Ga naar inhoud

GeForce 4 MX 440


Aanbevolen berichten

Hola allemaal! Ik heb een vraagje over mijn huidige videokaart; de GeForce 4 MX 440. Ik heb hem rond juni gekocht, maar de laatste tijd hoor/lees ik allerlei verhalen over deze kaart. Zo zou de chip (NV17) verouderd zijn en komt qua prestaties terecht onder de GeForce 3. Maar wat vooral het grote nadeel van deze kaart zou zijn, is dat ie niet DirectX 8.0 ondersteunt. Nu is mijn vraag; kloppen deze verhalen? En een tweede vraag is; met het oog op de toekomst (DirectX 8.0 spellen) is het verstandig een andere kaart te kopen en die wel DirectX 8.0 ondersteunt?? Ik heb namelijk in juni een compleet nieuwe pc aangeschaft (zelf onderdelen gekocht en in elkaar getimmerd) met de bedoeling dat deze pc een aantal jaren meegaat. De laatste jaren heb ik voortdurend nieuwe onderdelen (processor, geheugen, videokaart, geluidskaart) moeten aanschaffen omdat de pc te 'zwak' was. Het heeft me nu ook flink wat duiten gekost, en ik ben dan ook nu redelijk tevree met mijn pc. Maar als ik dadelijk over een half jaar weer een nieuwe videokaart moet kopen vanwege een of ander nieuw spel, koop ik liever nu een goeie die toch wel een paar jaren meekan met de nieuwere spellen. Wat zeggen jullie er van? Greets, Woppy
Link naar reactie
De verhalen kloppen. De GeForce 4 MX440 is een low budget game kaart die begin dit jaar nog wel interessant was omdat je toen nog geen DirectX 8 kaarten had die goedkoop waren. Nu ligt het allemaal anders en is de GeForce 4 MX440 alleen interessant als je de low budget versie koopt (zonder dual VGA) voor ca. 80 euro. Dit komt omdat de Radeon 9000pro inmiddels te krijgen is voor ca. 120 euro en veel meer te bieden heeft dan de GeForce 4MX440 met dual VGA. Deze kaarten kosten nu ongeveer 120 euro. Wil je goed zitten voor de toekomst dan moet je een GeForce 4 Ti4200 of Radeon 9500 of hoger kopen. De Radeon 9500 ligt met de prestaties ietwat onder de GeForce 4 Ti4200, maar als je FSAA en Anisotropisch filteren toevoegt dan wordt ie een stuk sneller dan de GeForce 4 Ti4200. Deze kaarten kosten ongeveer 220 euro. Wil je state-of-the-art dan moet je een [url=http://www.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=85]Radeon 9700pro[/url] kopen. Deze gaat voor ongeveer 425 euro over de toonbank.
Link naar reactie
Slashhead heeft helemaal gelijk, maar waarom nu al een kaart kopen als je nu nog tevreden bent? Als je over een half jaar een kaart koopt (zoals je zelf aangeeft) zijn de videokaarten alweer een generatie verder en dus sneller en de kaarten van nu goedkoper. Gaat hij nog wat langer mee, en geld gaat het toch wel kosten, of je hem nu koopt of over een tijdje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...