Ga naar inhoud

3dmark 2001


Aanbevolen berichten

[quote:598b0b5d1e="Dutchie65"]XP1900+@1.6Ghz op een AsusA7V333 MainBoard, Asus GF4Ti4400, 512MB ram 333Mhz, Audigy player. Drivers- Detonator 28.?? 3dMarkscore (1024x768@32bits) +/- 9980. (al een tijdje geleden) Ik sluit me aan bij de eerdere conclusie dat de GF-4MX een zware bottleneck is in de genoemde configuratie. Met een goede kaart is de 10000 te bereiken en met de Radeon 9700 pro zou je zelfs over de 11000 kunnen eindigen.[/quote:598b0b5d1e] Kan iemand mij vertellen wat die detonator drivers precies inhouden
Link naar reactie
[quote:3039c53c8c="turbulence"] huh??? dit is jouw systeem, en je haalt maar 9980 punten???? :o dat kan veel beter man.... allereerst vervang die 28. drivers voor de 40.72 drivers.... met dit systeem ram je makkelijk over de 11000 heen... download ff rivatuner van http://www.guru3d.com/ en clock je kaart eens over.... en over die radeon met 11000 punten :roll: nee, die haalt als je echt goed OC´ed de 20000 wel.... klik maar eens op de link in mijn signature, daar zie je mn score met een 4200 en een XP1800, is ook al bijna 12000....[/quote:3039c53c8c] He Turbulence Ik wilde toch nog even rageren op jouw post. Natuurlijk kan ik het hele zooitje gaan overclocken maar dat doe ik meestal pas als ik een probleem heb met het draaien/spelen van een spel. Voor mij is het voldoende dat als ik iets installeer dat het systeem het ook vloeiend kan weergeven. Mijn motto is alijd al geweest die van: [b:3039c53c8c]"if it ain't broken, don't fix it"[/b:3039c53c8c] Hoge 3dmark scores lijken mooi maar is het niet beter om het als een richtlijn te gaan gebruiken om te kijken of je systeem optimaal is geconfigureerd en is geinstalleerd? [i:3039c53c8c]( Noot: De 3dmark scores van de Radeon 9700pro, in combinatie met de P4-2.8 en de XP2800+, is de standaard ongeveer 13180 punten. Dit is getest op de nieuwste moederborden met AGP-8X en snelle DDR modules. )[/i:3039c53c8c] Het is overigens al een tijdje geleden dat ik mijn systeem nader heb bekeken. Ik zal jouw link even bezoeken om te kijken wat ik zoal zou kunnen verbeteren. Het overclocken laat ik trouwens nog maar even zitten. :wink:
Link naar reactie
[quote:170f4a5a95="Dutchie65"]Mijn motto is alijd al geweest die van: [b:170f4a5a95]"if it ain't broken, don't fix it"[/b:170f4a5a95] Hoge 3dmark scores lijken mooi maar is het niet beter om het als een richtlijn te gaan gebruiken om te kijken of je systeem optimaal is geconfigureerd en is geinstalleerd? [/quote:170f4a5a95] tuurlijk de 3dmark is alleen maar een cijfer voor je systeem, maar thats what OC'ing is all about... het maximale uit je systeem halen op een stabiel niveau... tuurlijk, ik kan ook wel een 3dmarkscore online rammen die vol met artifacts zit omdat ik te hoog oc, maar daar gaat het niet om... de 3dmarkscore die ik alszijnde published heb is de meest comfortabele meest stabiele setting op mijn systeem, dus niet zo overgeclocked dat ie wel een vette score haalt, maar eigenlijk niet stabiel is.... [quote:170f4a5a95]Mijn motto is alijd al geweest die van: "if it ain't broken, don't fix it" [/quote:170f4a5a95] dat heeft niks met overclocken te maken.... overclocken is juist het maximale uit je systeem halen wat erin zit... ok, het is meestal maar een kleine winst, maar alle kleine beetjes helpen, of niet dan :wink:
Link naar reactie
// Red Dragon Volgens mij scheelt het wel meer dan 100 punten tussen XP en 98. vb: Ik had Windows 2000 en speelde Quake III Arena met ongeveer 125fps stabiel. Daarna had ik XP geïnstalleerd en had ik met dezelfde instellingen, nieuwste detonators, 40-50fps, zouden dat 100 punten zijn in 3d Mark 2001? Ik wil het nog wel eens uitgebreidt testen met Windows 98SE, Windows 2000 Pro en Windows XP Pro.
Link naar reactie
[quote:b7e73bbdf7="Hercul3s"]// Red Dragon Volgens mij scheelt het wel meer dan 100 punten tussen XP en 98. vb: Ik had Windows 2000 en speelde Quake III Arena met ongeveer 125fps stabiel. Daarna had ik XP geïnstalleerd en had ik met dezelfde instellingen, nieuwste detonators, 40-50fps, zouden dat 100 punten zijn in 3d Mark 2001? Ik wil het nog wel eens uitgebreidt testen met Windows 98SE, Windows 2000 Pro en Windows XP Pro.[/quote:b7e73bbdf7] Dit vind ik een niet geloofwaardig verlies. Je bent vast vergeten mobo drivers oid te installeren.
Link naar reactie
//hercul3s Ik denk dat je een andere fout heb gemaakt zoals Diniz al aangeeft. je moet het testen met een schone installe. niet een vuile winXP en daarna een schone Win98 e.d. Kijk nog maar is naar de test op de link die ik heb gedaan. zo'n FPS drop in Quake III zegt al genoeg dat je een andere fout heb gemaakt en het niet aan de OS ligt overigens blijft het zo dat de verschillen tussende OSen per configuratie anders zijn
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...