Ga naar inhoud

Nieuwe monitor?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben inmiddels ook wel toe aan een nieuwe monitor. Een 17" is groot zat en ik blijf gewoon bij CRT (ivm de prijs). De prijs mag liggen rond de 250/300 euro (daar heb je toch een goeie monitor voor?). Ik zat al te twijfelen tussen deze 3: [b:b87f8c350c]-Iiyama Vision Master Pro 1413 (LM704UT) -Iiyama Vision Master Pro 413 (HM703UT) -Samsung 755 DFX[/b:b87f8c350c] Er zijn beslist nog andere goede merken met andere prijzen, die hoor ik daarom ook graag van jullie. Hij moet in elk geval nog wel een tijdje meekunnen. Er wordt veel op gegamed en ook veel mee ge-internet. De reden dat ik dit erbij zeg is dat ik bij mijn huidige monitor wel es last krijg van mijn ogen na uren gamen of gewoon op de PC werken (niet gek opzich, maar toch). :) Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Ik zou idd voor de liyama gaan. Overigens kun je voor 4euro meer ook een liyama HM704UTC kopen, is ook nog eens een mooi designmodel. Ik heb hem ook net en ben erg tevreden. De OPQ functie(extra scherp beeld) is erg mooi bij games en DVD. Verder zijn er veel instelmogelijkheden en is het beeld volledig plat. De M2 Diamontron techniek zorgt voor een goed scherp beeld. Tel daar ook nog eens de drie jaar onsite garantie bij op en bij defect een vervangende monitor en je hebt een prima monitor!
Link naar reactie
[quote:59ab510300="kanertw"]jah, daar heb ik ook al eens naar gekeken, maar ik heb em niet gekocht omdat ie inderdaad echt niet mooi is[/quote:59ab510300] Tja, hij wint idd geen schoonheidsprijs. Maar persoonlijk vind ik beeldkwaliteit een stuk belangrijker dan uiterlijke schoonheid. Anders had ik wel een TFT gekocht. Deze past net WEL in het budget dat ik had, een (goede) 17" Iiyama niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Mijn keuze is gevallen op de Iiyama VM Pro 413 ik heb em net binnengekregen en heb em aangesloten en prachtig beeld vergeleken met mijn vorige monitor. 8) Alleen is er een 'probleempje' ik heb 2 lichte horizontale streepjes door het scherm lopen een aan de bovenkant en een aan de onderkant van het scherm en dat is als je erop let best vervelend. Is dit een fout in het scherm of kan dit in de instellingen aangepast worden? Ik hoop het wel. edit: En nu ik goed kijk zie aan de rechterkant van mijn scherm ook nog zo'n streep verticaal lopen.
Link naar reactie
Ow, overbodig was dat na nader inspectie op de site van Iiyama. Daar staat dat bij elk sleuven masker beeldscherm (wat het ook mag zijn) horizontaal 2 dunno lijntjes zichtbaar zijn om het beeldscherm minder gevoelig te maken voor trillingen en schokken. Vind het in het begin wel een beetje irritant want je let er telkens op maar dat went vast wel. Al met al een hele fijne monitor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...