Ga naar inhoud

nieuwe videokaart: sys loopt vast


Aanbevolen berichten

heb net het prima naslagwerk van Red Dragon bestudeerd maar kan mijn probleem er niet mee oplossen. Heb sinds kort een nieuwe videokaart. Detonator 4072 liep niet en heb toen de 3082 geinstalleerd. De comp loopt met deze detonator prima zolang ik mijn comp kast niet dicht doe. Schijnbaar raakt er dan iets oververhit (hij loopt dan altijd vast tijdens het spelen van een game). Mijn CPU geeft met een dichte kast 50 gr, syst temp 27 (tijdens het spelen van een zwaar spel als battlefield). Niet echt schokkend dus. Heb er overigens al een extra fan bijgezet. Ik zit zelf te denken aan de voeding die maar 300 watt is maar dan zou mijn comp ook vast moeten lopen als de kast open is. 2e is misschien de processor van de videokaart die oververhit raakt. kan echter niet meten hoe heet deze wordt cq mag worden. Graag jullie hulp. Met mijn vorige kaart, gf mx 420, liep de comp niet vast. mijn specs athlon 1800+ asus gf4 ti4600 128 mb 512 mb intern voeding aepon 300 watt maxtor 7200 60 gig
Link naar reactie
Als het idd een warmte probleem is helpt koude lucht van buiten de kast rechtstreeks op de grafische kaart of processor het meest. Zet daarom een fan in de zijkant van je kast ter hoogte van je videokaart en processor zodat deze met verse lucht gekoeld worden. 300 Watt voeding moet in principe voldoende zijn voor jouw systeem.
Link naar reactie
ok bedankt, ik zal een fan plaatsten die lucht naar binnen blaast. ik mag aannemen dat het stof dat ik dan naar binnen blaas niet schadelijk is voor de onderdelen. ff nog een vraag. Zou het ook kunnen dat mijn voeding te warm worden met deze ti zodat hij vast loopt. Mijn kast is namelijk niet echt groot en die voeding zit bovenin. met mijn vorige kaart had ik dus geen last maar omdat de ti meer stroom trekt wellicht wel. Ik heb er dus al een fan bij laten zetten die lucht naar buiten blaast.
Link naar reactie
Ik zou ook aan de temperatuur denken als ik dit zo lees. omdat je het met een dichtekast wel heb en met een open kast niet. dat geeft al aan dat de warme lucht niet weg kan. 300watt voeding is zoals Slashhead al aangeeft in principe voldoende. Een te warme voeding zou kunnen. maar dat gebeurd niet zo vaak. heeft je voeding een intake en een outtake fan? de ti 4600 trekt idd veel meer stroom als de gf4mx en word ook een stukje warmer Ik zou eerst een fan plaatsen die lucht over de ti 4600 blaast en kijken of je dan met een gesloten kast kan werken //JC Stof krijg je altijd in je kast. zeker met een paar intake fans. echter is het wel beter om met een gesloten kast te werken. ps. je hoeft niet al je post [b:babb52ca5a]dik gedrukt[/b:babb52ca5a] te doen hoor :)
Link naar reactie
Vandaag dus een fan gekocht en vanmiddag gemonteerd. Heb hem zo staan dat hij lucht naar binnen op mijn videokaart blaast. Kast dicht gedaan en heel de dag loopt hij prima. Vanavond werderom ff gamen en jawel, binnen 2 minuten loopt hij vast. Tot 2 keer toe. Kast eraf gedaan en hij loopt probleemloos. Voor de goede orde: er zit dus een cooler op mijn cpu en videokaart en een fan die naar binnen en 1 die naar buiten blaast. Vanmiddag liep de temp van de cpu op naar 55 gr (liep niet vast) terwijl hij vanavond niet boven de 52 kwam (liep wel vast). Heb wel het idee dat de temp van de kast vanavond hoger lag agv verwarming in huis. Zie verder vorige vragen en antwoorden. Wie kan mij verder helpen!!!!
Link naar reactie
Mó Bruun,, Er is waarschijnlijk te weinig ruimte voor een goede luchtafvoer cq verplaatsing.. .. 1. Misschien toch maar een nieuwe (Coole) Kast kopen.!! 2. Een paar flinke gaten in de zijkant Met een FAN..!! 3. Zijkant er gewoon afhouden //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\ Zijn er trouwens Progs om de Temp van de Videokaart te meten, en het toerental van de FAN van de Videokaart? mvg JC
Link naar reactie
[quote:fc3f2a2745="JC"] Zijn er trouwens Progs om de Temp van de Videokaart te meten, en het toerental van de FAN van de Videokaart? mvg JC[/quote:fc3f2a2745] Dat kan alleen als je videokaart "Hardware monitoring" ondersteund, dan zit de software bij de kaart geleverd. de ti 4200 van Asus heeft dit in ieder geval niet.
Link naar reactie
[quote:c91531802a]Dat kan alleen als je videokaart "Hardware monitoring" ondersteund, dan zit de software bij de kaart geleverd. de ti 4200 van Asus heeft dit in ieder geval niet.[/quote:c91531802a] Bij de deluxe versies van de asus kaarten is harwaremonitoring wel ondersteunt. In dat geval kan je met behulp van het progje smartdoctor de temps van de gpu en het geheugen en ook het agp voltage uitlezen. Als je geen deluxe versie hebt kun je dit progje niet installeren (chip voor hardwaremonitoring zit dan niet op je kaart)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...