Ga naar inhoud

Kan niet kiezen


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik zit nu te twijfelen tussen twee flatpanels: 1. Sony SDM-M51 15" Max reso. 1024x768 Luminance 200cd/m Contrast ratio 300:1 Dot pitch 0,297mm DVI aansluiting (What the f*ck is DVI ???!!) 2. Samsung 171B 17" Max reso. 1280x1024 Luminance 240cd/m Contrast ratio 400:1 Dot pitch 0,264mm Analoge aansluiting Reactie snelheid 25ms Beide zijn 599 euro.
Link naar reactie
DVI is een andere bus dan de 'gewone' VGA bus om je scherm op je videokaart aan te sluiten. Als je zowel op je beeldscherm als op je videokaart een DVI uitgang hebt, dan kan je je monitor digitaal op je videokaart aansluiten, via de DVI poorten. En dat is dan eh.. 'beter'. Als het goed is zie je geen verschil maar daar kan ik verder niet over oordelen.
Link naar reactie
Word tijd dat deze vraag in de FAQ word opgenomen.. wat is DVI? DVI = Digital Visual Interface Als je Videokaart een VGA en een DVI uitgang heeft kan de Kaart de visuele informatie analoog en digitaal overdragen. De analoge overdracht m.b.v. de VGA-kabel, de digitale overdracht m.b.v. de DVI-kabel. Het ontvangende apparaat, dit kan een projector zijn, maar ook een LCD TFT Monitor (Flatpanel), moet voor digitale ontvangst een DVI ingang hebben. Normaal word het beeld via de RAMDAC op je videokaart van digitaal omgezet naar Analoog en zo naar je beeldscherm via de VGA kabel. Bij de omvorming van Digitaal naar Analoog en weer naar digitaal in je TFT scherm gaat altijd een stukje kwaliteit verloren. Als je de DVI uitgang gebruikt en een DVI kabel op een TFT dan is er dus geen sprake van omzeten van het signaal. daardoor heb je een theoretisch beter beeld. Hier een duidelijk plaatje: [img:de149c420a]http://www.karbosguide.com/images/_780.jpg[/img:de149c420a] De DVI moet dus op je TFT en je Videokaart zitten wil je er voordeel aan behalen.
Link naar reactie
[quote:04d8565cf9="phaas"]Nee slim, bij de aankoop :rolleyes: Waar heb ik meer aan[/quote:04d8565cf9] aha.. ik had serieus niet door wat je bedoelde. was niet als geintje bedoeld. ben echter wel slim genoeg om jou uit te leggen wat DVI is :) wat de keuze betreft. ik zou voor de 17" gaan. zijn dit overigens de enige 2 keuzes die je heb?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...