Ga naar inhoud

MSI: gef4 ti4200: lijnen op het sherm


Aanbevolen berichten

ik heb een geforce 4 ti4200 van MSI (128MB) en ik ondervind dat bij het spelen van o. a. medal of honor lijnen op mijn scherm komen. Het beeld loopt lichtelijk door elkaar en er verschijnen duidelijke lijnen bij het het bewegen (vooral in de buurt van muren en dergelijke). Hoe komt dit? Ik heb de laatste detonator drivers van nvidea, de laatste 4in 1 drivers van via en de bios van mijn msi kaart is ook ut to date. Ik draai mijn games op 1280 op 1024 met 32 bits. Mijn memory clock staat op 446 MHz en de core clock staat op 250MHz. Verder draai ik win XP, ik heb een athlon XP 2000+, 512MB DDR en een epox 8k3a moederbord. Enige voorstellen hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? alvast bedankt
Link naar reactie
Dat gaat als volgt.. het ligt er natuurlijk aan welke drivers je gebruikt, je gaat naar de instellingen van je videokaart dan kies je het tabblad [b:6349045caa]OpenGL-Instellingen[/b:6349045caa] vervolgens kan je daar kiezen of je verticale synchronisatie (ook wel vsync genoemd) aan of uit wilt hebben, deze moet op standaard aan staan.
Link naar reactie
het is in orde gekomen! Ik heb de functie die je zei gevonden bij mijn openGL opties, en deze stond al op standaard aan. Nu heb ik wel gevonden op internet ( http://www.computing.net/hardware/wwwboard/forum/5227.html ) dat dat probleem aan windowsXP ligt. Ik heb dan het programma powerstrip geinstaleerd, zoals gezegd op de site. Enige aanpassingen gedaan die het probleem zouden moeten oplossen. Het probleem was nog steeds niet opgelost. Dan heb ik zoals je hebt gezegd in het spel zelf nog opties veranderd, wall decails o.a. En na deze aanpassing was het probleem opgelost! Als ik vlug beweeg dan zijn er wel nog enige zeer kleine schokken waar te nemen, wat waarschijnlijk wel normaal is. Ik heb wel een zeer goede beeldkwaleit nu! bedankt!
Link naar reactie
nog altijd het probleem met die lijnen ik dacht dat het probleem opgelost was, maar er was enkel wat verbetering. Als ik nu mafia speel, en ik laad een deel van het spel waar ik "thuis" begin. Dit is binnen en er is papier met verticale strepen geplakt. Als ik hier begin te bewegen dan komen er duidelijke horizontale lijnen door deze verticale van dat papier. Het probleem is dus duidelijk nog niet verholpen Heb je nog een voorstel om dit probleem op te lossen?
Link naar reactie
Oke komt het : je start dus rivatuner en dan de categorie Driver setting in hat main tabblad, daar staat als het goed is detonator xp detected en daar achter staat customize, druk nu op het pijltje en er verschijnt een menu kies het blauwe rondje met het groene kruisje (Direct 3D). Dan ga je daar naar het tabblad [b:72d4b2b9cf]Vsync[/b:72d4b2b9cf], en dan verander je [b:72d4b2b9cf]Auto [/b:72d4b2b9cf]naar [b:72d4b2b9cf]Always on[/b:72d4b2b9cf]. Succes! [edit] De instelling van prerender limit ongewijzigd laten. [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...