Ga naar inhoud

nieuwe monitor? waar moet ik op letten.


Aanbevolen berichten

Waar moet ik op letten als ik een monitor wil gaan kopen? Ik begrijp namelijk die term dotpitch niet helemaal. Dat dat te maken heeft met puntjes per inch, oke. Maar hoeveel dotpitch is nou toelaatbaar? Is dynaflat 100% vlak? :D Ik zat te denken aan deze monitor: http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Computers&menucat=Computers%5FRandapparatuur&subcat=Computers%5FRandapparatuur%5FMonitoren&scindex=6&subsubcat=Computers%5FRandapparatuur%5FMonitoren&prid=0007024466 oei, lekkere link :lol:
Link naar reactie
Je moet ook letten op de horizontale frequentie. Die moet wel voldoende hoog zijn. Bij dit model is dat 70 kHz en dat is voor 17" bijzonder weinig. 86kHz is een standaardwaarde en beter bruikbaar. Mede hierdoor heb je in 1024*768 een maximale refreshrate van 86Hz en in 1280*1024 zelfs nog maar 65 Hz wat onacceptabel is. In 1024 is 85Hz een prima waarde maar wel zit je dan tegen de grens van de monitor aan en dat is niet bevoordelijk voor de levensduur en beeldkwaliteit. Dotpitch is belangrijk maar zegt lang niet alles, zeker niet als de horizontale frequentie aan de lage kant is en van de monitor het uiterste wordt gevraagd. Je kunt [url=http://www.samsung-it.nl/]hier[/url] wat meer over de samsung vinden.
Link naar reactie
Ik ben net als jullie een fulltime gebruiker. denk aan 17 uur per week (of iets meer) Ik moet dus een goede monitor hebben maar niet eentje die onbetaalbaar is, ik heb dus een budget. Ik ga lieve rniet over de €200,- Ik ben er zeker van dat het mogelijk moet zijn om voor die prijs een mooie kijkbuis te kunnen krijgen. :D '19 hoeft niet percé maar zou wel leuk zijn.
Link naar reactie
De beide modellen die je aangeeft zijn niet wezenlijk anders (qua specs.) dan de samsung aan het begin. Ook dit zijn, zoals Wim al aangeeft, instapmodellen. Als je een heavy user bent moet je budget proberen te verhogen tot 300€. Dan kun je meteen een veel beter model kiezen zoals (bijvoorbeeld) de iiyama HM703UT (298€). [url=http://www.iiyama.nl/]Hier[/url] is die te vinden. Als je toch niet van plan bent 1280*1024 te draaien dan kun je wel voor zo'n LG gaan.
Link naar reactie
Als ik op de door je opgegeven pagina kijk, zou ik (qua specificaties) voor de Hansol 720P of Hansol 710D gaan. 1) De electronica is wat ruimer gedimensioneerd als je slechts 1024x768 draait 2) Je hebt de mogelijkheid om eens een hogere resolutie te gebruiken (als de noodzaak zich voordoet) zonder hoofdpijn te krijgen Succes met de keuze
Link naar reactie
Ik heb net op de HCC-dagen een nieuwe monitor gekocht. Ik wilde eerst een 19 inch, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een 17 inch. Je kunt echt beter een goede 17 inch kopen als een matige 19 inch. Op de HCC was al een 19 inch voor 199 euro te koop. NIET DOEN!!! Te lage refreshrates en meestal hoge dot-pitch, d.w.z. dat de afstand tussen de beeldpunten groot is, waardoor je een korrelig beeld krijgt. Combineer dat met een lage refreshrate (75 als max. is laag) en zelfs dan is het beeld onrustig. Ik heb een IIyamaHM704 UTC gekocht en ben zeer te spreken. was idd iets van 290 euro, maar dan heb je echt een mooi beeld, hoge refreshrates, volledig plat en een erg scherp beeld. Vergeet niet dat jij de hele dag naar dat beeld moet kijken en je daar NOOIT op moet bezuinigen. Verder is de drie jaar onsite garantie erg prettig, monitor doet raar? even opbellen en ze nemen hem mee EN je krijgt meteen een vervangend scherm. Denk er nog maar goed over na.
Link naar reactie
Ik heb dit weekend een Belinea 103055 binnen gekregen; 100% platte beeldbuis en ik ben uiterst tevreden over de beeldkwaliteit en stabiliteit. Haalt volgens de specs 1600*1200@75Hz. Volgens mij is het van de betere 17"CRT's een van de goedkoopste. Nadelen heeft ie ook; de menu bediening werk niet erg prettig en het ding is werkelijk foeilelijk. Maar goed, ik wilde een goede 17" voor een redelijke prijs, geen winnaar van een schoonheidwswedstrijd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...