Ga naar inhoud

miele centrifugeert niet


peter-218

Aanbevolen berichten

Er zijn. Geen tekeningen van maar hier leg ik je uit hoe het moet je met namelijk de zijkant aan de kant van de zeepbak loshalen Verwijder aan de achterkant de 3 schroeven Verwijder het bovenblad dan zie je weer 3 schroeven. Verwijder de plint Open de deur en verwijder de schroeven van het slot en de bout die in het midden zit Haal met een klein plat schroevendraaiertje de spanring van het manchet af Dan zitter er onder nog 2 schroeven die de voorzijde vasthouden die eruit halen en dan kan me de voorzijde wegnemen Dan ze 3 schroeven aan de voorzijde weghalen en dan kan het zijpaneel eraf Dan zie je vanaf de pomp een slang naar een y stuk lopen en dan verder gaan naar de terugstroom beveiliging haal deze slangen los en spoel ze door ik weet bijna zeker dat het dan is opgelost Monteer eerst de voorzijde En test hem dan De spanring om het manchet monteer je makelijk als je een beetje zeep aan het manchet smeert en dan net als een fietsband eromheen wipt De 2 schroeven die dan achter het voorpaneel zatten hoeven er niet meer in aangezien deze bij sommige modellen ook. Niet meer werden gebruikt Ik hoor het graag hoe het nu gaat
Link naar reactie
De kleine slangetjes voor en achter het Y-stuk waren inderdaad wat vervuild. Ik denk niet echt verstopt. Het heeft niet geholpen. Hij start met draaien, dan doet hij een kleine versnelling en stopt dan. Dan nieuwe poging die hetzelfde afloopt. Verder ziet alles er goed uit, geen onbalans oid (er zit geen wasgoed in)
Link naar reactie
Heb je de koolborstels al gecontroleerd Je Zou hem in een test programma moeten zetten maar ik mag je niet vertellen hoe dat moet Hoe draaid de motor als je hem gewoon aanzet met was erin en hij gaat draaien na het water nemen gaat dat egaal of schokkerig ??? Laat anders even weten welke stad je woont anders wil ik je wel eens komen helpen
Link naar reactie
Begint de machine meteen te draaien als je de deur dicht hebt en je machine aanzet??? We gaan hem toch even in de testprocedure zetten Doe het volgende Deur dicht Machine uit Druk het onderste en het middelste knopje in en hou die ingedrukt Zet de machine aan Dan knopjes loslaten en dan gaat er rechts het bovenste lampje knipperen Draai nu de knop 1 stap naar links er komt dan 21 in beeld te staan en dan nog iets dat wil ik weten en dan doordraaien naar links tot er 16 komt te staan en dan alle f nr doorgeven
Link naar reactie
Het probleem zit hè, dan toch in de print ik weet bijna zeker dat de el150 het probleem geeft maar het is een beetje een dure gok om te nemen want het kan ook uit de besturing komen ik zou toch eens een monteur laten komen Denk er wel aan dat de machine dus al 7200 euro gedraaid heeft en tussen de 6 en 9 uur de normale slijtlagen dingen op gaan werken Ik zou eens bellen met de Miele speciaalzaak in Zaandam daar hoor ik goede berichten over meld jeprobleem daar Mischien hebben zij een goede oplossing Of een tip
Link naar reactie
Er zijn nog een paar dingen die je kan doen Doe hem in de testprocedure op stand 16 als de NRs in beeld komen dan zijn die gewist dat kan je na nakijken door het nog eens te doen er moet dan staan Cor Zet de machine weer eens op cetrifugeren en kijk dan of er weer een foutcode inzit Het kan ook nog in de tacho zitten dus kijk het magneetje even na of die wel goed vastzit ook kan je de 2 linkse contacten doormeten of er verbinding is Als laatste kan je ook eens het rubberen slangetje van de achterzijde van de print af te halen Als dit het niet is dan zou ik de machine eens moeten zien of je moet echt eens een monteur laten komen
Link naar reactie
Die f8 kan ik even niet doorgeven aangezien ik niet nu de gegevens tot mijn beschikking heb. Dat hoor je dus maandag ochtend Het slangetje zit achter de voorste print maar als je het bovenblad verwijderd en dan zie je hem daar zitten blaas hem dan vanaf boven door zodat je eventuele verstopping wegblaast Het magneetje zit op de motor dus als je dat plastic ding met de koolborstels loshaalt dan zie je het daar zitten het werkt zeg maar. Als een teller die regelt hoe hard hij moet gaan maar als daar iets mee is gaat altijd spoelen knipperen Je kan nog de 2 linker contacten doormeten om te kijken of je daar geen sluiting in hebt maar wat ik al eerder zei is dat spoelen dan moet gaan knipperen. Dus ik denk niet dat dat het probleem is kijk het maar na en dan hoor ik het wel
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...