Ga naar inhoud

VLB kaart van 1M naar 2M maken


Aanbevolen berichten

Hallo, Een Trident vlb videokaart wil ik van 1M naar 2M zetten, er zijn 8 20 pens voetjes beschikbaar voor . De kaart heeft FCC id HNG920 en de snelheid van de on board chips is 80, Wie kent de types chips die hierin passen ? Ik heb zelf ook nog wat oude chips liggen die de snelheid 80 hebben. Er bestaat ook een site met info over *oldies* en links, wie kent die site? Alipapa
Link naar reactie
Ik weet wat je bedoeld. je kan op de kaart die je heb extra geheugen plaatsen, echter dit geheugen is al lang niet meer te koop. als je geluk heb kan je het ergens 2e hands krijgen maar dat lijkt me zelfs al onmogelijk. Je bent makkelijker en goedkoper uit als je op zoek gaat naar een 2ehands 2MB of 4MB PCI vga kaartje.
Link naar reactie
PCI is niet hetzelfde als VLB. Ik heb twee videokaartjes liggen met die FCC ID. De ene heeft een TGUI9420DGi chip met een Trident G5.0 VGA bios. De ander heeft een TGUI9400CXi chip met een Trident VL4.6LH VGA bios. Van die laatste heb ik een handleiding! Mijn kaartjes bevatten 2 "grote" geheugen chips en er is plats voor 8 kleinere 20 pens. Volgens de handleiding zouden hier 44256 chips in moeten. Er is één manco: de handleiding bevat 4 plaatjes die niet overeenkomen met de chiplayout maar de informatie op zich lijkt correct. Verder zit er een inlegvel in met 2 plaatjes waarvan er eentje wel overeenkomt met die van mijn kaarten. Alleen zit er geen tekst bij ... Ik heb nog wel een paar van die chips liggen. Enne, er zijn ook nog wel VLB en ISA VGA kaarten die die chips bevatten. Een kwestie van zoeken en overzetten in dat geval.
Link naar reactie
ik heb 1 mb liggen (in twee chips) en het komt ook nog eens uit een oude VLB kaart! 50 ns Conrad verkoop ze ook nog als het tenmiste gaat om de chips die je IN een voetje moet duwen en geen pinnen maar contacten hebben. op zich zijn deze chips nog wel te krijgen via de electronica handel ze worden voor meer dingen nog wel gebruikt aangezien het gewoon ramgeheugen is, zelfs voor een XT is nog 120ns geheugen in DIL behuizing te koop...
Link naar reactie
[quote:5d6f0fd027="Red Dragon"]Echter blijf ik er bij dat het misschien makkelijker is om een 2e hands VLB vga kaart van 2MB op de kop te tikken dan dat extra geheugen.[/quote:5d6f0fd027] Waarschijnlijk wel. Hoewel ik onlangs dus 44512's tegenkwam op een defecte Tseng 4000 kaart. Nou dat geheugen was prima in orde en draait nu op een VLB video kaart (totaal 4 MB geheugen). Een ander puntje is dat ik de Trident kaartjes al in de "afvalbak" heb gestopt. In Windows kan ik slechts 256 kleuren gebruiken. Met mijn Cirrus Logic VLB kaarten kom ik wel op 16 bits kleuren. Zelf ga ik mijn meeste 486 spul opruimen. De Pentium I en II's komen nu beschikbaar als dump spul.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...