Ga naar inhoud

AGP size in BIOS


Aanbevolen berichten

Deze vraag en het antwoord is ook te vinden in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=75962]FAQ[/url]. het is namelijk een veel gestelde vraag. daarom heb ik een FAQ gemaakt zodat de vraag niet meer gesteld hoeft te worden, jammer dat weinig mensen de moeite nemen hun vraag in de FAQ op te zoeken :cry:
Link naar reactie
Lijkt me meer een taak voor de FAQ schrijver. Onderzoek doen, en geen urban myths nablaten. Maar goed. De aperture size heeft bijzonder weinig invloed. Er is heel wat onderzoek naar gedaan, en de verschillen bij diverse instellingen blijken minimaal. Alleen bij heel lage waarden lijkt het enigszins beperkend te werken. Een site kwam tot de conclusie van ongeveer de waarde van het videokaartgeheugen, met een maximum van 64. Daarboven zou de invloed verwaarloosbaar zijn. Je kunt het zelf ook wel eens testen. Gewoon opstarten met verschillende waarden, en dan telkens 3Dmark draaien.
Link naar reactie
[quote:df28a2a1a4="gerben"]Lijkt me meer een taak voor de FAQ schrijver. Onderzoek doen, en geen urban myths nablaten. Maar goed.[/quote:df28a2a1a4] Ben ik met je eens, hulp van anderen word echter ook gewardeerd [quote:df28a2a1a4="gerben"]De aperture size heeft bijzonder weinig invloed. Er is heel wat onderzoek naar gedaan, en de verschillen bij diverse instellingen blijken minimaal. Alleen bij heel lage waarden lijkt het enigszins beperkend te werken. Een site kwam tot de conclusie van ongeveer de waarde van het videokaartgeheugen, met een maximum van 64. Daarboven zou de invloed verwaarloosbaar zijn. Je kunt het zelf ook wel eens testen. Gewoon opstarten met verschillende waarden, en dan telkens 3Dmark draaien.[/quote:df28a2a1a4] Ik heb inmidels wat onderzoek gedaan en tot globaal de zelfde conclusie gekomen, kijk maar eens in de FAQ. Het antwoord wat daar nu staat komt redelijk overeen met wat jij hier post, zelf testen wat het beste bij je systeem pas heb ik daar ook als conclusie.
Link naar reactie
Ik heb een poosje geleden ook wat benchmark gedraaid met verschillende AGP Aperture Size waardes, maar merkte wel een groot verschil in de score's van bijvoorbeeld 3DMark2001. Maar per pc kan het gewoon weer verschillen en meestal wordt aangeraden om de AGP Aperture Size op de helft van het interne geheugen te zetten (256mb=128). Maar gewoon een kwestie van proberen. Zet hem alleen niet te laag, want lager dan 32 zal het AGP gedeelte (als het ware) uitschakelen, echter in sommige gevallen is het wel nodig gebleken om de videokaart goed te laten werken.
Link naar reactie
P4/533, 512 MB PC1066, win98se, directx 8.1b GF4 MX 440 64 MB 3dmark2001se + patch AGP aperture size / 3d mark score 256 / 5945 128 / 5950 64 / 5949 32 / 5898 16 / 5446 8 / 4043 4 / crash (2x) Prestaties vanaf 64 MB zijn ongeveer gelijk, marge van 3dmark is groter. Bij kleinere waarden neemt het langzaam af, om bij 8 een aardige duikeling te maken, en te crashen bij 4 MB. De beste waarde lijkt hier dus hetzelfde als het videogeheugen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...