Ga naar inhoud

Hoe "flash" je de bios ? (MSI 648Max/Radeon 9700Pr


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben ff wat hulp nodig, na lang sparen eindelijk een nieuw systeem, gaat het elke 10 minuten plat ! :( Volgens XP een probleem met de radeon 9700Pro, na wat zoekwerk vond ik op de www.msi.com.tw dat ik mijn BIOS moest updaten. Vervolgens de updates opgehaald, maar het lukt me maar niet om die updates te installeren :o Weet iemand hoe je dit moet aanpakken ?? (MSI 648Max MoBo/Ati Radeon 9700PRO) Alvast bedankt !!!
Link naar reactie
Wat voor Voedin heeft je systeem? merk en aantal wattage. de Radeon 9700 pro heeft een beste voeding nodig namelijk. Ik lees inderdaad op de site van MSI dat je moederbord een Bios update voor de radeon 9700 pro nodig heeft Jou moederbord gebruikt een AMI bios lees hier de AMI bios flash procedure: http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/ami.htm
Link naar reactie
Heb je op de CD van je MSI board niet de optie voor het instaleren van LIVE UPDATE ???? Dit is een handig tooltje die gewoon onder windows je BIOS flashed !!! Kijk anders ff op de site van msi of dit voor jou moederboard te krijgen is....als dit lukt, dan is dit echt een eitje....je hebt nl. altijd de goede bios update, en je hoeft niet via een bootable floppy je bios te flashen, waar je in allerlei ingewikkelde schermen komt en doelen moet opgeven van je nieuwe update... Ik doe dit zelf al tijden zo...en het werkt echt perfect...er kan hoogstens een stroomprobleem zijn waardoor je biosflash mislukt...maar zelfs dat kun je fixen door dan je bios update op een floppy te zetten en het bestandje naar AMIBOOT.ROM te hernoemen. Als je je pc dan opstart en tegelijk CTRL+HOME iindrukt, dan kom je in een soort recovery status terecht waar je alsnog je bios kunt fixen[color=darkred:a1521ff0e7].....DOE DIT ALLEEN ALS JE ECHT PROBLEMEN HEBT GEKREGEN MET FLASHEN WAARDOOR JE PC NIET MEER WERKT........HET BLIJFT NL. LINK.......[/color:a1521ff0e7] ga gewoon voor de LIVE UPDATE van MSI....dan moet het goed komen ..NOGMAALS...CHECK WEL FF OF LIVE UPDATE OOK VOOR JOU MOEDERBOARD IS. Greetz :evil: D@rk@ngel :evil:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...