Ga naar inhoud

asus V7700 GTS 32 MB ddr vs ATI radeon 9000 pro


Aanbevolen berichten

hoi allemaal, weer een vaak gestelde vraag, maar het probleem is dat de vraag voor iedereen weer anders is. Ik heb een asus V7700 GTS 32 MB ddr en wil voor een redelijke prijs (student) een stapje hoger. Nu heb ik veel goede verhalen over ATI gehoord en vraag me af wat een slimme stap is. Is de Radeon 9000 pro een goede volgende stap, of schiet ik er niks mee op? Er zijn veel verschillende versies van ATI en ik kan er niet echt wijs uit worden. Een Radeon 9700 pro of een Geforce 4 Ti 4200/4400 is helaas geen optie, maar is er een goede middenweg qua prijs kwaliteit verhouding? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Om te zeggen dat ATI in alle gevallen beter is vind ik wel heel erg ver gaan. in sommige gevallen kun je beter een ATI nemen in andere weer beter een nVidia kaartje Als je veel games doet en je heb een budget van 200 a 225 Euro, kan je denken aan een Ti 4200/4400 Als je slechts 100 a 110 Euro als budget heb is een Radeon 8500/9000 weer een goeie keuze. De vraag blijft echter: Wat is je budget en wat voor systeem wil je hem in stopppen?
Link naar reactie
heb zelf een Gigabyte Radeon 9000 pro 64 mb en een XFX GF 4 ti 4200 64 mb de Radeon is iets goedkoper en in de benchmarks "iets" trager, de beeldkwaliteit is in mijn ogen hoger dan de GF 4, en dan in de hogere resoluties (1280x1024 en hoger) heb voor de Radeon 125 euro betaald en voor de GF4 ti 4200 153 euro als je mij vraagt welke te nemen zeg ik neem ze allebei :lol: gekheid: neem voor een klein beetje meer de best presterende zou ik zeggen
Link naar reactie
sluit me bij Draak aan; zeker bij resoluties van 1600x1200 levert de GF 4 een matige beeldkwaliteit dwz onscherpe letters bij teksten bv de Radeon is zelfs al wat goedkoper geworden, ga wel voor de pro-versie, deze presteert beduidend beter! tip: als game prestaties niet belangrijk zijn maar bv beeldkwaliteit wel denk dan eens aan een Matrox G550; moet ook in je budget passen toch? kwa beeldkwaliteit onovertroffen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...