Ga naar inhoud

Aanschaf grafische kaart


Aanbevolen berichten

Dat maakt niet uit dat je PC de grafische kaart niet helemaal tot z'n uiterste kan brengen. Je hebt dan wat ruimte voor het geval je er een snellere proc in drukt. Verder heeft de Radeon 9000pro ook ondersteuning voor DirectX 8 en de Radeon 7200 niet. Dat is een belangrijk detail voor als je de kaart voor gamen gebruikt.
Link naar reactie
Ik ben het met slashhead eens, de Radeon 9000 is niet alleen snelheid wat het voor heeft op de R7000 of R7200 maar ook de directX 8 ondersteuning. Dan heb ik het nog niet eens over de verbeterde 2D kwaliteit en de verbeterde overlay tbv DVD afspelen e.d Dat een kaart "overkill" is word vaak te snel geroepen IMHO. Ik ben het wel met Proxy eens dat je niet alles uit de kaart haalt wat er in zit omdat de rest van je systeem achter de kaart aan rent. echter is de R9000 in dat systeem nog best aan te raden. Als je de rest van je pc upgrade haal je echter nog meer uit de kaart.
Link naar reactie
[quote:37a86062cc="ejay"]Ik hoop vandaag nog even een nieuwe grafische kaart te gaan halen. Dit wordt waarschijnlijk een Ati Radeon 9000. Maar nu was ik benieuwd waar ik verder nog op moet letten. Zo heb je de LE en XT etc. Ook ben ik vaak Dual View 250/200 mhz tegengekomen. En is DDR of iets anders een stuk beter?? alvast bedankt.[/quote:37a86062cc] Zo alle ATI Radeon 9000 kaarten hebben Dual view en DDR dat is normaal de Radeon 9000XT is iets langzamer dan de normale Radeon 9000. en de LE staat voor Light edition en is dus ook iets langzamer. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. de Ati Radeon 9000XT dus. dit ivm met het feit dat je op jou systeem toch geen verschil zult merken.
Link naar reactie
[quote:4af35849d6="ejay"]Is proxy nu de enigste die vind dat mijn systeen toch beter een minder goeie kaart moet hebben??? :-?[/quote:4af35849d6] Nee, ik vind dat ook. Ik had vroeger (lang, lang geleden) een k6-2 550. qua prestaties net iets slechter dan jouw pc dus. Daar zat een voodoo 3 3000 in. Toen ik die verving door een ati radeon sdr (later 7200 genoemd) gingen de prestaties in de meeste spelen achteruit! (De 3dfx-kaartjes hadden nogal goede drivers, o.a. met betere 3dnow! ondersteuning). Met de duron 750@933 die ik daarna had, kwam de radeon pas lekker uit de verf. Ik spreek bij deze de verwachting uit dat je niet veel hebt aan een kaart sneller dan de radeon 7200. Ik zou wel een ati nemen, omdat de beeldkwaliteit over het algemeen een stuk aangenamer is dan een nvidia, zeker bij de oudere kaartjes. Aan de andere kant, nvidia drivers zijn weer beter geoptimaliseert, dus een geforce 2 is misschien ook wel interessant. Je kan wel een ati radeon 9000 nemen, wellicht interessant om alvast te hebben als je je pc-tje een keer upgreedt. Voor 200€ heb je al wel een mobo + CPU + geheugen. Al heb je dan wellicht ook een zwaardere voeding nodig. Maar dat allemaal terzijde.
Link naar reactie
Ok nu we het toch over de radeon 8500 hebben: Heb ik in games veel snelheidswinst als ik mijn GF2MX vervang door een radeon 8500? Ik heb een p3 900 met 256MB RAM. Schiet ik er in games als UT 2003, MOHAA, Mafia en NFS HP2 wat mee op? Oh en is die nieuwe manier van video weergeven van de radeon 9000 echt een verbetering? Ik geloof dat het beeld minder blokkerig zou worden o.i.d.... en werkt dit ook met divx en dvd of alleen met streaming video?
Link naar reactie
Het wordt nu wel warrig... Maar ik ben vandaag even langs een winkel geweest en die verkoper rade mij de Geforce 2 MX400 64MB aan(of 32, weet niet zeker) Hij vond ook dat een Radeon 9000 overbodig was, de kans dat ik de kaart in een nieuwe pc stop is trouwens ook klein. En hij levert hem voor 60 euro, dat lijkt me wel een mooie bedrag toch?? Maar zeker weer geen DirectX ondersteuning??
Link naar reactie
Tja en de user [color=red:418f15fe5a]Roarman[/color:418f15fe5a] hier boven is mijn broer die is ook wazig en verward :wink: :) Maar hij heeft stiekem wel gelijk, je haalt lange na niet alles uit die Radeon 9000. maar ja,moet je maar een keer de rest van je pc upgraden. De Radeon 9000 bied wel veel meer dan die andere kaarten, betere 2D en 3D en games zijn op een lage resolutie veel sneller. Ook hoef je in DirectX 8 games teminste niet de extra features die directX 8 bied te missen met de R9000 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...