Ga naar inhoud

19" MONITOR-keuze? HELP MIJ


Aanbevolen berichten

Ik heb eergisteren mij een nieuwe pc aangeschaft met bijhorend scherm. Ik twijfelde enorm tussen de [b:d4ea5b9933]Iiyama Vision Master Pro 454[/b:d4ea5b9933] en de [b:d4ea5b9933]Samsung Syncmaster 959NF[/b:d4ea5b9933] Uiteindelijk heb ik voor de Iiyama gekozen, omdat ik daar redelijke goeie reviews van had gelezen. Nu lees ik plots op de een bepaalde hardwaresite:[i:d4ea5b9933][b:d4ea5b9933]http://www.hardware.info/reviews.php?id=305&page=7[/b:d4ea5b9933][/i:d4ea5b9933] dat de Iiyama maar een middelmatig tot slecht scherm is, en de Samsung één van de toppers is. Nu lees ik op een andere site:[i:d4ea5b9933][b:d4ea5b9933]http://www6.tomshardware.com/display/02q1/020319/crt-12.html[/b:d4ea5b9933][/i:d4ea5b9933] dat de Iiyama wel een goed scherm is ! Heb ik nu een goede keuze gemaakt met dat scherm te kopen of zou ik toch nog best veranderen???? Laat het mij zo snel mogelijk weten, mensen die ervaring hebben met schermen, [b:d4ea5b9933]REAGEER[/b:d4ea5b9933] Dank bij voorbaat
Link naar reactie
Ik zou [b:95718d40a1]wel[/b:95718d40a1] voor de Iiyama gaan, ondanks dat kwaliteit de laatste jaren toch wel wat te wensen over liet is deze weer enorm vooruit gegaan in de laatste modelen waaronder de Vision Master pro 454 waar jij het over heb. Ik heb deze monitor gezien en er achter gezeten, echt een top scherm, hij is dan ook aan te raden. ik zou dus je besteling zeker NIET afzeggen.
Link naar reactie
Flipkonijn, ik zit met dezelfde keuzeproblemen en ik heb geleerd dat testrapporten vaak erg verwarrend zijn. Bijvoorbeeld: In het Duitse blad Chip (www.chip.de) staat een 19-inch monitor top-tien. De top 3 is daar als volgt: 1. Philips Brilliance 109P (beeldkwaliteit: 100). 2. Iiyama Vision Master Pro 454 (beeldkwaliteit: 94) 3. Samsung SyncMaster 959NF (beeldkwaliteit: 91) In het Duitse blad PCProfessional (www.pcpro.de) is de top-tien heel anders: De Philips Brilliance 109 P staat daar op nummer 16; beeldkwaliteit 71,3 (objectief, testprogramma) en 86,4 (subjectief). De Samsung SyncMaster 959NF en de Iiyama Vision Master Pro 454 staan op een gedeelde zesde plaats. De beeldkwaliteit van de Samsung is 82,5 (objectief) en 87,8 (subjectief). Die van de Iiyama wordt beoordeeld als 78,8 (objectief) en 88,5 (subjectief). Het hangt er dus sterk van af welke test ze gebruiken, en hoeveel waarde ze aan bepaalde onderdelen van de test toekennen, denk ik. En bovendien zouden verschillende exemplaren van het zelfde type monitor onderling in kwaliteit kunnen verschillen. Er wordt vaak geadviseerd dat je de monitoren eerst maar moet bekijken in de winkel, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In veel winkels is er gewoonweg geen plaats voor. Of ze staan niet optimaal ingesteld, of je ziet alleen een reclamefilmpje. De enige manier om ze goed te kunnen beoordelen, is thuis in alle rust. Ik zou vragen of je de monitor mag uitproberen, en binnen een bepaalde tijd mag terugbrengen/omruilen als ie niet bevalt. Dat heb ik zelf ook gedaan (een paar keer :roll: ) En zorg er dan voor dat alles er piekfijn blijft uitzien: verpakking heel netjes openmaken, alle verpakkingsmateriaal en handleidingen bewaren enzovoort. Groetjes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...