Ga naar inhoud

Welke videokaart geschikt voor mijn systeem?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik had vroeger nooit belangstelling voor aktiespellen en toen heb ik de goedkoopste 3d kaart van dat moment bij mijn PC gekocht omdat ik nog wel Monkey Island 4 wilde spelen. Ook Half-Life en (mijn favoriet) Counter-Strike bleken perfect te lopen. Tegenwoordig doe ik nog wel eens Train Simulator (schiet echt niet op, moet ik gewoon in 800x600 zetten om nog lol te hebben) en zit ik er over te denken om GTA3 te kopen, maar ik weet vrijwel zeker dat mijn videokaart dan te traag is. Ook WarCraft 3 lijkt me een mooi spel. Nu kan ik natuurlijk wel de snelste videokaart gaan kopen die er is, maar dat is misschien wat overkill gezien mijn systeem: PIII-800Mhz, ASUS CUSL2-C mobo met Intel 815E chipset 512 Mb ram nVidia TNT2 M64 32Mb Wat ik wel geinig vind, maar niet verplicht, is een videokaart waar twee monitoren aan kunnen aangezien ik veel met Flash doe, maar als dat te duur gaat worden doe ik het niet. Wie heeft er advies? Dan ga ik denk ik op de HCC dagen maar eens rondkijken.
Link naar reactie
Is dat dan sneller of trager dan een GeForce 4 MX of kan het zelfs tippen aan een Ti-kaart? Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van. Of is de ATI Radeon gewoon beter voor mijn systeem? De prijs klinkt in elk geval gunstig, dat heb ik er wel voor over. Kan ik dan nog kiezen tussen DDR en SD en is er misschien ook toevallig eentje met twee monitor-poorten op de markt?
Link naar reactie
ZOwel de Radeon 9000 als de Radeon 8500LE zijn sneller dan de GeForce 4 MX 460 Ok ondersteunen ze beiden Directx8.1 en de GeForce 4 MX niet!!!! ze zitten qua snelheid onder de ti 4200 maar qua prijs ook. de 8500LE is sneller dan de 9000 maar minder goed leverbaar. de 9000 en de 8500 kunnen beiden 2 monitoren telijk aansturen De kaarten hebben beiden DDR geheugen en dat werkt pirma op een pc met sdram geheugen. dat heeft niets met elkaar te maken namelijk.
Link naar reactie
de radeon 8500LE 128mb is een 250mhz core/250mhz mem(500DDR) kaart de meeste radeon 8500 64mb ddr kaarten zijn 275/275 en daardoor sneller, maar ook vaak duurder. Er zijn echter ook 275/275 kaarten met 128mb er bestaan zelfs 300/300 128mb kaarten maar die zijn zeldzaam. Ik zeg echter altijd: die extra 25mhz is er vaak wel bij te klokken door overklokken die extra 64mb kan je er niet bij plakken ik zie echter geen Ati radeon 8500 op http://www.alternate.nl/ ik zal er wel overheen kijken aleen een AIW 8500 en de radeon 9000 kijk voor de laagste prijzen op het net hier: www.tweakers.net/pricewatch
Link naar reactie
Mmm... Die AIW 8500 kaart op alternate.nl heeft toch ook een ATI Radeon 8500 chipset of is dat weeeer wat anders? Ik vind het wel verwarrend allemaal hoor. Ik denk dat ik dus moet kijken naar: Radeon 8500LE 128Mb 250/250 (evt sneller) of Radeon 9000 Pro 128Mb eh... Wat is hier dan de snelheid van... 200/200 ? Waar staat die LE eigenlijk voor? Ik denk Light Edition, maar wat heeft de kaart dan bijvoorbeeld niet? Ik vind twee monitor uitgangen en een TV-out uitgang wel interessant... Verder speel ik geen DVD-films op mijn pc. Is het nog belangrijk om op het merk te letten? Is een Hercules kaart bijvoorbeeld beter of slechter dan een ander merk... Oei oei wat een gedoe en dan te bedenken dat ik eigenlijk ook nog een geluidskaart moet gaan uitzoeken voor ik naar de HCC dagen ga, maar ja dat post ik dan wel weer in een ander topic. :roll:
Link naar reactie
LE staat inderdaad voor Light Edition Officieel heeft Ati het zo bedacht: de LE is 250/250 de Non-le is 275-275 echter er zijn kaarten bakkers die er anders over dachten en non-le verkopen als 250/250 en pro als 275/275. Inderdaad erg verwarrend de 9000 is langezamer in directx 9 gamers dan de radeon 8500 omdat deze 1 Vertex unit heeft ipv 2 zoals de Radeon 8500. Je kan het beste een Radeon 8500le 128mb op de kop tikken. de club-3d www.club-3d.com is goedkoop en goed. Hercules heeft een probleem. hij mist 1 ramdac en heeft er maar 1 ipv 2 waardoor je niet 2 monitorten teglijk op de kaart kan doen. dit geld overigens alleen voor de 8500le van Hercules. de 9000 kaarten hebben wel 2 ramdacs.
Link naar reactie
Ik heb een Hercules Prophet FDX 8500 LE 64 ddr-ram. Het is een lekkere kaart, mij was ook een radeon aanbevolen door Red Dragon en die gast met nog iemand (in zijn plaatje zit een vogel in een strandstoel). Ik heb een Amd athlon 1ghz met 512 sd-ram, had daarvoor een msi geforce 2 mx-400 32 sd-ram, toen had ik een 3d mark 2001 se van 533 en nu een van 5350 ongeveer, wisselt steeds. M@XXER
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...