Ga naar inhoud

videokaart Bios flash...


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

woooooow.... w8 even mannen... je moet de editor ook downloaden, en de waardes even aanpassen, anders loopt je GPU straks standaard geclocked op 400 mhz.... let ook ff op: bij help staat precies hoe de command gaat om hem te flashen..... pas aub op, ik wil het niet op mn geweten hebben dat jullie straks de boel misschien verprutsten.... :(
Link naar reactie
heb net effe een bench gedaan, alleen heb ik wel vaker, kan em niet publishen... :( net alsof het dan te druk is oid.... :-? hij is iig lager, maar ik had mn gpu ook lager geclocked... morgen doe ik even een vergelijkende test, met precies dezelfde settings.... edit:// heb em ff gauw naast mn andere score gezet, maar hij scoort wel op een paar echte gpu gevoelige benches iets hoger... toch nog een pluspunt... gelukkig heeft diniz ook deze kaart, daar haal ik even het origineel af, en zal proberen de bios Rom eens wat scherper te zetten, gaat het mis, dan heb ik altijd nog een backup :wink:
Link naar reactie
volgens mij niet veel... heb nog geen verschillen ondervonden iig.... voordeel hieraan is natuurlijk wel dat je de gpu standaard al hoger kan clocken.. niet dat het veel toegevoegde waarde heeft, rivatuner doet het zelfde.... hij was iig wel nieuwer dan degene die er standaard bij mij opstond.. van mij was 30.00 en nu is ie 37.00
Link naar reactie
[quote:14d1906255="turbulence"]volgens mij niet veel... heb nog geen verschillen ondervonden iig.... voordeel hieraan is natuurlijk wel dat je de gpu standaard al hoger kan clocken.. niet dat het veel toegevoegde waarde heeft, rivatuner doet het zelfde.... [/quote:14d1906255] Precies wat je zegt. Ik zelf ben niet echt Kapot van Videokaarten flashen, ik heb er al een aantal in mijn omgeving zien sneuvelen door dit soort gein. Je kan met Rivatuner even ver overklokken dan met een Bios edit. enige verschil is dat de Videokaart direct op de door jou gewenste boot loopt. en met rivatuner natuurlijk pas als je windows opstart. Echter het grote voordeel van rivatuner op een bios flash is dat je hem zo weer kan terug zetten als de videokaart na een langere tijd niet meer stabiel op de OC waarde wil draaien. Als je bijvoorbeeld nu een POV heb die op 320core700mem draait en je laat hem dmv een Bios flas zo een half jaar lopen heb je een grote kans dat je over een half jaar snel je bios terug moet flashen omdat je videokaart ineens helemaal niet meer zover wil worden overgeklokt. Ik spreek hier uit ervaring.
Link naar reactie
[quote:edae0038c3="Red Dragon"]inderdaad. een bios flash helpt niet zomaar met beeldkwaliteit e.d. Ik zou alleen een videokaart flashen als er bekende problemen met de kaart zijn die door de bios flash worden veranderd.[/quote:edae0038c3] Of als je Side Band Addressing (SBA) en/of Fast Writes (FW) wilt inschakelen voor meer speed of juist uitschakelen voor meer stabiliteit. Hoewel dit ook weer kan in Win2K/ XP met Riva Tuner via low level system settings (NVStrap). Video BIOS flashen blijft zeer riskant...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...