Ga naar inhoud

Welke videokaart in een PIII 633mhz?


Aanbevolen berichten

[quote:9e5a30927b="De Geest Van Oirlo"]Ik denk dan dat je je geld weggooit. Wat voor kaart heb je nu, en de rest van je systeem??? Die P3 wordt een bottleneck voor die Radeon. Denk meer aan een Geforce2 TI voor zo'n systeem.[/quote:9e5a30927b] waar basseer je dat op? :roll: in ene PIII kan je prima een Radeon 9000 stoppen. ben het dan ook Totaal niet met je eens dat het weggegooid geld is.
Link naar reactie
[quote:69d2dd147b="De Geest Van Oirlo"]Dat is ook misschien een beetje overdreven uitgedrukt ja. Maar ik vindt het een beetje overkill voor de CPU.[/quote:69d2dd147b] De term OVERKILL word maar al te vaak geroepen zonder er bij na te denken. Nu ook weer. met een dergelijke pc is juist de Radeon 9000 een hele goeie kaart. je heb voor relatief weinig geld een hele goeie kaart die redelijk "on par" is met het systeem. Het systeem haalt wel niet alles uit de kaart maar er is nog lang geen sprake van Overkill. Overkill zou wezen een GeForce 4 ti 4600 of een Radeon 9700 pro of een Radeon 9000 in een Pentium II 300mhz e.d. Hier is gewoon sprake van een krachtige kaart in een iets minder krachtige pc. er is dus absoluut geen sprake van overkill en de kaart is dan ook zeker aan te raden met een dergelijk systeem.
Link naar reactie
Ik ben het helemaal met Red Dragon eens en ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb een PIII 667 met 512 MB en een GF4 Ti4200 en ik moet er niet aan denken dat ik een GF2Ti had gekocht, want dan had ik maar de helft aan prestaties gehaald ongeveer en was ik in verhouding duurder uitgeweest aangezien die kaarten helemaal niet supergoedkoop zijn. Hiervoor had ik btw een TNTII Pro. Het is dat geen enkele Ati kaart het in mijn pc deed, want anders had ik nu met een R8500 gezeten. DirectX 8 ondersteuning was voor mij een eis. Nu kan ik weer een tijd door en bij de eerstvolgende upgrade kan mijn kaart blijven, want die voldoet nog wel meer dan een half jaartje. En ik vind niet dat ik nu met een overkill aan videopower zit eigenlijk. Mensen met een 4x snellere cpu halen maar 2x zoveel punten in 3dmark met de zelfde kaart. That is, als ze al meer dan 11000 halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...