Ga naar inhoud

cpu 100%??


Aanbevolen berichten

na veel forums gelezen te hebben, en van alles geprobeerd, wil ik jullie toch om hulp vragen gezien ikzelf A-technisch ben Probleem is dat mijn CPU bij het opstarten van games direct naar 100% gaat, hierdoor lopen mijn games na enkele minuten vast, systeem blijft nog wel stabiel. Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen? zelf denk ik aan m´n videokaart ? HP paviljoen 7950 amd athlon 1300 256 mb intern 60 Gb Gforce2 mx400
Link naar reactie
Klinkt als software probleem. Sluit met Ctrl+Alt+Del zoveel mogelijk programma's (behalve explorer en systray) en probeer het dan nog eens. Mischien helpt dat... :-? Of je standaard videokaart drivers vervangen door de Detonator driver 40.72 Download: [url]http://www.guru3d.com/files/pafiledb.php?action=category&id=10&phpsessid=3dfc784496a9fd05334e34be4105c554[/url]
Link naar reactie
Deze vraag had ik niet onder 'Videokaarten en monitoren' verwacht... Je hebt waarschijnlijk Norton AntiVirus geïnstalleerd: schakel in dat geval onder 'Opties'---'Geavanceerd' het 'Scannen van verwisselbare media bij invoegen' uit - of zorg er voor dat er geen cd-rom in de speler zit bij het opstarten en er ook geen virtuele cd-romspeler is geïnstalleerd.
Link naar reactie
Dat heb ik ook gehad. Toen liepen 3d-applicaties na 10 seconden al vast. Het zou misschien een instellng in de bios kunnen zijn(was bij mij dan het geval ;) ). DMA aanzetten werk misschien ook. Dan ontlast je je processor van het lezen en schrijven naar de hd én loopt alles veel sneller(ongeveer 3x zo snel). Ik weet niet wat voor een bios je hebt, dus daar kan ik niks over zeggen :(
Link naar reactie
heb je de standaard installatie cd van HP gebruikt, of gewoon windows xp geinstalleerd? Het zou kunnen dat er belangrijke drivers ontbreken, bijvoorbeeld chipset drivers o.i.d., die met de standaard installatiecd van HP wel worden geïnstalleerd. Ik heb het probleem een keer gezien bij een compaq pc, installatie van de bijgeleverde windows loste toen de problemen op..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...