Ga naar inhoud

ASUS GF4 Ti 8440


Aanbevolen berichten

Allereerst, dit is mijn nieuwe systeem: Behuizing: MidiTower P-4 300 Watt Mainboard: Asus P4PE, S-478, i845PE, 3xDDR, Audio, LAN, (CPU tot 3Ghz +) BIOS Revision 1002 (=nieuwste) Processor: Intel Pentium 4 2.40Ghz, 533Mhz, S-478, 512Kb, Box Geheugen: Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 Diskdrive: 3,5" disk-drive Sony Harddisk: 2x Maxtor Diamond Max Plus 9 120Gb 7200 rpm, UDMA133 VGA kaart: ASUS V8440/DT AGP 128MB DDR GF4 Ti4400, DVI, TVout Monitor: IIyama Vision Master Pro 17" DVD ROM: Pioneer DVD 16x40 IDE Oem Tray loading / 117T CD Brander: Lite-On 52x24x52 speed Sound: Creative SoundBlaster Audigy Player, PCI bulk Keyboard: Logitech Cordless desktop Navigator + Muis TV Kaart: Hauppage WIN TV PCI FM Netwerkkaart: 3COM PCI (vanwege Chello/upc) Probleem: met de videokaart. en wel het volgende. Op dit systeem zijn de originele ASUS drivers geinstalleerd (29.80 van de CD). Als ik namelijk andere drivers installeer, van NVIDIA (de Detonator 40.72, danwel de nieuwste ASUS drivers, dan wil mijn kaart niet meer op 100 Hz draaien. Ik kan het wel aanklikken en er staat dan ook dat hij op 100 Hz loopt, maar hij doet maar 75 Hz. De monitor is een IIyama Vision Master Pro en kan makkelijk op 100 Hz lopen en heeft dat ook altijd gedaan. Met de originele drivers dus ook. Met andere drivers dus niet. En ik wil wel graag andere drivers, omdat de originele een stuk minder snel zijn. De ellende is verder dat AGP staat op Currently Off. Dus niks geen AGP 4x! En ik heb geen idee hoe dat kan. In het BIOS staat AGP gewoon op 4x ingesteld. Hij verrekt het echter. Ook 3DMark2001SE stelt vast dat AGP 4x niet enabled is. Met de originele drivers een score van 7200 en met de Detonator 40.72 8020. Met dit systeem moet dit toch beter kunnen, of niet dan? Vraag: Hoe krijg ik AGP 4x ingesteld? Is de kaart wellicht defect? Moet ik in het BIOS iets aanpassen? Wie weet raad?
Link naar reactie
AGP x1 of x4 maakt niet zoveel uit (lees de FAQ maar eens) maar je kan het veranderen met Rivatuner. dowload @ www.guru3d.com/rivatuner met deze tool kan je de AGP op 1x 2x en 4x zetten. In de 40.72 drivers voor WinXP zit een overide die er voor kan zorgen dat je je refresh rate wel op 100hz kan zetten. Ik zou hem gewoon op 85hz zetten. dat is voldoende en komt de levensduur van je monitor weer ten goede. altijd maar op het maximale draaien wat je monitor aankan is niet echt goed.
Link naar reactie
[quote:a8dd3c937e="Red Dragon"] In de 40.72 drivers voor WinXP zit een overide die er voor kan zorgen dat je je refresh rate wel op 100hz kan zetten.[/quote:a8dd3c937e] Nou, ik heb die 40.72 drivers er dus opgehad en die zorgden er dus voor dat de refreshrate niet meer veranderd kon worden. Hij zij wel dat hij op 100 ging en hij vroeg ook om een bevestiging of ik deze instellingen wilde behouden, maar hij bleef gewoon op 75 staan. Ik kon er niets aan veranderen. Zijn er andere drivers die voor XP geschikt zijn en die storingsvrij functioneren? De 31.50 zoals boven al werden genoemd, zijn voor XP Pro ook niet goed.
Link naar reactie
Het probleem van de AGP die niet op 4x wilde is opgelost. Ik heb nieuwe Intel INF files voor de 845 PE chipset erop gezet en nu wordt de AGP kaart pas volledig herkend blijkbaar. Was de aanvankelijke 3DMark score 7200 punten, nadat AGP 4x werkte was het al 10026. En nog met de originele drivers en niets getweakt. Dus AGP 1x of 4x maakt dus heel wat uit. Ik zal die 40.72 drivers nog maar eens proberen en kijken wat dat oplevert.
Link naar reactie
[quote:37e6e2d892="topdude"]Het probleem van de AGP die niet op 4x wilde is opgelost. Ik heb nieuwe Intel INF files voor de 845 PE chipset erop gezet en nu wordt de AGP kaart pas volledig herkend blijkbaar. Was de aanvankelijke 3DMark score 7200 punten, nadat AGP 4x werkte was het al 10026. En nog met de originele drivers en niets getweakt. Dus AGP 1x of 4x maakt dus heel wat uit.[/quote:37e6e2d892] Dat zie je verkeerd, AGP1x en AGP4x maakt zo goed als niets uit. dat je de juiste drivers heb geinstaleerd maakt heel veel uit. als je me niet gelooft moet je met rivatuner maar eens je AGP op 1x of 2x zetten. De hoge winst in score ligt puur aan het missen van de juiste driver. [quote:37e6e2d892] Ik zal die 40.72 drivers nog maar eens proberen en kijken wat dat oplevert.[/quote:37e6e2d892] Ik heb in de FAQ nu wat uileg geplaatst over de 60hz kwestie van windowsXP, daar ook een link naar een tool die je refreshrate kan vastleggen
Link naar reactie
van 10026 naar 11508 3DMarks met de NVIDIA 40.72 drivers. Scheelt dus alweer wat. En nog steeds niets getweakt. Doe ik denk ik ook niet, want ik vind stabiliteit veel belangrijker dan een paar punten extra. Ik heb je antoorden gelezen en ook gekeken bij de sites die je voorstelde in de FAQ, maar ik zit nog steeds met die refresrate te klooien. Hij staat op 75 en gaat daar niet vanaf. Er werd geopperd om 85 in te stellen, maar hij doet het gewoon niet. De monitor kan zelfs bij 1024x768 tot 120 Hz. Ik heb altijd 100 gehad en wil dat nu ook. En ik bedoel permanent, niet alleen bij games. Bij de refresoverrides geef ik aan dat hij op 100 moet, maar dat is alleen bij games. Toch? Ik wil gewoon permanent 100 hz draaien. Is altijd gelukt, dus dat moet nu ook kunnen. Wie kan uit eigen ervaring met een Ti 4400 zeggen welke drivers het beste zijn? En welke dus WEL op 100 Hz willen :)
Link naar reactie
Ik heb de 40.72 van NVIDIA en de nieuwste ASUS drivers geprobeerd: geen 100 Hz mogelijk. Hij blijft voortdurend op 75 Hz staan, welke andere refreshrate ik ook aangeef. Behalve dan 60 Hz, dat doet hij wel, maar da's natuurlijk helemaal triest. Ik ben dus weer terug bij af en gebuik de oude ADUS drivers 29.80 van de installatie CD. :cry: Inmiddels ook van IIyama de laatst beschikbare drivers erop gezet, maar ook dat mag niet baten. Het tweak proggie van ASUS zelf werk niet onder XP, dus dat schiet ook niet op. Suggesties weer welkom.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...