Ga naar inhoud

hoe kan ik tv programmas opnemen?


Aanbevolen berichten

Ik ben ook van plan een TV-kaartje aan te schaffen en wil er ook graag een met goede kwaliteit. Welke merken zijn goed..? Ik hoor her en der Pinnacle en weet dat die ook goede capturekaarten maken. Welk type Pinnacle kaart zou ik moeten kiezen als ik wil opnemen EN capturen vanaf bv. videocamera, met een goede kwaliteit? Daarna wil ik natuurlijk ook goed tv kunnen kijken ;) Remote hoeft niet per se, maar ik denk dat dat zo'n beetje standaard aan het worden is (bij de duurdere kaarten). Tips? Aanraders? --UPDATE-- IK zie ook heel erg veel Hauppage kaartjes .. --
Link naar reactie
Heb al een jaar of 6/7 TVkaarten in mijn PC.Mijn eerste hauppauge met AMD 568] werkt perfekt.Tot de MSI 6330 met AMD -TB , dit systeem gaf woody woodpecker beeld. toen Pinnacle PCTVPRO gekocht werkte perfekt , maar de gekochte software (5.1) werkte niet goed samen met het systeem . Na aanschaf ASUS met P4 was alles weer prima.Krijg bij capturen prachtig beeld terug.(morgen nog mooier met mijn nieuwe Matrox parh)
Link naar reactie
Ik ben nu aan het twijfelen tussen de: Hauppauge WinTV Primio (de 401) voor E73 en de Leadtek Winfast TV 2000-XP voor E65. Over die laatste heb ik erg goede dingen gehoord en er is zelfs een nieuwe driver waarmee time shifting mogelijk wordt, dus dan heb je dezelfde features als de Deluxe versie. Verder kunnen ze allebei video capturen, hebben ze een FM radio (die ik niet ga gebruiken) en een afstandbediening. Sinds de Leadtek goedkoper is én betere support (in het NL) blijkt te leveren (elke maand een nieuwe driver..) vind ik die interessanter. Goede keuze of toch voor de Haup. gaan? Of toch maar een Pinnacle? Die PC-TV pro is wel ruim 40 euro duurder, denk je dat 'ie die 100 gulden meer waard is?? Ik denk dat ik maar voor de Leadtek ga.. Ik ben ook erg tevreden met mijn Leadtek GF4 dus :)
Link naar reactie
Ach, ik weet ook niet hoe het precies heet, sorry :) Het is in ieder geval een 'algemeen' capture programma. Lekker belangrijk, ik bestel gewoon een Leadtek.. Tenzij iemand nog een ander advis heeft? Ik heb wel gehoord dat je voor de Leadtek een sterk signaal nodig hebt? En gaan die kaaten werken op mijn 166 - 175 FSB ?
Link naar reactie
[quote:fdf53fb7d5="Slashhead"]Nee dat is helemaal geen gek idee als het om breedband kabel (blijkbaar het ordinaire TV doorgeefluik) gaat. [color=red:fdf53fb7d5]De resolutie van die TV-kaartjes is prut als je wilt gaan capturen. Een videorecorder van 150 euro doet het 100x beter.][/color:fdf53fb7d5] [/quote:fdf53fb7d5] Om slashhead maar eens een kleine afstraffing te geven :wink: heb ik maar es ff een stukje zelf gecapturede tv-video omgezet naar Svcd. http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Voorbeeld%20-Svcd.zip (17MB) Je zult het moeten afspelen met een DVD player zoals bv PowerDVD-XP(mijn favoriet) Hardware: P3-550 katmai op Asus P2B-s 512 MB 80GB-5400maxtor Hauppauge Wintv Primo.(= Allergoedkoopste wintv kaart die er is) Software: Virtualdub 1.4.10 PIC MJPEG codec op#18 TMPGenc+2.59.47.155. Workflow: Capture 768x576@25 FPS met mjpeg compressie-kwaliteit#18 Daarna mbv Virtualdub een levels-correctie(filter) voor optimaal contrast Daarna mbv TMPGenc coderen naar Svcd via standaart CBR template, toegevoegd: Noise filter Hoezo prut? Ik heb de file ook nog omgezet naar een full-compliant DVD file en deze ziet er nog beter uit dan de Svcd(=helaas te groot om op website te zetten), alhoewel ik vind dat er niet veel meer te wensen is, ik ken mensen die thuis een slechter tv beeld hebben dan deze Svcd.....
Link naar reactie
Kwalteit is goed, alleen full screen een beetje blurry. En een ZIP file van 17 MB voor een filmpje van nog geen minuut.. Dat is niet erg 'praktijk bewust', qua schijfruimte. Overigens is het beeldformaat ook erg 'apart', maar al met al toont het wel de mooie mogelijkheden van zo'n tv-kaart. Maar of het op tv ook om aan te zien is..?
Link naar reactie
Zoals ik al bij het bestand vermelde: het is een compliant Svcd file. Dit betekend dat 50 seconden video inderdaad 17 MB wordt(35 minuten op 1 cd) en dat de file 480x576 kwa resolutie wordt, je zult deze dus met een "Svcd-aware" player moeten afspelen zodat de resolutie automatisch naar het correcte 4:3 formaat wordt geschaald. Herkend je player de file niet als zijnde een Svcd dan zal de video in 480x576 worden afgespeeld, dus mensen met uitgerekte hoofden. Zo'n die dat wel correct doet is bv Power dvd-XP, deze schaalt de 480x576 weer op naar de correcte 768x576. Waarschijnlijk gebruik je een mpeg2 afspeelcodec en mediaplayer oid?, wellicht Nimo's pack? Wat een hoop mensen ook niet weten: de afspeel codec bepaalt bij mpeg2 voor een zeer groot gedeelte de afspeel kwaliteit, in dit geval in het bijzonder aangezien de file interlaced is en de afspeel codec de video dus on-the-fly moet de-interlacen, powerdvdXP doet dat perfect,Nimo zuigt zwaar wat dat betreft, het resultaat is een blurry onscherpe kleurenbrij die niet om aan te zien is. Ik kan je verzekeren: in een Sony dvd player met wega-trinitron 83 cm tv ziet dit svcd-tje er perfect uit, ik heb de svcd gemaakt voor een kennis die zelf niet zo begaan is met een pc en graag een opname op cd wou hebben van de mtv awards. Free trial van PowerdvdXP 4.0: http://www.gocyberlink.com/english/products/product_order.jsp?ProdId=28#free Overigens heb ik dit vb gemaakt om eea te laten zien wat mogelijk is en zoals ik ook al zei: het origineel is mooier 8) , Svcd is nog altijd geen dvd kwaliteit :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...