. Helemaal als je ANISO en FSAA gaat gebruiken laat hij de TI 4600 ver achter zich, laat staan de Ti 4200. Radeon 9500 pro is ook nog eens DirectX 9, leuk voor later :) De perfecte kaart voor UT2003. Let op dat als je voor de Radeon 9500 gaat dat je een PRO koopt! Jou pc is ook snel genoeg voor een Radeon 9500 pro, je zult geen spijt krijgen
Link naar reactie
[quote:53f2c35608="hjs"]koop geen ti-4200, Ga voor een Radeon 9500 Pro. Bijna net zo snel als de ti-4600 in normaal gebruik, maar flink sneller bij gebruik van anisofilteringen en\of FSAA. En niet veer duurder dan een ti-4200. ong 240 euro bij eynstein.nl bijvoorbeeld.[/quote:53f2c35608] Sorry hjs ik zie dat die bij eyunstein toch echt 431 euro is :o
Link naar reactie
[quote:54e0266030="bigstaal"]Vreet zo'n Radeon niet veel stroom?[/quote:54e0266030] System Requirements: RADEON™ 9500 PRO requires connection to your PC's internal power supply for operation. A 300-Watt power supply or greater is recommended to ensure normal system operation where a number of other internal devices are installed. Intel® Pentium® 4/III/II/Celeron™, AMD® K6/Duron™/Athlon®/Athlon® XP or compatible with AGP 8X/4X/2X slot 128MB of system memory Installation software requires CD-ROM drive DVD playback requires DVD drive Je zou aan een goede 300Watt voeding genoeg moeten hebben :)
Link naar reactie
De Radeon 9700 Pro heeft verbruikt 40 a 50 watt. maar ik verwacht dat de Radeon 9500 pro lang niet zoveel gebruikt, (zeker weten doe ik het niet) Maar zoals HJS al aangeeft heeft de Ti 4200 ook een goeie voeding nodig. Ik zou toch echt voor de Radeon 9500 pro gaan. als je voeding achteraf niet adequate genoeg is dan kan je altijd nog een CWT 420 watt op de kop tikken voor zo'n 70 Euro. De Radeon 9700 pro heeft in mijn systeem stabiel gedraaid met een 340watt voeding. en ik heb 3 hdd's die veel watt vreten en mijn 2200+ vreet ook een stuk meer dan jou P4 1,7ghz met 300watt moet jij het wel reden.
Link naar reactie
[quote:632a98c880="Bockempiep"][quote:632a98c880="bigstaal"]Vreet zo'n Radeon niet veel stroom?[/quote:632a98c880] System Requirements: RADEON™ 9500 PRO requires connection to your PC's internal power supply for operation. A 300-Watt power supply or greater is recommended to ensure normal system operation where a number of other internal devices are installed. Intel® Pentium® 4/III/II/Celeron™, AMD® K6/Duron™/Athlon®/Athlon® XP or compatible with AGP 8X/4X/2X slot 128MB of system memory Installation software requires CD-ROM drive DVD playback requires DVD drive Je zou aan een goede 300Watt voeding genoeg moeten hebben :)[/quote:632a98c880] Ik denk er ook aan om er nog 256 MB SDRAM bij te zetten. Vreten die DIMMs veel stroom? En heb ik aan 768 MB genoeg om een Radeon 9500 pro optimaal te benutten?
Link naar reactie
Je hebt dus nu al 512 MB geheugen? Tenminste dat begrijp ik uit je opmerking. Het geheugen heeft verder niets te maken met de videokaart. Met 64 MB zou die dus ook gewoon werken om maar een voorbeeld te noemen. Dat je systeem sneller wordt met meer geheugen is dan weer een andere zaak, want dat wordt hij zeker. Ik denk alleen dat je niet veel verschil merkt tussen 512 en 768. Als je veel geheugen intensieve programma's gebruikt (zoals Photoshop of AutoCad) dan merk je het wel, maar zet er dan direct 512 bij zodat je 1024 hebt :) Maar die 9500Pro zou het perfect moeten doen in jouw pc. :D En die DIMMs vreten maar weinig stroom, dat is dus het probleem niet.
Link naar reactie
Ik ben het met Muse eens. 768mb heeft weinig zin in dat systeem. mitst je zoals Muse al aangeeft 3D bewerkingen gaat doen. maar ja. dan kan je ook beter een Quadro kopen ipv een Radeon :) ik zou gewoon 512mb houden en de radeon 9500 aan gaan schaffen. extra 256mb is weggegooid geld als je alleen games speelt en ander normaal gebruik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...